• KJfill

    Har tropiska insekter kommit till Sverige?

    Vaknade av ett hjärtskärande skri och är fortfarande helt skakig. Sambon trodde en vanlig harkrank satt på barnvagnen som stod ute när babyn jobbade på solbrännan. Men den var STÖRRE.

    Den fastnade i paviljongen innanför myggnätet och visade en aggressivitet man bara förväntar sig från djur med rovinstinkt. Giftig? Kanske. Jag sket nästan på mig för jag var ju tvungen att avvisa besten. Trodde stundtals att det var en fladdermus på uppåttjack. Lyckades fota och vill ha hjälp med att identifiera den. Någon tropisk jävla insekt eller ????????

    Vill ju inte att baby ska sluta sola, hon är väldigt blek då både jag och mamman är ljusa i hyn. Men vet inte om jag har lust att lämna en snart tre månader gammal jänta bland giftiga djur??? ????

  • Svar på tråden Har tropiska insekter kommit till Sverige?
  • Anonym (Smack)

    Har du ingen flugsmälla? Använd en sådan nästa gång och skicka den i en plastpåse till naturhistoriska. Du får säkert en medalj av dem för årets upptäckt!

  • Anonym (hahahaha)

    En helt vanlig svensk blåmes du har fångat där på bild...vettskrämd och söt. Har dem inne i lägenheten titt som tätt. Föredrar dem framför ollonborrar;///

  • Anonym (t))

    Sket på dig nästan? Ja, så  jäkla bråttom var det inte, du hann ju med att fotografera...

    Sedan ska små barn inte sola. Det är mer skadligt än fågeln.

  • KJfill

    Får och får. Vill man vara fin får man lida pin, svårare är det inte.

    Finns ingen genväg till framgång och min baby ska inte bli någon bidragsmagnet som inte ser skillnad på en dödlig sydamerikansk dödsflygis och en fucking blåmes.

    Solen gav oss liv en gång i tiden. Nu när den oss med ljus och vitaminer. Barnmoskehippies ljuger för att de själva inte har tid att sola nu när sekter av Jesus, mohammad och alla världens religioner föder tvåsiffrigt antal barn.

    Solhatet är en konspiration och ni är följarna. Så snälla. Älska solen.

  • Anonym (Raubtier)

    Jag tror minsann du fångat ett troll på bild. Grattis!

  • KJfill

    Mm kul att skoja om solförakt, dödsflygisar och troll i samma tråd va?

    Har sett att det nog var en fågel nu, så faran över tillsvidare. Lider av iris atrofi och kan inte i solljus avgöra färger på fjäderdräkter, skyltar och annat. Körkortet är kört redan så vill ni ta min unge kan ni dra. Ingen att diskutera.

    Tyvärr verkar det sant att man inte ska pressa barnet i solen så det blir barnvakt i sommar för jag ska fan sola med eller utan unge. Även om jag hade fel så älskar jag solen och ska göra ALLT för att baby ska bli en stjärna precis som vår sol.

    Nu drar vi ett streck över detta och håller oss till snälla ord. Önskar alla en fin fredag. Skål!!!

  • Anonym (..)
    KJfill skrev 2018-05-27 14:14:23 följande:

    Vaknade av ett hjärtskärande skri och är fortfarande helt skakig. Sambon trodde en vanlig harkrank satt på barnvagnen som stod ute när babyn jobbade på solbrännan. Men den var STÖRRE.

    Den fastnade i paviljongen innanför myggnätet och visade en aggressivitet man bara förväntar sig från djur med rovinstinkt. Giftig? Kanske. Jag sket nästan på mig för jag var ju tvungen att avvisa besten. Trodde stundtals att det var en fladdermus på uppåttjack. Lyckades fota och vill ha hjälp med att identifiera den. Någon tropisk jävla insekt eller ????????

    Vill ju inte att baby ska sluta sola, hon är väldigt blek då både jag och mamman är ljusa i hyn. Men vet inte om jag har lust att lämna en snart tre månader gammal jänta bland giftiga djur??? ????


    Det där är ingen insekt. Det kallas för fågel!
  • Anonym (..)
    KJfill skrev 2018-05-27 18:12:46 följande:

    Mm kul att skoja om solförakt, dödsflygisar och troll i samma tråd va?

    Har sett att det nog var en fågel nu, så faran över tillsvidare. Lider av iris atrofi och kan inte i solljus avgöra färger på fjäderdräkter, skyltar och annat. Körkortet är kört redan så vill ni ta min unge kan ni dra. Ingen att diskutera.

    Tyvärr verkar det sant att man inte ska pressa barnet i solen så det blir barnvakt i sommar för jag ska fan sola med eller utan unge. Även om jag hade fel så älskar jag solen och ska göra ALLT för att baby ska bli en stjärna precis som vår sol.

    Nu drar vi ett streck över detta och håller oss till snälla ord. Önskar alla en fin fredag. Skål!!!


    Kanske är en vildvittra?
  • KJfill

    Trodde tråden skulle leda till lärdom men bevittnar enbart envisa åsnor.
    Nöff nöff på er. 

  • Anonym (..)
    KJfill skrev 2018-05-27 19:24:14 följande:

    Trodde tråden skulle leda till lärdom men bevittnar enbart envisa åsnor.

    Nöff nöff på er. 


    Kan du inte se skillnad på en insekt och en fågel?
  • Anonym (..)
    KJfill skrev 2018-05-27 20:28:56 följande:

    Jo

    Kan du se skillnad mellan trut och skarv?


    Det kan du uppenbarligen inte eftersom du tror att en fågel är en insekt
  • KJfill

    Åhh såg dig nu. De sänder VM i dum inuti huvudet på history HD.

    Jodå, jag kör HD-tv jag. Man vill ha bra definition så man lär sig identifiera de farliga djuren.

    Fattiglappar som du kan fortsätta springa när måsarna flyger lågt.

  • Anonym (Raubtier)
    KJfill skrev 2018-05-27 19:24:14 följande:

    Trodde tråden skulle leda till lärdom men bevittnar enbart envisa åsnor.

    Nöff nöff på er. 


    Nöff nöff!
Svar på tråden Har tropiska insekter kommit till Sverige?