• LängtarEfterMinÄlskadeSon

    Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

    Hello girls! Min lilla prins är beräknad 15 juli! Första barnet och är sååååå nervös! Slemproppen gick för några dagar sen och jag har haft en svag mensvärk till o från (oftast på kvällarna) men vattnet sipprar inte så vitt som jag vet.. Är lite orolig om det är dags snart för min lilla fis där inne att komma ut, men förlossningen säger att jag ska avvakta bara, helaaa tiden! Vill ju ha honom nu ju haha! Men är ändå rädd på samma gång att det är dags!

  • Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
  • jennie08

    Spännande, jag har också BF 15:e juli. Jag har absolut inga förkänningar vilket är ganska skönt :) Vill ju att han ska stanna inne där minst en månad till iaf. Men räknar med att gå över tiden så slipper jag gå och vänta så. Har två barn sen tidigare som båda är födda i vecka 39+5. Annars har jag mest ont i ryggen och skinkorna. Rejält andfådd blir jag också.

    Eftersom det här är min sista graviditet så försöker jag njuta så gott det går. Jag har gått på grav.penning för ca 1 1/2 vecka sen och det gör allt mycket lättare. Blev riktigt tungt att jobba på slutet. Kan inte fatta att jag går in i vecka 34 (33+0) på måndag.

    Sist jag var hos bm så låg bebben i säte så jag hoppas att han har vänt på sig till nästa gång.

  • LängtarEfterMinÄlskadeSon

    Åh spännande men läskigt! Första barnet så allt är lite nytt för mig haha! Jag har int haft nå större problem med ryggen och ja ont i kroppen, kanske alla svettattacker och svullna fötter och händer och jag är likadan med att bli anfådd av minsta lila, bara om jag ställer mig o diskar så blir jag andfådd hahah,

    Tänk om de blir fler små i framtiden? Eller har du/ni bestämt er att det är sista?

    Låter bra att du försöker njuta te fullo!

    Jag har haft en sådan jobbig grav, fick börja äta levaxin mot sköldskörteln och järn, och annat hokus pokus, haft de mest jobbigt i början då allt var så nytt för mig och spydde konstant varje dag, vilket var en pina för mig och sambon som int kunde prutta utan att jag spydde av minsta lilla ..

    Haha ja det är sjukt vad tiden går snabbt! Det är liksom 48 dagar kvar tills han ska komma och det känns som att tiden har sprungit ifrån mig!

    Ja man får hoppas på han har vänt sig! Läst att det är normalt att dom vänder sig mot slutet av graviditeten som man har fött barn tidigare, om int annat måste dom flytta på honom fast de är i v.37 tror ja, så håller tummarna för dig!

    Och hoppas att du har ändå fått njuta av sista barnet nu så mycket som det går! <3

  • flOPI

    Inte 15 Juli, däremot 15 Juni, men tänker att jag kanske är välkommen här ändå, trots att det skiljer en månad? :)  Annars får ni "slänga ut" mig ^^

    Jag är hemma och inväntar honom nu, bara 3 veckor kvar men han kan ju titta fram när som helst :)  Väldigt spännande! Men är inte så olidligt längtansfull som jag har fått för mig att man bör vara.. Så det känns nästan som om det är någonting fel på mig haha.. 

    Haft en väldigt bra och okomplicerad graviditet, och har fortfarande inga förkänningar :) Däremot ligger huvudet fixerat och han sprattlar omkring ordentligt där inne ^^ 

  • LängtarEfterMinÄlskadeSon

    Åh vad underbart! Shit 10 dagar kvar! Vad maxat! :D

    Alltså jag är typ rädd o nervös (första barnet) jag vet int hur jag kommer reagera när han väl ligger där i famnen på en, är rädd att ja typ kommer bara ?jahapp? hahah alltså vet int om du förstår men :?)

    Du är välkommen här du också! Det är nära och 1 månad gör int så mycket! Hur går det för dig?! :D

  • jennie08

    Oj vad spännande med bf 15:e juni Det är ju jättesnart. Känner du av något nu när det börjar närma sig?

  • jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-06-05 16:25:35 följande:

    Åh vad underbart! Shit 10 dagar kvar! Vad maxat! :D

    Alltså jag är typ rädd o nervös (första barnet) jag vet int hur jag kommer reagera när han väl ligger där i famnen på en, är rädd att ja typ kommer bara ?jahapp? hahah alltså vet int om du förstår men :?)

    Du är välkommen här du också! Det är nära och 1 månad gör int så mycket! Hur går det för dig?! :D


    Tror du kommer vara helt förblindad så fort han kommer ut :) MEn, för vissa tar känslorna lite tid och det är ju ok det också.

    Själv blev jag så kär i mina barn på en gång så jag knappt kan förklara det.

    Har idag varit hos bm och min lilla kille ligger med rumpan neråt. Ska tillbaka om 2 veckor för att kolla om han fortfarande ligger i säte för i så fall blir det vändningsförsök. Ser inte fram emot det och jag hoppas verkligen han vänder på sig för jag har fått för mig att det gör ont att försöka vända. Kejsarsnitt vill jag inte heller vara med om :)

    Hur mår ni annars?
  • LängtarEfterMinÄlskadeSon

    Åh jag hoppas det! Är så rädd att jag kanske reagerar fel .. Ojdå, vilken vecka är du i? Hoppas han vänder på rumpan en dag! Hört att det är obehagligt o kan göra ont när dom vänder på barnet men, det är vad ja har hört, låter int så bekvämt heller haha.. Kejsarsnitt ne hua det hoppas jag man slipper för det är värre! Hoppas din lilla prins där inne får en liten kick o vänder på sig!

    Jag mår jätte bra här, ligger o väntar o väntar tills han ska vilja komma ut, jag längtar så himla mycket så jag vet int vad! Han ligger där inne o sprattlar och sparkar o trycker på så man känner flera gånger om dagen att det trycks på i underlivet, läskigt men haha vad gör man! Haft förvärkar också till o från så hoppas att det är snart dags även fast det är 37 dagar kvar haha :D

    Hur är det själv?

  • jennie08
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-06-08 16:19:14 följande:

    Åh jag hoppas det! Är så rädd att jag kanske reagerar fel .. Ojdå, vilken vecka är du i? Hoppas han vänder på rumpan en dag! Hört att det är obehagligt o kan göra ont när dom vänder på barnet men, det är vad ja har hört, låter int så bekvämt heller haha.. Kejsarsnitt ne hua det hoppas jag man slipper för det är värre! Hoppas din lilla prins där inne får en liten kick o vänder på sig!

    Jag mår jätte bra här, ligger o väntar o väntar tills han ska vilja komma ut, jag längtar så himla mycket så jag vet int vad! Han ligger där inne o sprattlar och sparkar o trycker på så man känner flera gånger om dagen att det trycks på i underlivet, läskigt men haha vad gör man! Haft förvärkar också till o från så hoppas att det är snart dags även fast det är 37 dagar kvar haha :D

    Hur är det själv?


    Jag är i vecka 34+4 såndet finns ju tid för honom att vända på sig :) Vill verkligen undvika vändningsförsök men jag vill undvika kejsarsnitt ännu mer så jag är beredd på att testa allt möjligt. Haha

    Ja det där trycket mot underlivet är inte så härligt. Hihi Snart har vi våra små i famnen :)

    Jag mår helt ok. Är så extremt trött, har varit det de senaste dagarna. Men fick ett ryck idag och städade hela hemmet, nästan ;) Så nu är jag verkligen slut.

    37 dagar kvar för mig... känns som en evighet.
  • LängtarEfterMinÄlskadeSon

    Jag längtar så mycket tills han ligger i famnen!

    Åh gud du är int ensam jag är som en sengångare, extremt trött och ingen lust te att göra något typ, nu när du skrev de så måste jag också städa snart, hua är så less på det haha det är rena träningspasset för mig även fast ja int är så stor om magen så blir jag anfådd av minsta lilla :?)

    Många säger att det känns som en evighet för dom, men under hela min graviditet så har tiden sprungit ifrån mig, konstigt nog!

    Nu är jag ändå 35+0 och känner int av något riktigt att det är snart är dags haha, hoppas du blir lite piggare!

Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?