• Chokladmorsan

    Jag blir inte gravid efter abort för 2 år sedan..

    Jag börjar få smått panik, för två år sedan gjorde jag och min sambo en abort. Frågor angående den undanbes. 6 månader efter aborten slutade jag med p-piller, och det har nu alltså gått 1,5 år och ingenting händer. 
    Jag tror vi har prickat ägglosnningarna 9/10 gånger.. Min gynekolog säger att allt ser fint ut och att det inte ska vara några problem att bli gravid igen. Jag börjar känna mig knäpp, tar graviditetstest varje månad, kan inte ens vänta tills mensens första dag. Beställt hem kosttillskott för hur mycket pengar som helst och trippar på tårna. Jag gör allt men det händer ingenting.. 
    Snälla är det någon som varit med om samma sak som kan lugna mig med positiva erfarenheter? Gråter

  • Svar på tråden Jag blir inte gravid efter abort för 2 år sedan..
  • Anonym (Himmel)

    Ni har rätt till en utredning men låter nästan som att karln din klippt trådarna på sin makapär. Många män jag känner har gjort vasektomi och sen "hoppas" på barn med en icke vetande flickvän

  • Anonym (E)
    Anonym (Himmel) skrev 2018-05-21 23:40:54 följande:

    Ni har rätt till en utredning men låter nästan som att karln din klippt trådarna på sin makapär. Många män jag känner har gjort vasektomi och sen "hoppas" på barn med en icke vetande flickvän


    Driver du med mig? Fy fan vad elakt! Det är juvren och skär psykisk tortyr av kvinnan ju
  • XAHHA92
    Anonym (Himmel) skrev 2018-05-21 23:40:54 följande:

    Ni har rätt till en utredning men låter nästan som att karln din klippt trådarna på sin makapär. Många män jag känner har gjort vasektomi och sen "hoppas" på barn med en icke vetande flickvän


    Suck......!!! Bara för att man inte blir gravid betyder det INTE att mannen klippt trådarna.

    Jag & min sambo är oförklarligt barnlösa, läkarna hittar inga fel trots två år av försök. Tycker ni ska gå vidare med en utredning i barnlöshet. Det är vanligare än vad man tror! Kämpa på!
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
Svar på tråden Jag blir inte gravid efter abort för 2 år sedan..