• Äldre 24 May 19:16
    2512 visningar
    5 svar
    5
    2512

    Karriärsbyte, idéförslag?

    37-årig civilekonom som har arbetat som redovisningsekonom i 10 år funderar nu på att omskola sig och jobba med något helt annat. Jag har liksom tröttnat ordentligt på att sitta framför en dator hela dagarna och söker därför ett mer omväxlande jobb där man kan sitta på kontor och arbeta ute exempelvis. 


    Några av mina egenskaper:
    Noggrannhet,
    Ordningsam,
    Duktig med siffror och datorer,
    Ambitiös,
    Tycker om att utveckla och förändra processer och rutiner för att jobba mer effektivt,
    Omtyckt arbetskamrat som har lätt för skratt, 
    Inte rädd för lite skit under naglarna, (läs har häst). 


    Jag behöver lite hjälp på traven och behöver en massa idéer på olika karriärmöjligheter. Jag är beredd på att omskola mig och studera 2-3 år. Jag får den känsla om att ett jobb inom bygg skulle kunna vara intressant och rolig men jag är öppen för alla förslag även starta eget!


    Berätta gärna mer om ditt jobb, fördelar och nackdelar med det kontra ett kontorsarbete, ungefärlig lönenivå samt framtidsutsikter.


    Dessutom om du är kvinna och arbetar inom ett mansdominerat arbete berätta gärna om fördelarna och nackdelarna! Samt vad som krävs för att lyckas!


    Redo? Shoot!!!


    PS: Jag har varit och träffat en SYV men jag behöver fler idéer!


     

  • Svar på tråden Karriärsbyte, idéförslag?
  • Anonym (X)
    Äldre 24 May 19:56
    #1
    +1

    Mäklare?

  • Äldre 24 May 20:08
    #2

    Mäklare, ja varför inte?! Har inte tänkt på det! Men frågan är vad som krävs för att lyckats som det? Kan du utveckla lite mer? Fördelar och nackdelar?

  • Anonym (X)
    Äldre 24 May 21:51
    #3

    Ingen aning om vad som krävs för att bli det. Tänker att det är ett fritt jobb med möjlighet att tjäna bra med pengar. Säkerligen rätt kul också.

  • Äldre 25 May 16:33
    #4

    Ok, tack för tipset men hade varit kul att få höra om egna erfarenheter. 


    Vad jobbar du som om man får fråga?

  • Anonym (X)
    Äldre 25 May 18:22
    #5
    XAoh skrev 2018-05-25 16:33:37 följande:

    Ok, tack för tipset men hade varit kul att få höra om egna erfarenheter. 

    Vad jobbar du som om man får fråga?


    Jag jobbar som tandläkare.
Svar på tråden Karriärsbyte, idéförslag?