• Anonym (X)
    Äldre 27 May 12:54
    1357 visningar
    2 svar
    2
    1357

    Abort, skuldkänslor & gratulation på morsdag!

    Hej! Är det okej att min kille gratulerar mig för morsdag? Även fast vi inte ska behålla barnet, jag i sig blev verkligen ursinnig, ledsen och nästan i chock. Detta stör mig verkligen, och kan verkligen inte förstå varför han skulle säga något sådant när han vet hur jag känner, hur vi känner om det.

    Jag är 22 år gammal och min kille är 32, vi båda känner att vi inte är redo, eller han är nog mer redo än jag.

    Vi var på sjukhuset förra veckan och vi fick då reda på att jag var i vecka 10, även då så fick vi båda se UL bilden på fostret. (Det var inte barnmorskan som gav oss bilden utan vi båda såg det när det printade ut). Vid den stunden så fick jag mer skuldkänslor och blev väldigt ledsen, men jag har valt mitt beslut och det respekterande min pojkvän. Jag har en tid nästa vecka för en kirurgisk abort, väldigt nervös för att bli sövd och såklart skuldkänslor, allt detta som min pojkvän redan vet.

    Någon som har vart med om en eller känner någon som har gjort en kirurgisk abort? Hur kändes det efteråt? Är det verkligen som att sova när man blir sövd?

    Även det jag nämnde med morsdag ovan. Hur hade ni reagerat? Överreagerar jag?

    Seriösa svar tack!

  • Svar på tråden Abort, skuldkänslor & gratulation på morsdag!
  • Äldre 27 May 13:16
    #1

    Fy fan så idiotiskt sagt utav honom. Du har all rätt att reagera för det där är inte okej.. Du har dessutom ingen orsak till att känna skuld, det är din kropp och ditt beslut. Att sövas är inte så farligt, personalen brukar va toppen. Däremot kan man må illa och vara torr i munnen efteråt. Man är ju lite väck precis när man vaknar med det ger med sig.

    Sen kan han ju ha gjort det i hopp om att du ångrat dig eller för att du ska ångra dig men näää...

    Stort lycka till

  • Anonym (E)
    Äldre 27 May 13:16
    #2

    Jag kan inte svara angående abort delen men jag och sambon miste vår son efter prematur födsel. Han somnade in efter 10 dagar. Vi är gravida i v.20 nu.

    Jag vill inte fira mors dag. Sorgen tar över och det gör ont i kropp och själ. Jag vill bara ha honom och inte någon bemärkelsedag.

    Jag förstår att du inte vill fira mors dag. Tänker på dig i denna stund och hoppas att du kommer må bättre <3

Svar på tråden Abort, skuldkänslor & gratulation på morsdag!