• Anonym3145

    Någon som vill vänta tillsammans?

    Hejsan! Jag är 24år gammal, jag och min sambo försöker bli gravida. Jag blev gravid för cirka 1år sedan men slutade upp i abort. Nu försöker vi då allt är mer lägligt, om ni förstår. Men till saken. Jag har en cysta på min ena äggstock som dom tyvärr inte kan ta bort. Jag slutade med mina ppiller för ungefär 1 och en halv månad sen. Är det någon som också går och väntar på att få göra ett test? Jag ska göra 1 när jag har bim, om ungefär 10 dagar. Någon som vill vänta tillsammans? Alltså om det är någon mer som försöker få barn :)

  • Svar på tråden Någon som vill vänta tillsammans?
  • IBS
    Anonym3145 skrev 2018-05-27 00:03:17 följande:

    Hejsan! Jag är 24år gammal, jag och min sambo försöker bli gravida. Jag blev gravid för cirka 1år sedan men slutade upp i abort. Nu försöker vi då allt är mer lägligt, om ni förstår. Men till saken. Jag har en cysta på min ena äggstock som dom tyvärr inte kan ta bort. Jag slutade med mina ppiller för ungefär 1 och en halv månad sen. Är det någon som också går och väntar på att få göra ett test? Jag ska göra 1 när jag har bim, om ungefär 10 dagar. Någon som vill vänta tillsammans? Alltså om det är någon mer som försöker få barn :)


    Hej,
    Jag väntar gärna med dig. Jag är lite äldre än du. 35 år vi ska försöka få syskon till vår gemensamma dotter. Hans enda. Jag har tre sedan tidigare. Fick första när jag var 24 :)

    Jag har ÄL om ca 10 dagar. Så lite längre väntan. Första försöket.

    Vad tråkigt med din cysta? Varför kan dom ej ta bort den? Påverkar det dina chanser att bli gravid? :)
  • Nathiis

    Hej !

    Är 27 (min sambo 32) och väntar på att få se om vårt 3e försök tagit sig <3 Har Bim omkring nästa helg (:

  • Anonym3145
    IBS skrev 2018-05-27 08:25:36 följande:

    Hej,

    Jag väntar gärna med dig. Jag är lite äldre än du. 35 år vi ska försöka få syskon till vår gemensamma dotter. Hans enda. Jag har tre sedan tidigare. Fick första när jag var 24 :)

    Jag har ÄL om ca 10 dagar. Så lite längre väntan. Första försöket.

    Vad tråkigt med din cysta? Varför kan dom ej ta bort den? Påverkar det dina chanser att bli gravid? :)


    Gud så kul att höra! :) hoppas det tar sig!

    Ja just cystan är jag ju lite orolig för men läkaren på gyn sa att den inte borde påverka min gradviditetschans då jag redan varit gravid en gång, men ändå väldigt nervöst. Men vi hoppas på det bästa :)
  • Anonym3145
    Nathiis skrev 2018-05-27 13:36:49 följande:

    Hej !

    Är 27 (min sambo 32) och väntar på att få se om vårt 3e försök tagit sig <3 Har Bim omkring nästa helg (:


    Hoppas det tar sig denna gång då:) då har vi bim ungefär samtidigt, hoppas på att det tog sig denna ägglossning :)
  • Anonym3145

    Glömde att svara på varför dom inte tar bort cystan. Den sitter innuti så om dom ska ta bort den måste dom ta bort hela äggstocken och det alternativet har jag inte kommit till ännu, då smärtorna från den inte är extrema och den är inte så värtst stor:)

  • Nathiis
    Anonym3145 skrev 2018-05-27 16:37:43 följande:

    Hoppas det tar sig denna gång då:) då har vi bim ungefär samtidigt, hoppas på att det tog sig denna ägglossning :)


    Ja det verkar ju så :D

    Har ju kännt mig lite knas som kanske skulle kunna vara innan mens också. Men känns inte som att det skulle hålla i sig hela vägen från ägglossningen (:
  • Anonym3145
    Nathiis skrev 2018-05-27 17:19:02 följande:

    Ja det verkar ju så :D

    Har ju kännt mig lite knas som kanske skulle kunna vara innan mens också. Men känns inte som att det skulle hålla i sig hela vägen från ägglossningen (:


    Om jag förstår dig rätt så känner du dig lite konstig och att det kan bero på gradivitet.. men känns lite tidigt för symptom. Men vissa säger ju att dom känner när ägget fäster i livmodern :) hoppas!!
  • Nathiis
    Anonym3145 skrev 2018-05-27 20:05:25 följande:

    Om jag förstår dig rätt så känner du dig lite konstig och att det kan bero på gradivitet.. men känns lite tidigt för symptom. Men vissa säger ju att dom känner när ägget fäster i livmodern :) hoppas!!


    Har förstått det som att det är väldigt många som får känningar tidigt (: Det är inga kraftiga grejer jag talar om utan "mensvärk" efter äl, stickningar i livmodern, smått illamående, svullen mage ..

    Men vi får se (:
  • johannastroberg

    Så sjukt! Kunde varit jag som skrivit detta inlägget :| jag gjorde en abort i aug förra året men nu har vi börjat försöka då vi är på ett mycket bättre ställe i livet, jag har också en cysta på ena äggstocken & slutade med p-piller för ca 1-1,5 mån sen! Har bim 6/6. Jag följs gärna åt!

  • Anonym3145
    Nathiis skrev 2018-05-27 20:46:12 följande:

    Har förstått det som att det är väldigt många som får känningar tidigt (: Det är inga kraftiga grejer jag talar om utan "mensvärk" efter äl, stickningar i livmodern, smått illamående, svullen mage ..

    Men vi får se (:


    Att det var så vanligt hade jag ingen aning om men så roligt, det ger ju mig också hopp nu när du skrev det. Jag känner igen mig i vissa saker du skriver, som mensvärk och stickningar i livmodern. Åå så jobbigt att gå o vänta på bim, man vill ju veta nuuu;)
    Nathiis skrev 2018-05-27 20:46:12 följande:

    Har förstått det som att det är väldigt många som får känningar tidigt (: Det är inga kraftiga grejer jag talar om utan "mensvärk" efter äl, stickningar i livmodern, smått illamående, svullen mage ..

    Men vi får se (:


    Att det var så vanligt hade jag ingen aning om, men så roligt. Det ger mig också hopp nu när du skrev så. Jag känner igen mig i vissa grejer du beskriver, som stickningar i livmodern och svullen mage:) åå vill att tiden till bim går snabbt, man vill ju veta nu:)
Svar på tråden Någon som vill vänta tillsammans?