• Anzil

    Skall gå på första dejten - Kan man byta nummer redan innan träffen?

    Hej!

    Jag skall på min första dejt och det slår mig två olika tankar. Ena är att inte byta nummer, för att om det nu är så att det kanske inte funkar. Så kanske man ångrar att man bytte nummer. Just därför kanske det känns bekvämt att inte byta nummer.

    Men jag tänker även att om det är så att vi byter nummer. Kanske vi kommer finna varandra snabbare eller åtminstone kan svara på varandra om vi undrar någonting innan träffen. Jag har ingen smarttelefon så jag kommer inte kunna se om hon skriver till mig på Tinder när jag väntar på henne t.ex.

    Men jag torr inte det är bekvämt alls att byta nummer innan. Samtidigt är det ju kanske praktiskt att man faktiskt byter nummer, så jag är väldigt ställd.

  • Svar på tråden Skall gå på första dejten - Kan man byta nummer redan innan träffen?
  • Mrshedgehog

    Finns ingen anledning till att byta nummer innan man träffat personen. Personen i fråga kan faktiskt vara någon du inte alls trodde den var, så nae, var försiktig.

  • Anzil
    Mrshedgehog skrev 2018-05-24 03:30:06 följande:

    Finns ingen anledning till att byta nummer innan man träffat personen. Personen i fråga kan faktiskt vara någon du inte alls trodde den var, så nae, var försiktig.


    Precis vad jag tänkte och tvärtom kan det ju också vara. Så för att det skall vara bekvämt åt båda hållet, tror jag faktiskt att byta nummer kan man ta sen.

    Jag tänkte bara att det kunde vara praktiskt att kanske hitta varandra snabbare om de inte dyker upp i bestämt tid i mötesplatsen eller vad som helst.


     


     

  • Fjäril kär

    Varför ska byta nummer vara något annat än att nå varandra? Har jag aldrig fattat. Har ni bestämt dejt så är det väl självklart att byta nummer. Du kan få punktering, bussen är inställd eller nån får magsjuka etc.

  • Fjäril kär

    Jag nätdejtade före smarttelefonens tid och självklart bytte man nummer med varandra.

    På nätet bestämde man tid och plats och gav varandra telefonnummer. Gulligt att byta sms på vägen dit och man kunde dubbelkolla att man uppfattat mötesplatsen korrekt osv.

  • Mandelskorpan
    Mrshedgehog skrev 2018-05-24 03:30:06 följande:

    Finns ingen anledning till att byta nummer innan man träffat personen. Personen i fråga kan faktiskt vara någon du inte alls trodde den var, så nae, var försiktig.


    Personligen skulle jag aldrig träffa någon jag inte vet exakt vem det är och då har man ju numret.
  • Anzil
    Fjäril kär skrev 2018-05-24 07:35:04 följande:

    Varför ska byta nummer vara något annat än att nå varandra? Har jag aldrig fattat. Har ni bestämt dejt så är det väl självklart att byta nummer. Du kan få punktering, bussen är inställd eller nån får magsjuka etc.


    Mandelskorpan skrev 2018-05-24 07:39:36 följande:
    Personligen skulle jag aldrig träffa någon jag inte vet exakt vem det är och då har man ju numret.
    baralillatant skrev 2018-05-24 08:12:24 följande:

    Byter inte ens nummer till dejt två eller tre. Ringa är helt dött.


    Oj!! Nu får jag allt beslutsångest!!!!




  • Fjäril kär
    Anzil skrev 2018-05-24 08:30:25 följande:

    Oj!! Nu får jag allt beslutsångest!!!!


    Varför det?

    Använd sunt förnuft och utgå från dig själv. Du har bestämt dejt med en person du känner dig nyfiken på och har du inte möjlighet att kommunicera på annat sätt än ringa är det väl självklart att byta nummer.
  • Anzil
    Fjäril kär skrev 2018-05-24 10:08:58 följande:
    Varför det?

    Använd sunt förnuft och utgå från dig själv. Du har bestämt dejt med en person du känner dig nyfiken på och har du inte möjlighet att kommunicera på annat sätt än ringa är det väl självklart att byta nummer.
    Jag vet inte. Jag vill inte att hon skall känna sig obekväm eller liknade, om hon har bytt nummer och så funkande inte. Eller något sådant...

    Byta nummer känns i mitt fall mer okej efter dejten om det gick bra.

    Men det är helt sant!

    Jag skrev till personen nu vart vi borde träffas, men inget som helst svar. Hade det varit via telefon, så hade det ju varit simpelt. Det är ju kanske inte alla gånger man loggar in och kollar på meddelande. Men på SMS, får man ju notis med detsamma.

    Jag är jätteställd..
  • Fjäril kär
    Anzil skrev 2018-05-24 10:26:00 följande:

    Jag vet inte. Jag vill inte att hon skall känna sig obekväm eller liknade, om hon har bytt nummer och så funkande inte. Eller något sådant...

    Byta nummer känns i mitt fall mer okej efter dejten om det gick bra.

    Men det är helt sant!

    Jag skrev till personen nu vart vi borde träffas, men inget som helst svar. Hade det varit via telefon, så hade det ju varit simpelt. Det är ju kanske inte alla gånger man loggar in och kollar på meddelande. Men på SMS, får man ju notis med detsamma.

    Jag är jätteställd..


    På arbetstid sitter i alla fall inte jag på dejtappar ,messenger eller liknande. Då jobbar jag. Men ett sms kikar man ju på om jag ändå kollar klockan tex.

    Sluta noja dig.

    Det är ju mer obekvämt om hon inte får tag i dig om hon måste.
  • Anzil

    Dejten enligt mig gick relativt bra. Samtalet flöt på och vi tog en fin promenad, så det blev inte bara fika som jag trodde.

    Det var mycket trevligt.

    MEN! Jag visste inte riktigt om jag skulle bjuda. Jag har fått uppfattningen om att det är en regel om att bjuda. Men hon insisterade att köpa det hon ville ha själv.

    Det kanske inte är en världslig sak, men under promenaden. Så gick vi in till ett fik, bara för att jag skulle köpa någon dryck. Och då frågade jag henne om hon ville ha någonting. Hon ville inte att jag skulle köpa något till henne och hon köpte inte heller någonting till sig själv.

    Jag tänkte efteråt att jag borde nog ha gjort det.

    Jag utgick bara ifrån mig själv och jag själv gillar inte när folk köper saker till mig. Visserligen kan jag tycka det är trevligt men jag föredrar att köpa mina saker själv det jag vill ha.

    Men när det kommer till dejt, kanske det är en social norm att mannen skall köpa och inte lyssna om kvinnan säger nej. Eller överhuvudtaget fråga henne, utan man kanske borde köpa utan att fråga?

    Tja..Nej, jag vet inte. Jag är dålig, men detta var det absolut första dejten i mitt liv och det var mycket trevligt. Blir det en fortsättning, vet jag inte. Jag vet inte riktigt när man borde fråga. Men jag sa till henne att jag hade väldigt trevligt.

    Det var kul.

    Om ni har kommentarer, feedback och kritik får ni jättegärna mata mig med de. TACK!

  • Anzil

    Dejten enligt mig gick relativt bra. Samtalet flöt på och vi tog en fin promenad, så det blev inte bara fika som jag trodde.

    Det var mycket trevligt.

    MEN! Jag visste inte riktigt om jag skulle bjuda. Jag har fått uppfattningen om att det är en regel om att bjuda. Men hon insisterade att köpa det hon ville ha själv.

    Det kanske inte är en världslig sak, men under promenaden. Så gick vi in till ett fik, bara för att jag skulle köpa någon dryck. Och då frågade jag henne om hon ville ha någonting. Hon ville inte att jag skulle köpa något till henne och hon köpte inte heller någonting till sig själv.

    Jag tänkte efteråt att jag borde nog ha gjort det.

    Jag utgick bara ifrån mig själv och jag själv gillar inte när folk köper saker till mig. Visserligen kan jag tycka det är trevligt men jag föredrar att köpa mina saker själv det jag vill ha.

    Men när det kommer till dejt, kanske det är en social norm att mannen skall köpa och inte lyssna om kvinnan säger nej. Eller överhuvudtaget fråga henne, utan man kanske borde köpa utan att fråga?

    Tja..Nej, jag vet inte. Jag är dålig, men detta var det absolut första dejten i mitt liv och det var mycket trevligt. Blir det en fortsättning, vet jag inte. Jag vet inte riktigt när man borde fråga. Men jag sa till henne att jag hade väldigt trevligt.

    Det var kul.

    Om ni har kommentarer, feedback och kritik får ni jättegärna mata mig med de. TACK!

Svar på tråden Skall gå på första dejten - Kan man byta nummer redan innan träffen?