• kardemummamamman

    Uppvaktning och vardagsromantik för partnern

    Hej!

    Jag lever med en man, där han har två tonårsbarn. Vi planerar ett till barn tillsammans nu. Jag har ett barn från ett tidigare förhållande.

    Han är mitt livs kärlek.

    Några saker som jag gör:

    -Pussar och kram innan han åker till jobbet och samma när han kommer hem.

    -Strukturerar i hemmet. Ett hem i ordning mår alla bra av.

    -Vi tittar lite på tv, men vi pysslar tillsammans på kvällarna.

    -Hur uppvaktar ni varandra? Hur gör ni för att få till vardagsromantiken?

    -Plockar in blommor från trädgården och sätter in i vas.

    -Jag skriver kärleksdikter på sms till han. Jag får tillbaka gulliga sms.

    Hur uppvaktar ni varandra? Hur gör ni i vardagsromantiken med partnern?

  • Svar på tråden Uppvaktning och vardagsromantik för partnern
  • Anonym (ggt)

    Vardagsromantik är för mig det där lilla extra omtänksamma man oftast glömmer bort.

    Bädda sängen extra fint, ta fram rent nattlinne/pyjamas och lägga fram.

    Bre ett fat med smörgåsar till den som vaknar sist.

    Frukost på sängen

    Fixa fika med något gott till hemkomsten från jobbet.

    Tappa upp ett bad åt den andra och ge egen tid.

    Att se den andres behov, typ köpa hem alvedon och nässpray till en snuvig

    Jag blir överlycklig när min sambo köper hem bindor och choklad när det är dags för mens, min pms har han bättre koll på än mig

  • EmberEyes

    Vi fjamsar inte runt med kärleksdikter, choklad, blommor och champaign, eller "hollywood-romantik", ingen av oss finner det vare sig romantiskt eller meningsfullt.

    Däremot försöker vi komma ihåg att finnas där för varandra.
    Ska partnern ha ett viktigt möte? Då ser jag till att frukosten står på bordet när han vaknar och lunch-lådan är packad, så det bara är att gå från duschen till bordet till jobbet.
    Jobbar jag över? Då kommer jag hem till färdig middag.

  • Fjäril kär

    Det bästa jag uppskattade i vardagen var vår omtanke om varandra. Att ställa upp för varandra och underlätta vardagen. Det är romantik för mig.

    Medan jag lagade mat kunde maken åka och tanka min bil och kolla olja,lampor och sånt samtidigt. Låg jag hemma i migrän höll han undan barnen och såg till att jag fick dricka vatten och vila i lugn och ro. Blev jag sen från jobbet kom jag hem till hämtade barn och färdig middag. Maken är brandman och kom han hem från långa utryckningar helt slutkörd så såg jag till att det fanns gott att dricka och färdig mat och fanns till hands om han behövde prata av sig. Behövde jag nya däck till bilen tex kunde han ägna en eftermiddag till att jämföra priser och kvalitet och beställa det bästa möjliga åt mig.

Svar på tråden Uppvaktning och vardagsromantik för partnern