• Äldre 23 May 07:07
    169714 visningar
    1343 svar
    +5
    1343
    169714

    BF Februari 2019

    Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

    Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

    Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF Februari 2019
  • Äldre 28 Feb 16:56

    Nu är vår lilla tjej här:)

    Började igår eftermiddag med en liten blödning strax innan 16, inga värkar förens runt 17-17.30, ringde förlossningen vid 19.00-19.30 och då ville dom att vi skulle komma in på en kontroll. Va inne kl 20 på förlossningen och hon är född 21.05 :) 4005g och 50cm lång.

  • Äldre 28 Feb 17:09
    LeyasMamma skrev 2019-02-28 16:56:13 följande:

    Nu är vår lilla tjej här:)

    Började igår eftermiddag med en liten blödning strax innan 16, inga värkar förens runt 17-17.30, ringde förlossningen vid 19.00-19.30 och då ville dom att vi skulle komma in på en kontroll. Va inne kl 20 på förlossningen och hon är född 21.05 :) 4005g och 50cm lång.


    Grattis till lilltjejen! Hjärta Gick allt bra?

    Nu är det nog bara jag kvar som inte har fått än. Bf+1 och förkyld så det där med förlossning just nu har jag väldigt blandade känslor inför. Vill att det ska komma igång till helgen men jag vill samtidigt bli av med förkylningen först...
  • Äldre 28 Feb 20:11
    Sams skrev 2019-02-28 17:09:16 följande:

    Grattis till lilltjejen!  Gick allt bra?

    Nu är det nog bara jag kvar som inte har fått än. Bf+1 och förkyld så det där med förlossning just nu har jag väldigt blandade känslor inför. Vill att det ska komma igång till helgen men jag vill samtidigt bli av med förkylningen först...


    Ja allt gick bra men väldigt fort :) trodde aldrig att som skulle säga att jag va fullt öppen när dom väl gjorde undersökningen som jag fick tjata lite om att få gjord då jag ville ha lustgas.

    Här hemma är vi också lite förkylda men hoppas på att ?mini? klarar sig undan det värsta.

    Du ska att bebis kommer när du minst anar de :)
  • Äldre 28 Feb 21:44
    LeyasMamma skrev 2019-02-28 16:56:13 följande:

    Nu är vår lilla tjej här:)

    Började igår eftermiddag med en liten blödning strax innan 16, inga värkar förens runt 17-17.30, ringde förlossningen vid 19.00-19.30 och då ville dom att vi skulle komma in på en kontroll. Va inne kl 20 på förlossningen och hon är född 21.05 :) 4005g och 50cm lång.


    Grattis <3 Skönt att det gick så fort. Nu får ni bara Njuuut av nya lilla tillskottet.
  • Äldre 28 Feb 21:56
    LeyasMamma skrev 2019-02-28 16:56:13 följande:

    Nu är vår lilla tjej här:)

    Började igår eftermiddag med en liten blödning strax innan 16, inga värkar förens runt 17-17.30, ringde förlossningen vid 19.00-19.30 och då ville dom att vi skulle komma in på en kontroll. Va inne kl 20 på förlossningen och hon är född 21.05 :) 4005g och 50cm lång.


    Stort grattis! Verkar ha gått snabbt och smidigt!
  • Äldre 2 Mar 10:55
    LeyasMamma skrev 2019-02-28 16:56:13 följande:

    Nu är vår lilla tjej här:)

    Började igår eftermiddag med en liten blödning strax innan 16, inga värkar förens runt 17-17.30, ringde förlossningen vid 19.00-19.30 och då ville dom att vi skulle komma in på en kontroll. Va inne kl 20 på förlossningen och hon är född 21.05 :) 4005g och 50cm lång.


    Grattis
  • Äldre 6 Mar 11:18

    Tack för alla grattis! Hur går det för allihop med era små? Börjar ni komma in i vardagen? Sover de bra?

    Här hemma går det bra med både mini och syskon, däremot så har mini lite fel dygnsrytm och är vaken de mesta på natten. Vilket innebär få sovtimmar för mamma, ca 4h/natt sen hon föddes. Har fått 2 nätter/förmiddagar då jag sovit 7-8h totalt på lite uppdelade pass. Hoppas innerligt att detta hinner vända lite innan pappa ska börja jobba :D

    Fler än vi som har svårt att bestämmas namn? Vår lilla tjej är fortfarande namnlös och kallas för bebis, mini eller lillan :)


    Sams skrev 2019-02-28 17:09:16 följande:

    Grattis till lilltjejen!  Gick allt bra?

    Nu är det nog bara jag kvar som inte har fått än. Bf+1 och förkyld så det där med förlossning just nu har jag väldigt blandade känslor inför. Vill att det ska komma igång till helgen men jag vill samtidigt bli av med förkylningen först...


    Hur går det för dig? Fortfarande över tiden? Tänker på dig då jag vet hur jobbigt det är att gå över!
  • Äldre 6 Mar 19:34
    LeyasMamma skrev 2019-03-06 11:18:14 följande:

    Tack för alla grattis! Hur går det för allihop med era små? Börjar ni komma in i vardagen? Sover de bra?

    Här hemma går det bra med både mini och syskon, däremot så har mini lite fel dygnsrytm och är vaken de mesta på natten. Vilket innebär få sovtimmar för mamma, ca 4h/natt sen hon föddes. Har fått 2 nätter/förmiddagar då jag sovit 7-8h totalt på lite uppdelade pass. Hoppas innerligt att detta hinner vända lite innan pappa ska börja jobba :D

    Fler än vi som har svårt att bestämmas namn? Vår lilla tjej är fortfarande namnlös och kallas för bebis, mini eller lillan :)


    Hur går det för dig? Fortfarande över tiden? Tänker på dig då jag vet hur jobbigt det är att gå över!
    Jag går fortfarande och väntar men har nu blivit beviljad igångsättning. Väntar bara på att få tid för det och känner både lättnad och nervositet inför det hela. Jag har gått från att vara nyfiken på förlossningen till att bli mer och mer rädd och orolig men troligen har det att göra med min sömnbrist. Har sovit väldigt dåligt senaste månaden och kan börja gråta helt utan anledning pga utmattning. Nu har jag lite sömntabletter jag får ta och hoppas hinna vila upp mig innan jag ska sättas igång, sen hoppas jag att det blir en bra förlossning. Man hör ju så olika om igångsättningar, känns som om det kan bli precis hur som helst. Obestämd Försöker tänka att mycket sitter i huvudet och om jag bara själv kan hålla fokus så kommer det gå bra.
  • Äldre 6 Mar 23:41
    Sams skrev 2019-03-06 19:34:10 följande:

    Jag går fortfarande och väntar men har nu blivit beviljad igångsättning. Väntar bara på att få tid för det och känner både lättnad och nervositet inför det hela. Jag har gått från att vara nyfiken på förlossningen till att bli mer och mer rädd och orolig men troligen har det att göra med min sömnbrist. Har sovit väldigt dåligt senaste månaden och kan börja gråta helt utan anledning pga utmattning. Nu har jag lite sömntabletter jag får ta och hoppas hinna vila upp mig innan jag ska sättas igång, sen hoppas jag att det blir en bra förlossning. Man hör ju så olika om igångsättningar, känns som om det kan bli precis hur som helst.  Försöker tänka att mycket sitter i huvudet och om jag bara själv kan hålla fokus så kommer det gå bra.


    Skönt att ha fått det beviljat i alla fall. Hoppas såklart att det startar spontant för dig innan men alltid skönt att se ett slut.

    Usch då! Det lät ju inget vidare:( man sover ju dåligt som det är som gravid, har tabletterna hjälpt något då?

    Jag tror absolut att du kommer få en positiv upplevelse även om du blir igångsatt. Se till som du skriver att vila så mycket du kan innan och va inte rädd för att be om råd på förlossningen kring bedövning om du behöver det.
  • Äldre 9 Mar 17:25

    Jag var beräknad 22/2 och sonen kom 15/2 så i v 38+6 :) sista tiden mådde jag så otroligt dåligt, trodde att allt var tecken på förlossningsstart hela tiden. Måndagen den veckan sonen föddes drack jag den sk mirakeldrycken, tisdagen drack jag resten, onsdag hinnsvepning hos min bm. Onsdag kväll värkar, torsdag kväll värre värkar och fredag morgon kl 07 kom sonen. Kan inte låta bli att undra om det var dessa saker som gjorde att förlossningen kom igång eller om det hade startat ändå... jag sa i och för sig hela graviditeten att jag tror han kommer komma den 15:e fast jag trodde att de var mest på skoj. Kanske var nåt undermedvetet ändå ;) vad tror ni?

  • Äldre 16 Mar 17:04
    Liten 2018 skrev 2019-02-20 10:23:37 följande:

    Lycka till nu å hoppas att du idag har er lilla skrutt hos er. Bebis bubblan är så härlig<3. Från att ha så ont av foglossning, förvärkar mm så känner jag mig så mycket bättre redan. Fantastisk dem här kropparna vad de gör.

    Lycka till er andra, snaaart så


    Grattis till alla bebisar!!!

    Jodå... Visst kom hon... Värkarna satte igång på natten... Å vi åkte in 3.30... Vid 8.45 fick jag värk stimulerande dropp.. Å sen gick allt fort... Dock kom hon inte ut förrän de bytt bm team vid 15... Tror fm personalen såg "problemet" och vågade inte ta sitt ansvar... Lillan kom ut med navelsträngen 2 varv runt halsen.. Men allt har gått bra.. Vi försöker hitta till nån form av rutin här hemma... Men de blir lite från dag till dag..
  • Äldre 17 Mar 11:28
    lillatrollet85 skrev 2019-03-16 17:04:20 följande:

    Grattis till alla bebisar!!!

    Jodå... Visst kom hon... Värkarna satte igång på natten... Å vi åkte in 3.30... Vid 8.45 fick jag värk stimulerande dropp.. Å sen gick allt fort... Dock kom hon inte ut förrän de bytt bm team vid 15... Tror fm personalen såg "problemet" och vågade inte ta sitt ansvar... Lillan kom ut med navelsträngen 2 varv runt halsen.. Men allt har gått bra.. Vi försöker hitta till nån form av rutin här hemma... Men de blir lite från dag till dag..


    Grattis!

    Bra att allt gick bra.

    Ja, rutin var det :) Vi har börjat få lite rutin, han äter va var tredje timme, så det känns skönt.

    Ha gott nu alla med era små å tack för att vi fick följas åt. Har gjort dystra dagar lite lättare att hantera.
  • Äldre 22 Mar 08:17

    Vet inte om någon fortfarande har tid att läsa här men för 2 veckor sen kom vår son efter igångsättning och värkar utan paus. Jag hade räknat med att det skulle ta sin lilla tid med tanke på vad man läser och hör om igångsättning med första barnet men värkarna kom igång efter 5 timmar och 9 timmar senare var han ute. Det blev en del stygn men nu har även jag börjat hämta mig efter förlossningen och vi försöker så smått komma in i vardagen. 

    Hur går det för er andra med era nya familjemedlemmar?

  • Äldre 23 Mar 08:34
    +1
    Sams skrev 2019-03-22 08:17:17 följande:

    Vet inte om någon fortfarande har tid att läsa här men för 2 veckor sen kom vår son efter igångsättning och värkar utan paus. Jag hade räknat med att det skulle ta sin lilla tid med tanke på vad man läser och hör om igångsättning med första barnet men värkarna kom igång efter 5 timmar och 9 timmar senare var han ute. Det blev en del stygn men nu har även jag börjat hämta mig efter förlossningen och vi försöker så smått komma in i vardagen. 

    Hur går det för er andra med era nya familjemedlemmar?


    Vad härligt att höra, stort grattis !!!

    Vår lilla Smulan hänger bara med, men omställningen har märkts både hos 9-åringen och hos nyblivna 2-åringen. Vi har 6 veckors kontroll nästa vecka, det ska bli spännande att se hur stor hon blivit. Hon har hittills växt väldigt bra, men inte i samma galna takt som sina bröder, jag är dock säker på att det beror på att hon har så svårt (fortfarande) att ha grepp om bröstet.
  • Äldre 23 Mar 16:51
    +1
    Sams skrev 2019-03-22 08:17:17 följande:

    Vet inte om någon fortfarande har tid att läsa här men för 2 veckor sen kom vår son efter igångsättning och värkar utan paus. Jag hade räknat med att det skulle ta sin lilla tid med tanke på vad man läser och hör om igångsättning med första barnet men värkarna kom igång efter 5 timmar och 9 timmar senare var han ute. Det blev en del stygn men nu har även jag börjat hämta mig efter förlossningen och vi försöker så smått komma in i vardagen. 

    Hur går det för er andra med era nya familjemedlemmar?


    Va skönt att allt gick bra trots stygn! Tänkte massor på dig!

    För oss går det bra, men har fått en ganska ?klängig? bebis vilket jag tycker är lite halvjobbigt med en tjej som är 1 år och 8 månader med. Hade gärna velat sova ensam i sängen och inte ha ?mini? i sängen utan i sin vagga osv men det kommer nog med tiden. Som tur är sover våra andra barn alltid i sina sängar :) jag har insett att jag absolut aldrig skulle klara av en kolikbebis då mitt psyke knappt räcker till fast jag har glada och nöjda barn. Märks att jag inte klarar av att halvsova på nätterna :D

    Just nu längtar jag tills mina 2 minsta blir liiiite större så jag får ?andas lite? :)
  • Tue 2 Jul 2019 14:14
    Hej!

    Jag ville bara tipsa om denna Facebookgrupp som är till för ALLA föräldrar, oavsett familjekonstellation. Så länge man har fått eller ska få barn någon gång under 2019. Det finns ju många grupper för gravida på Facebook, men inte så många där även partners är välkomna. Så gå gärna med och bjud även in era partners :D

    https://www.facebook.com/groups/674758679630640/
Svar på tråden BF Februari 2019