• Anonym (Orolig)

    Röd knöl på armen?

    Är fet någon annan som har små röda upphöjda knölar på kroppen? Skulle det kunna vara cancer? Den ena kliar ibland, fen blev betydligt mindre och det röda försvann men nu är den tillbaka.



    Svårt få till en bra bild

  • Svar på tråden Röd knöl på armen?
  • EpicNurse

    Talgkörtlarna menar du? Eller hårsäckarna? Ser helt normalt ut. Det är många som har så!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Orolig)

    Nej menar inget av det, utan röda upphöjningar i huden, den ena är nästan 1 cm. Svårt få med på bild då mina armar är så fräkniga

  • Anonym (Orolig)

    Myggbett brukar väl inte vara kvar i månader

  • Anonym (Orolig)

    Kan man vara lugn om den emellanåt blir mindre för att sen komma tillbaka Om och om igen?

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Hej) skrev 2018-05-23 22:58:49 följande:

    Dermatofibrom ser ut så är helt ofarligt.


    Det står att kanten brukar vara kraftigt pigmenterad men så är det inte för mig. Jag har min på underarmen och där brukade man inte ha dem tydligen. Så måste vara nått annat. Men bilden var lik!
  • Anonym (Hej)

    Har tre st på lverarmarna och ett på benen är inte pigmeterade alls ser mest ut som myggbett hudläkare har tittat. Din ser likadan ut men undrudi ändå får du gå till vc.

  • Anonym (Hej)

    Ursäkta stavfelen inga glasögon på har 3 st på överarmarna.

  • Anonym (XX)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-05-24 12:34:22 följande:

    Kan man vara lugn om den emellanåt blir mindre för att sen komma tillbaka Om och om igen?


    För att stilla din oro.. Cancer går aldrig bort att sig själv. Så om en 1 centimeters knöl bara försvinner så kan du vara lugn. Det ut att vara något utslags-aktigt. Ser helt ofarligt ut som EpicNurse sa längst upp i tråden.
  • tobbe01
    Anonym (Orolig) skrev 2018-05-24 12:37:27 följande:
    Det står att kanten brukar vara kraftigt pigmenterad men så är det inte för mig. Jag har min på underarmen och där brukade man inte ha dem tydligen. Så måste vara nått annat. Men bilden var lik!
    Googla inte på varje liten blemma du får så mår du mycket bättre.
Svar på tråden Röd knöl på armen?