• Stallas

    Hjälp ! Ni med väldigt tätt mellan era barn, vill ha tips och råd

    Jag plussade häromdagen. Har en bebis som är 3 1/2 månad och nu vet jag inte hur jag ska göra. Det kommer vara 11 månader mellan syskonen om jag väljer att behålla.Klarar man av det ? Och hur klarar man av att vara gravid igen så tätt inpå? Jag vill höra alla för - och nackdelar !!

    Tack

  • Svar på tråden Hjälp ! Ni med väldigt tätt mellan era barn, vill ha tips och råd
  • Linneisen

    Jag har ingen erfarenhet, men är gravid igen och om allt går bra blir det 1,5 år emellan mina barn vilket jag anser vara tätt också. Det är ett planerat syskon.

    Vill ni ha syskon i framtiden? Det du framförallt ska tänka på är att det kanske inte kommer gå lika snabbt och lätt nästa gång. Tänk om det tar flera år. Tänk om du inte kan bli gravid igen. Hur mycket skulle du inte ångra dig då?

    Om jag hade blivit gravid så snart hade jag behållt eftersom vi vill ha fler barn.

    Hur kroppen klarar av det vet jag inte. Hur känns kroppen? Det går nog bra, den kan läka efter denna graviditeten.

    Vad jag har hört är det mest positivt med att ha tätt. Jobbiga småbarnsår men det får man igen sedan. Barnen tycker det är fantastiskt att ha ett jämnårigt syskon och föräldrarna får desto mer egentid senare i livet :)

  • Stallas

    Tack för svar :) Det är det som är grejen..vet inte om jag vill ha fler barn.Min sambo vill , vi har ett gemensamt som föddes nu i feb alltså. Sen har jag två barn sen tidigare men de är tonåringar nu. Känner mig ganska klar samtidigt som jag vet att när väl det här nya barnet kommer (om det nu gör det ) så kommer jag såklart inte ångra mig. Min sambo vill väldigt väldigt gärna ha ett syskon men det är inte han som ska gå gravid igen. Hade en extremt tuff graviditet som jag inte hämtat mig från än.

Svar på tråden Hjälp ! Ni med väldigt tätt mellan era barn, vill ha tips och råd