• Sammy074200

    uppsägning

    Hej jag har hyrt ut min hyreslägenhet till en kompis när jag åkte till utomlands muntligt utan hyresvärd godkännande för att jag visset inte hur lång tid ska ta för mig att stanna borta för att hämta min fru och mina barn som bor utomlands med svenskmedborgareskap som hade problem med skatteverkte som vägrade Eritreanska handling och nu har jag kommit till Sudan för skaffa samordnings nummer  för barnen och nu har mina barn har möjlighet att komma till Sverige men nu fick problem av hyresvärden att jag måste säga upp mig för 6 månader eller dem ska säga upp mig för 3 månader och fick 1 vecka för tänka på saken och vet inte vilken ska jag välja,,,vart ska jag bo med mina barn som är 3 och 5 åring och när vi kommer till Sverige om 3 månader ?? mycket förvirad.
    Mvh Sammy

  • Svar på tråden uppsägning
  • Sammy074200
    vi är ju här för att fixa samordnings nummer och pass och kan inte leva här hur lånt som helst och mycket dyrt också bo i hotel.
  • SupersurasunkSara
    Sammy074200 skrev 2018-05-23 09:50:24 följande:
    vi är ju här för att fixa samordnings nummer och pass och kan inte leva här hur lånt som helst och mycket dyrt också bo i hotel.
    Det spelar ingen roll varför du är utomlands. Värden har rätt att säga upp dig iom att du har missbrukat kontraktet när du hyrde ut i andra hand utan godkännande. 

    Du kan prova att tala med värden om varför du gjorde så och hoppas på att han är snäll. Eller så kontaktar du hyresnämnden och hoppas på att de tar upp ditt ärende och att du får rätt. Men då måste du infinna dig i rätten. Kanske går det att du utser någon som ska föra din talan, det vet jag inte. 
Svar på tråden uppsägning