• tigerbullen

    Gravid?

    Min mens har alltid varit regelbunden men just den här gången valde den att flytta på sig, och ägglossningen kom då mensen skulle kommit. (Mensen blev framflyttad nästan två veckor.) Detta enligt appen Natural cycles som jag använt sen ett par månader tillbaka. 

    Vi har under tiden med nc använt oss av kondom också.
    Men det är så att vi hade avbrutet samlag då jag var så säker på att min mens skulle komma och jag inte fått någon ägglossning, så tänkte att det var lugnt... Men, det blev ju ägglossning istället för mens! Så 4 dagar innan och 1 dag innan äl hade vi avbrutet samlag.... Kan jag vara gravid tro?

    Aldrig haft avbrutet samlag tidigare utan alltid haft preventivmedel, så känns lite "galet" om jag skulle bli gravid på första gången. Men ingenting är omöjligt och klart att ett barn skulle vara välkommet, men vi hade helst väntat lite.

    Någon som varit i en liknande situation och hur gick det för dig/er?Tyst

  • Svar på tråden Gravid?
  • Anonym (H)

    Yes been there, done that ;) vårt konsekvens blev en ljuvlig grabb som nyss blivit 1 månad :)

    Hoppas allt löser sig för er! :)

  • tigerbullen
    Anonym (H) skrev 2018-05-24 11:27:12 följande:

    Yes been there, done that ;) vårt konsekvens blev en ljuvlig grabb som nyss blivit 1 månad :)

    Hoppas allt löser sig för er! :)


    Iihh! Var det första avbrutna samlaget för er? Kan inte vänta tills vi kan göra ett graviditetstest...pirrigt!

    och Grattis till er! Skrattande
  • Ejjami

    Min dotter är också gjord med denna metod. Hon är 2 år och det bästa som hänt. Fast det va ju inte planerat precis! Haha! Avbrutna samlag fungerar verkligen Inte!!! :P

  • Anonym (One is all it takes)

    Vi blev gravida första gången jag hade ägglossning under vårt förhållande, så ca tre veckor in i vårt förhållande blev vi gravida och väntar nu tillökning i december :)  Om allt går som det ska vill säga.... :)

  • Anonym (svejan)

    Hej!

    Jag tror inte att du behöver oroa dig. Det är mycket ovanligt att bli gravid så...även om det händer. Dock större risk om du är ung typ 20-25 år.

  • tigerbullen
    Anonym (svejan) skrev 2018-05-24 12:14:09 följande:

    Hej!

    Jag tror inte att du behöver oroa dig. Det är mycket ovanligt att bli gravid så...även om det händer. Dock större risk om du är ung typ 20-25 år.


    Jag är mellan 20-25... Får helt enkelt ta ett graviditetstest när mensen är beräknad att komma, så får vi se! En dryg vecka kvar tills dess...Drömmer
Svar på tråden Gravid?