• Meriall

    Förkylning och förskola och språk, någon ide?

    Hur förkylda var era barn i början och när gick det över? Min flicka började förskolan i september, blev förkyld direkt och det gick inte över på många månader (läkarna sade att det troligtvis var flera olika förkylningar men det märktes inga friska dagar emellan). Hon fick vara på fsk de dagar hon var friskast i början (dvs enbart snorig).

    Sedan märktes det att hon hade 'tysta' öroninfektioner (utan smärta) i samband med förkylningarna som gjorde att hon knappt hörde något och språket halkade efter. Hon fick då vara hemma tills hon blev frisk vilket tog 2 månader. Då kom hörseln tillbaka till slut.

    Hon var hemma två veckor efter det med en släkting och språket fick en skjuts framåt äntligen. Nu är hon ju dock frisk och släktingen har inte längre tid så hon gick tillbaka till förskolan i måndags. Jag tänkte att nu är det sommar och nog färre förkylningar i omlopp. Men flera barn där var snoriga och hostade och nu idag är hon förkyld igen!

    Vad ska jag göra? Så orolig att språket hamnar efter ännu mer. Jag har inga föräldradagar kvar och vc vill inte sjukskriva henne i förebyggande syfte för att hon ska hålla sig frisk.

Svar på tråden Förkylning och förskola och språk, någon ide?