• lucinda

    "FRI FRAKT" är inte fri frakt!

    Blir galen på alla sk "fri frakt" företag som marknadsför sig felaktigt när man väl trycker på knappen "köp". Ja då står det plötsligt en tilläggsavgift i alla fall!

    Jag är ute efter en stor schampooflaska på 1000 ml och har kollat Nordic Feel som inte alls har fri frakt, Bangerhead och gud vet allt.

    Dom enda 2 företag jag vet med fullständig fri frakt utan krav på minsta beställning är Apotea och H&M.

    Vet ni några så skriv!

  • Svar på tråden "FRI FRAKT" är inte fri frakt!
  • Fritidsmamman
    lucinda skrev 2018-05-25 09:51:14 följande:

    Blir galen på alla sk "fri frakt" företag som marknadsför sig felaktigt när man väl trycker på knappen "köp". Ja då står det plötsligt en tilläggsavgift i alla fall!

    Jag är ute efter en stor schampooflaska på 1000 ml och har kollat Nordic Feel som inte alls har fri frakt, Bangerhead och gud vet allt.

    Dom enda 2 företag jag vet med fullständig fri frakt utan krav på minsta beställning är Apotea och H&M.

    Vet ni några så skriv!


    Vissa sidor har fri frakt som ett val om man godkänner att leveransen tar en vecka, istället för 1-2 dagar.
    Det brukar vara finstilt, längre ner på sidan. Ibland även under en flik som man får klicka på för att det alternativet ska komma fram.
  • Fredrica

    Zalando har fri frakt och retur men tyvärr säljer inte de hygienartiklar.

    Fri frakt betyder för vissa företag endast - FRI FRAKT vid köp som överstiger tex 500kr osv -

  • Anonym (F)
    Anonym (Arc) skrev 2018-05-25 10:43:54 följande:

    Apotea.

    Mycket snabb frakt dessutom.


    Läste du inte ts eller?
  • Anonym (Trademax)

    Vet tyvärr inga fler företag än de andra skrivit.

    Jag håller däremot med TS, blir galen. Köpte en soffa med fri frakt från trademax. Frakten var visserligen fri men en jäkla uppläggningsavgift på 390 kr (eller 290, kommer i te ihåg)

  • Anonym (Joho)

    Jag får alltid fri frakt på bangerhead och lyko, förstår inte vad för tilläggsavgift du pratar om aldrig fått någon.

  • Duckan

    Nä, nu läste jag fel, men jag har hur som fått en extra avgift på Lyko även om frakten kanske var fri. Serviceavgift eller vad de kallar det.

Svar på tråden "FRI FRAKT" är inte fri frakt!