• Anonym (Uppgiven)

    Känner mig värdelös

    Jag passar inte in i samhället, varken socialt eller i arbetslivet.

    Jag klarar inte ens av ett jobb som diskare.:(

  • Svar på tråden Känner mig värdelös
  • Anonym (Kisen)

    Oj, ledsamt, vad hände? Blev du av med jobbet idag?

    Du är visst värdefull - alla har ett värde. Berätta vad du kunde gjort bättre? Jag tror du gjort ditt bästa. Ibland fuckar vi ur.

  • Anonym (Mr X)

    Tråkigt, men du är inte ensam att känna så, om det är en tröst. Jag tror att du behöver bryta ett mönster och få nya intryck. Förmodligen sitter du för mycket med dina egna tankar.

  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-24 22:12:01 följande:

    Oj, ledsamt, vad hände? Blev du av med jobbet idag?

    Du är visst värdefull - alla har ett värde. Berätta vad du kunde gjort bättre? Jag tror du gjort ditt bästa. Ibland fuckar vi ur.


    Ja jag gjorde mitt bästa, problemet är att jag inte klarar av att hänga med i stressen. Det var ett provjobb bara, och jag fick gå efter första dagen.
  • Anonym (Kisen)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2018-05-24 22:15:52 följande:

    Ja jag gjorde mitt bästa, problemet är att jag inte klarar av att hänga med i stressen. Det var ett provjobb bara, och jag fick gå efter första dagen.


    Ah, sånt händer. Diskare e kanske för stressigt. Konstigt att de inte ger det ens en vecka att lära. Fick du pröjs?

    När jag jobbade på restaurant tog ägargubben in provjobbare som jobbade gratis första dagen - de fick aldrig jobbet för man snodde liksom en dag från dem, de hade ingen chans. Ledsna var de. Orättvist som faen. Vi som hade jobb där vågade knappt se dom i fejset för allt var så skämmigt. De flesta fattade aldrig. Hur klumpig var du med talrikare å glas?
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2018-05-24 22:15:52 följande:

    Ja jag gjorde mitt bästa, problemet är att jag inte klarar av att hänga med i stressen. Det var ett provjobb bara, och jag fick gå efter första dagen.


    Så kan det vara, men det finns andra sysselsättningar som är mer lämpade för dig. När jag var yngre arbetade jag på ackord, med ett fysiskt ansträngande jobb. Fick hela tiden höra att jag arbetade för sakta. Jag stod inte ut, utbildade mig och sitter nu i kontorsmiljö och gör jättebra resultat. Fysiskt ansträngande jobb var inget för mig.

    Jag tror att du är en högkänslig person. Kallas även HSP. Sådan är jag. Googla om du inte har hört talas om det.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-24 22:27:27 följande:
    Ah, sånt händer. Diskare e kanske för stressigt. Konstigt att de inte ger det ens en vecka att lära. Fick du pröjs?

    När jag jobbade på restaurant tog ägargubben in provjobbare som jobbade gratis första dagen - de fick aldrig jobbet för man snodde liksom en dag från dem, de hade ingen chans. Ledsna var de. Orättvist som faen. Vi som hade jobb där vågade knappt se dom i fejset för allt var så skämmigt. De flesta fattade aldrig. Hur klumpig var du med talrikare å glas?
    Ja jag fick betalt. Nej jag var inte alls klumpig med tallrikar och glas, men jag fick mest stå på den andra stationen där man diskar kastruller och liknande.

    Men jag skiter nog att söka jobb inom restaurangbranschen framöver då det är en stressig och smutsig bransch.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Mr X) skrev 2018-05-24 22:29:52 följande:
    Så kan det vara, men det finns andra sysselsättningar som är mer lämpade för dig. När jag var yngre arbetade jag på ackord, med ett fysiskt ansträngande jobb. Fick hela tiden höra att jag arbetade för sakta. Jag stod inte ut, utbildade mig och sitter nu i kontorsmiljö och gör jättebra resultat. Fysiskt ansträngande jobb var inget för mig.

    Jag tror att du är en högkänslig person. Kallas även HSP. Sådan är jag. Googla om du inte har hört talas om det.
    Ja precis en sån är jag!:)

    För jag har fått svar från min omgivning att äsch det är bara att söka sig vidare. Men det är inte så lätt när man är så pass känslig som jag är.
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2018-05-24 22:42:38 följande:

    Ja precis en sån är jag!:)

    För jag har fått svar från min omgivning att äsch det är bara att söka sig vidare. Men det är inte så lätt när man är så pass känslig som jag är.


    Ja, det är lätt att säga så - att man inte ska vara så känslig; speciellt om man själv inte är högkänslig. Sedan kan det också ligga någonting i det de säger. Man måste försöka komma utanför sin comfort-zone och utmana sig själv. Det är så man utvecklas. Man får försöka stretcha sig själv lite.

    Hur som helst finns det många som du. Tänk på att du har troligtvis ett rikt inre jämfört med många andra. Som högkänslig kan du njuta mer av nyanser i omgivningen. Det har gåvan att uppleva sådant som passerar förbi för mer hårdhudade personer. Det är något du kan glädja dig över. Fokusera på dina positiva sidor.

    Jag tror inte du är stark i steg ett och två när du står inför nya situationer. Däremot är du nog stark i steg tre och fyra när du har landat och känner dig mer bekväm. Alla har sin plats. I ett fotbollslag kan inte alla vara anfallare. Någon måste vara back eller målvakt.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Mr X) skrev 2018-05-24 23:06:54 följande:
    Ja, det är lätt att säga så - att man inte ska vara så känslig; speciellt om man själv inte är högkänslig. Sedan kan det också ligga någonting i det de säger. Man måste försöka komma utanför sin comfort-zone och utmana sig själv. Det är så man utvecklas. Man får försöka stretcha sig själv lite.

    Hur som helst finns det många som du. Tänk på att du har troligtvis ett rikt inre jämfört med många andra. Som högkänslig kan du njuta mer av nyanser i omgivningen. Det har gåvan att uppleva sådant som passerar förbi för mer hårdhudade personer. Det är något du kan glädja dig över. Fokusera på dina positiva sidor.

    Jag tror inte du är stark i steg ett och två när du står inför nya situationer. Däremot är du nog stark i steg tre och fyra när du har landat och känner dig mer bekväm. Alla har sin plats. I ett fotbollslag kan inte alla vara anfallare. Någon måste vara back eller målvakt.
    Tack! Ja du förstår mig precis.:) När jag är i en ny situation så tar det tid för mig att checka av läget innan jag känner mig bekväm.
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2018-05-24 23:25:55 följande:

    Tack! Ja du förstår mig precis.:) När jag är i en ny situation så tar det tid för mig att checka av läget innan jag känner mig bekväm.


    Det kan också vara en styrka. Ibland kan det innebära att man vinner i längden, om man bara hamnar i rätt forum.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2018-05-24 21:49:41 följande:

    Jag passar inte in i samhället, varken socialt eller i arbetslivet.

    Jag klarar inte ens av ett jobb som diskare.:(


    Att jobba som diskare kan vara ett stressigt och krävande jobb. Det är dessutom ofta fysiskt tungt och enformigt. Kanske just detta jobbet inte var något för dig. Kanske för att det ej passar eller för att arbetsgivaren/uppgifterna inte passade för just dig. Ta nya tag, sök nya jobb och tro på att det kommer bli bra. Tro på sig själv. Du är inte värdelös. Alla har en plats, ibland kan det bara ta väldigt länge innan man finner det rätta i livet, men förr eller senare dyker det rätta upp. Var rädd om dig <3
  • Fredrica

    Vad är det du känner och tänker som gör att du upplever att du inte passar in?

  • Anonym (Uppgiven)
    Fredrica skrev 2018-05-25 00:36:09 följande:

    Vad är det du känner och tänker som gör att du upplever att du inte passar in?


    Att ju försökt så pass länge att hitta rätt jobb för mig. Sen har jag alltid haft sociala svårigheter. Jag vill ju ha mer ärliga genuina relationer. Medan många söker relationer för att de vill få ut något speciellt av relationen.
  • Fredrica
    Anonym (Uppgiven) skrev 2018-05-25 10:29:09 följande:

    Att ju försökt så pass länge att hitta rätt jobb för mig. Sen har jag alltid haft sociala svårigheter. Jag vill ju ha mer ärliga genuina relationer. Medan många söker relationer för att de vill få ut något speciellt av relationen.


    Lev i nuet och acceptera där du är nu, med tiden kommer du finna din plats och det arbete som passar dig, det är jag säker på.

    Jag förstår dig.

    Jag är precis som dig där, jag vill endast ha genuina och ärliga relationer nuförtiden men kan säga dig att den vägen kan vara ganska ensam då inte många vågar vandra på den - men vad gör det? Spela inte spelet om du inte trivs - många spelar ju bara ett spel för att passa in - lyssna till ditt hjärta och följ din inre röst. Livet kommer uppenbara för dig vilka människor som verkligen är genuina och vilka som inte är det.

    När du kommer igenom svåra perioder i livet så kommer du se vilka som verkligen är äkta.

    - medgång ger många vänner men motgångar prövar dem..-

Svar på tråden Känner mig värdelös