• Anonym (Blah Blah Blah)

    Ger du långa blickar utan att mena något?

    Händer det att du dröjer kvar med blicken länge utan att du har något som helst intresse för den andre?

    Bara för att få uppmärksamhet och bekräftelse?

    Eller menar du oftast något när du ger en okänd en lång blick på två sekunder?

  • Svar på tråden Ger du långa blickar utan att mena något?
  • Anonym (Fiskfjärt)
    Anonym (Blah Blah Blah) skrev 2018-05-23 22:44:29 följande:

    Händer det att du dröjer kvar med blicken länge utan att du har något som helst intresse för den andre?

    Bara för att få uppmärksamhet och bekräftelse?

    Eller menar du oftast något när du ger en okänd en lång blick på två sekunder?


    Typ hela tiden, dock inte pga att jag vill bli bekräftad. Kan bero på att jag tycker personen är fin, att denne har något fint på sig, att jag observerar kroppsspråk (lite lätt arbetsskadad), eller - Den mest troliga - Att jag spacear ut och person råkar stå famför mig x'D
  • Annita
    Anonym (Fiskfjärt) skrev 2018-05-23 22:54:07 följande:

    Typ hela tiden, dock inte pga att jag vill bli bekräftad. Kan bero på att jag tycker personen är fin, att denne har något fint på sig, att jag observerar kroppsspråk (lite lätt arbetsskadad), eller - Den mest troliga - Att jag spacear ut och person råkar stå famför mig x'D


    Samma här, inklusive att jag spacear ut - roligt uttryck! Tittar aldrig på någon som att "skicka ett budskap"
  • katrinp

    Jag brukar också sitta och småstirra framför mig och fundera på helt andra saker, ibland kommer folk ivägen som tror att jag tittar på dem..

  • Anonym (Blah Blah Blah)
    Anonym (Fiskfjärt) skrev 2018-05-23 22:54:07 följande:
    Typ hela tiden, dock inte pga att jag vill bli bekräftad. Kan bero på att jag tycker personen är fin, att denne har något fint på sig, att jag observerar kroppsspråk (lite lätt arbetsskadad), eller - Den mest troliga - Att jag spacear ut och person råkar stå famför mig x'D
    Satt i en stol vid receptionen till gymmet och möter en kvinnas blick eller vad det hon som mätte min blick.

    Vi hade sedan ögonkontakt under tiden hon passerade receptionen och mig (som satt vid sidan av).

    Alltås en ganska lång tid i detta sammanhang.

    Kanske bara en tillfällighet.
Svar på tråden Ger du långa blickar utan att mena något?