• gästsvar

    några frågor ang hotellvistelse

    Har bara några frågor. Ni som är affärsresenärer och om ni bor på hotell vad tycker ni hotellen bör erbjuda som är det lilla extra? vad uppskattar ni? Sen fritidsresenärer -vad uppskattar ni. Har nån av er medlemsskap i nåt av hotellens lojalitetsprogram - är det tillräckligt lönande, vad är bra och vad är dåligt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-25 07:01
    Tack för alla svar. Var osäker på hur många som faktiskt läser under rubriken studerande. Någon som är med i nåt av hotellens medlems/lojalitets/bonusprogram? Är det tillräckligt lönsamt? Ger det tillräckligt med rabatter? eller rätt slags rabatter kanske man ska fråga? Hur kan det förbättras? När jag frågat runt bland vänner och bekanta har jag bara hittat en som är med i sånt program och den personen tycker det är bra för barnfamiljer.

  • Svar på tråden några frågor ang hotellvistelse
  • MochEsmamma

    Vid alla tillfällen uppskattar jag bekväm stol att sitta i. Kylskåp, vattenkokare, kaffe, The. I badrummet bör det finnas bra tvål, schampo, balsam och bodylotion. Uppskattar även om det finns mötesplats utanför rummet.

    Är ju även skönt om det finns bastu, pool, gym

  • EmberEyes
    MochEsmamma skrev 2018-05-24 11:40:42 följande:

    Vid alla tillfällen uppskattar jag bekväm stol att sitta i. Kylskåp, vattenkokare, kaffe, The. I badrummet bör det finnas bra tvål, schampo, balsam och bodylotion. Uppskattar även om det finns mötesplats utanför rummet.

    Är ju även skönt om det finns bastu, pool, gym


    Ovanstående!

    Jag vill gärna ha (gratis tillgång till) ismaskin någonstans på hotellet, och om jag är utrikes uppskattar jag någon flaska vatten gratis på rummet.

    Möjlighet att boka tidig/sen incheck/utcheck, eller iaf ett bra ställe att lämna av bagage (inlåst) mellan ankomst och tillgängligt rum, eller utcheck och avresa.

    För mig är det viktigt med frukost-buffé också.
  • Fjäril kär
    gästsvar skrev 2018-05-24 11:36:26 följande:

    Har bara några frågor. Ni som är affärsresenärer och om ni bor på hotell vad tycker ni hotellen bör erbjuda som är det lilla extra? vad uppskattar ni? Sen fritidsresenärer -vad uppskattar ni. Har nån av er medlemsskap i nåt av hotellens lojalitetsprogram - är det tillräckligt lönande, vad är bra och vad är dåligt?


    Generös frukost med bra kvalité.

    Gratis wifi. Uppskattar tekokare,möjlighet till kaffe. Att badrummet har tvål/schampo /balsam/lotion. (tvålautomat på väggen big no-no)

    Möjlighet att checka in/ut på andra tider. Ska kunna göras redan vid bokningen.

    Fungerade Ac. Just nu verkar det vara ett lotteri oavsett hur/var man bokar.

    Tysta avdelningar. Vissa hotell är lyhörda och det skulle uppskattas med vissa tysta våningsplan eller korridorer.
  • EmberEyes

    Just det!
    Möjlighet att bo barnfritt; barnfria våningsplan, barnfria tider för t. ex pool, barnfria delar av matsalar och andra allmänna utrymmen, osv.

  • Tow2Mater

    En dator med skrivare så man kan checka in på flyget och skriva ut boardingpassen; jag litar inte på min smartphone även om jag nu har en. Vill alltid ha pappersboardingpass.
    Uppskattar en bar och restaurang.

  • Anonym (Jodå)

    Jodå.

    Min arbetsplats har avtal med Scandic hotellen och det tycker är kanon. Inte direkt för någon prismässig skillnad på själva vistelsen (tror jag, jobbet betalar ju) men man får lite annat "gratis" runtomkring, ex värdekuponger i hotellets kiosk/restaurang, uppgradering efter förfrågan i mån av plats, aldrig något problem med att få hjälp med utskrift av viktiga papper (om det behövs innan man ger sig iväg).
    Sedan samlar man ju poäng för frinätter.

    Något som särskilt uppskattas när man reser i jobbet;
    * Dygnet runt öppen reception med "riktig" personal i som man kan få hjälp av när det gäller alltifrån parkering, bokningsstrul med rummet, tider för buss/flyg etc, väggbeskrivningar, inköp av sådant man glömt, hjälp med utskrift vid behov.
    * Mini-kiosk i hotellobyn (dygnet runt öppen) så man alltid kan köpa någon dricka, tandborste, en papperstidning etc med sig upp på rummet om man kommer sent.
    * Flexibla inchecknings- och utcheckningstider (ibland kommer man fram jättesent till hotellet) med "riktig" personal.

    * Generösa frukostöppettider (både start- och slutserveringstid). Ibland börjar man arbeta tidigt då vill man kunna äta frukost på hotellet ändå i lugn och ro för att liksom "ladda inför" dagen (man kanske har något att gå igenom och då är det så skönt att kunna göra det i frukostmatsalen). Och generös sluttid, eftersom man som sagt ibland inte kommer fram till hotellet kvällen innan förrän runt midnatt och då uppskattar att kunna sova lite längre.

    * Barnfrihet; många hotell har inte särskilda "avdelningar" för vuxna utan barn, men man märker att de ibland tänker lite så ändå när de placerar ut folk, vilket uppskattas jättemycket.

    * Barnfri frukostmatsal (typ): några hotell jag varit på har medvetet inrett sina frukostmatsalar avdelningsvis (ibland tom 2 olika rum), så att den ena avdelningen lockar barnfamiljer mer än den andra att sätta sig i. Alla är naturligtvis välkomna att sitta överallt, men i och med inredningen (låga soffor/barnstolar eller hörna med tecknadfilm och barnböcker ex) delar folk upp sig i alla fall, vilket är väldigt uppskattat när man vill sitta i någorlunda tystnad för att ladda inför dagen.

Svar på tråden några frågor ang hotellvistelse