• Stardust74

    Inget jobb efter föräldraledighet- TIPS o bra IDEER??

    Kanske fler än jag som befinner sig i den här situationen eller liknande:)
    Företaget jag jobbar på kommer att läggas ner under min föräldraledighet (butik) och då har jag ju inget jobb att gå tillbaka till:/ 
    Jag har jobbat som butikschef i denna butiken i över 10 år, har tyvärr ingen utbildning att falla tillbaka på. Att studera har jag uteslutit på grund av ekonomiska skäl bla. MEN man är ju åtminstone rätt driftig och har i många år funderat på att starta eget, men kört fast i VAD. 
    Jag vill absolut inte bli arbetslös, har aldrig varit det och har för avsikt att hitta ett nytt jobb innan FL är slut:) 
    Kanske finns några där ute som vill vara med och klura på bra idéer på vad man kan hitta på för vettig försörjning? Bor i en ganska liten stad så utbudet av kategori butikschef är rätt tillsatt redan;) (Men man vet ju aldrig- söka kan man ju)

  • Svar på tråden Inget jobb efter föräldraledighet- TIPS o bra IDEER??
  • Hot Fuzz

    Bli franchise tagare för någon kedja. Redfellas eller Subway? Folk tycker om att äta och alla sådana kedjor går mkt bra!

  • Stardust74

    Googlade på Redfellas, cool idé! Aldrig hört talas om det, men varför inte? Subway finns i stan redan och det är en ganska restaurangtät sommarstad jag bor i, men det är väl fullt möjligt att det finns plats för Redfellas här;) Tack för tipset!

  • magicmint

    Om du är inne på att start franchise så skulle jag också rekommendera dig subway eller kanske pressbyrån, vet inte vad de har för krav.

    Skulle det inte bli av så VET jag att äldrevården skriker efter folk, mycket fördomar som inte stämmer dock!
    Det var så jag insåg att jag ville jobba inom vården! 


    Lycka till! :)

  • Kjell2

    Med 10 års erfarenhet och varit chef borde det inte vara svårt att hitta nytt jobb om du kan vara lite flexibel med vad du gör.

Svar på tråden Inget jobb efter föräldraledighet- TIPS o bra IDEER??