Forum Psykisk ohälsa - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Insättning Citalopram

    Ons 23 maj 11:46 Läst 7701 gånger Totalt 24 svar
    Anonym (Ylva)
    Visa endast
    Ons 23 maj 11:46

    Suck!

    Har en jobbig insättning med citalopram!!

    Åt först 10 mg i en vecka och nu 20 mg i 2 veckor... har de senaste 10-12 dagarna en konstant ihållande isande ångest!! Det tar så mkt energi och gör att mitt humör svänger hela tiden.... och känner mig också mera Depp... vet att det blir sämre i början av behandlingen men trodde det skulle gå över efter de första 2 veckorna. Börjar tappa hoppet lite nu och får tankar som att tänk om det inte vänder....??

    Nån med erfarenhet??

  • Anonym (Thea)
    Visa endast
    Ons 23 maj 11:52 #1

    Brukar kännas bättre efter tre veckor.. Nu när du höjt är det fullt möjligt att du får räkna 3 veckor från höjningen.. Så håll ut det blir bättre

  • Anonym (Ylva) Trådstartaren
    Visa endast
    Ons 23 maj 11:58 #2
    Anonym (Thea) skrev 2018-05-23 11:52:22 följande:

    Brukar kännas bättre efter tre veckor.. Nu när du höjt är det fullt möjligt att du får räkna 3 veckor från höjningen.. Så håll ut det blir bättre


    Ok..2 veckor på 20 mg...så kämpar på en vecka till... vet jag att det finns hopp att vända så står jag ut å kämpar på... men levde med föreställning att det borde ha vänt efter typ 10 dagar max...

    tack för svar :)
  • Anonym (Thea)
    Visa endast
    Ons 23 maj 12:03 #3

    Vände för mig ganska precis på dagen tre veckor

  • Anonym (Ylva) Trådstartaren
    Visa endast
    Ons 23 maj 12:05 #4
    Anonym (Thea) skrev 2018-05-23 12:03:26 följande:

    Vände för mig ganska precis på dagen tre veckor


    Det e lite det dag väntar på..själva vändningen.. var det då efter du gjort dos-höjningen å 3 veckor efter det?? Fick du också förstärkt ångest i början??
  • Anonym (Thea)
    Visa endast
    Ons 23 maj 12:17 #5
    Anonym (Ylva) skrev 2018-05-23 12:05:44 följande:

    Det e lite det dag väntar på..själva vändningen.. var det då efter du gjort dos-höjningen å 3 veckor efter det?? Fick du också förstärkt ångest i början??


    Jag hade ingen ångest när jag började med tabletterna men fick väldigt mkt de första veckorna.
  • Anonym (Ylva) Trådstartaren
    Visa endast
    Ons 23 maj 12:21 #6
    Anonym (Thea) skrev 2018-05-23 12:17:18 följande:

    Jag hade ingen ångest när jag började med tabletterna men fick väldigt mkt de första veckorna.


    Ok.. bra att veta. Fy fan alltså! Jag tar oxascand vid behov men den dämpar det bara något.. hela kroppen e på nån slags högspännings-läge...

    Vad äter du dem för??
  • Anonym (Thea)
    Visa endast
    Ons 23 maj 12:26 #7
    Anonym (Ylva) skrev 2018-05-23 12:21:14 följande:

    Ok.. bra att veta. Fy fan alltså! Jag tar oxascand vid behov men den dämpar det bara något.. hela kroppen e på nån slags högspännings-läge...

    Vad äter du dem för??


    Jag fick dom mot depression och åt dom i drygt ett år
  • Anonym (Ylva) Trådstartaren
    Visa endast
    Ons 23 maj 12:30 #8
    Anonym (Thea) skrev 2018-05-23 12:26:57 följande:

    Jag fick dom mot depression och åt dom i drygt ett år


    Ok...tack för svar <3

    Får kämpa på här...
  • Anonym (Ylva) Trådstartaren
    Visa endast
    Ons 23 maj 22:24 #9

    Nån mer med erfarenhet?

  • PerAhl­m
    Visa endast
    Ons 23 maj 22:40 #10
    Anonym (Ylva) skrev 2018-05-23 22:24:21 följande:

    Nån mer med erfarenhet?


    Som tidigare talare menat så tar det åtminstone tre veckor för att uppnå effekt och innan dess kan det vara så att du mår sämre än vad du gjorde innan insättningen.

    Per Ahlm, leg. läkare. 
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll