• Äldre 27 May 18:45
    3335 visningar
    11 svar
    11
    3335

    Gravid av avbrutet samlag? Mens utebliven men ingen gravid symptom!

    Hej!
    Lång rubrik den där. 
    Nu är det såhär att jag behöver be er om hjälp. Min situation ser ut som så: Jag och min sambo körde avbrutet samlag dagarna runt min ägglossning (vet dock inte vilken specifik dag jag har ägglossning, då inget test för det togs, men enligt appen P Tracker Lite, så var den den 8 Maj). Min mens har alltid varit oregelbunden och krånglig, men den senaste 3 månaderna har den legat på en genomsnittscykel av 32 dagar. Nu är då min mens sen, som ni kanske redan gissat, och den förväntades enligt appen den 20 Maj. Vi tog ett graviditetstest den 25:e Maj (BIM+6) men visade negativt. Vi tog testet mitt på dagen, så inget morgonurin. Och mina symptom? Ja det är just det, jag tror inte att jag har några, eller om jag bara inbillar mig. Lite ont i huvudet varje dag, mått lite halvers (men tror det mest är hunger), men som ni ser, inget tydlig symptom som jag kan ge er. Så min fråga är: Kan jag vara gravid? Finns det någon annan där ute som har varit i samma situation men varit gravid? 


    Tack för svar!


    Emjan, som gärna vill ha ett Plus

  • Svar på tråden Gravid av avbrutet samlag? Mens utebliven men ingen gravid symptom!
  • Anonym (sorry­...)
    Äldre 27 May 18:54
    #1

    En dum fråga kanske, men har du haft sex med någon annan än din sambo under den perioden (även ett par dagar innan och efter dessa dagar)?

    Om inte så har han, din sambo alltså, nog läckt sperma innan han fick utlösning. Ibland kan det finnas sperma i försatsen, och ibland kan man även börja ejakulera lite innan man får orgasm (Klassisk porrfilmssprut, att man drar ut och skjuter bara någon sekund efter, då kan man mycket väl ha kommit litegrann i med).

      

  • Äldre 27 May 19:04
    #2

    Vänta i 3-4 dagar och ta ett nytt graviditetstest. Men det ska vara morgonurin och inget annat !

    Jag rekommenderar Clearblue digitala med Veckoindikator, de som säger Gravid och antal veckor eller Inte gravid med bokstäver. De är mycket enklare att tyda än de där med otydliga streck på.

  • Äldre 27 May 20:25
    #3
    Anonym (sorry...) skrev 2018-05-27 18:54:35 följande:

    En dum fråga kanske, men har du haft sex med någon annan än din sambo under den perioden (även ett par dagar innan och efter dessa dagar)?

    Om inte så har han, din sambo alltså, nog läckt sperma innan han fick utlösning. Ibland kan det finnas sperma i försatsen, och ibland kan man även börja ejakulera lite innan man får orgasm (Klassisk porrfilmssprut, att man drar ut och skjuter bara någon sekund efter, då kan man mycket väl ha kommit litegrann i med).

      


    Hej!
    Nej, jag har bara haft sex med sambon min :). 


    Jag och han spekulerade om att han kunde ha "små kommit" innan den stora utlösningen. Men eftersom symptom har uteblivit så går vi här och är osäkra.


    Tack för att du svarade mig :)

  • Äldre 27 May 20:31
    #4
    UndrandeSökare skrev 2018-05-27 19:04:41 följande:

    Vänta i 3-4 dagar och ta ett nytt graviditetstest. Men det ska vara morgonurin och inget annat !

    Jag rekommenderar Clearblue digitala med Veckoindikator, de som säger Gravid och antal veckor eller Inte gravid med bokstäver. De är mycket enklare att tyda än de där med otydliga streck på.


    Hej!

    Vi kommer testa på tisdag morgon. Det är 3-4 dagar efter förra gången. Vi kommer nog köpa ClearBlue den här gången. Förra gången vart det något annat märke.


    Tack för ditt svar! :)

  • Äldre 28 May 14:00
    #5
    Emjan skrev 2018-05-27 20:31:32 följande:

    Hej!

    Vi kommer testa på tisdag morgon. Det är 3-4 dagar efter förra gången. Vi kommer nog köpa ClearBlue den här gången. Förra gången vart det något annat märke.

    Tack för ditt svar! :)


    Det låter bra. Köp Clearblue digitala. Lycka till !
  • Äldre 29 May 11:34
    #6

    Negativt idag. 
    Jag och sambon spekulerar om det är så att jag inte haft ägglossning den här månaden pga stress och liknande. Vi kollade tillbaka på min mens historik och såg att jag inte har ägglossning varje månad. Så nu tänker jag försöka leva utan oro, men såklart ligger det i baktanken att det vore nog bra att inte dricka alkohol ändå, utfall att. 


     

  • Äldre 29 May 11:39
    #7
    Emjan skrev 2018-05-29 11:34:14 följande:

    Negativt idag. 
    Jag och sambon spekulerar om det är så att jag inte haft ägglossning den här månaden pga stress och liknande. Vi kollade tillbaka på min mens historik och såg att jag inte har ägglossning varje månad. Så nu tänker jag försöka leva utan oro, men såklart ligger det i baktanken att det vore nog bra att inte dricka alkohol ändå, utfall att. 


     


    Vill ni ha barn? :)
  • Äldre 29 May 22:55
    #8
    Corneliass skrev 2018-05-29 11:39:46 följande:

    Vill ni ha barn? :)


    Bra fråga. Om de vill ha barn, så verkar det lite underligt att de körde avbrutet samlag. Men TS skriver ju att hon vill ha plus...
  • Äldre 30 May 08:51
    #9
    Corneliass skrev 2018-05-29 11:39:46 följande:

    Vill ni ha barn? :)


    Hej!

    Alltså, så var inte tanken alls i början men jag tror det blev så att när möjligheten fanns att vi kanske ändå vore gravida så vill vi ha det. Så, nej till ett övergående ja. Dock, så kommer vi att vänta om det visar fortfarande nej. För övrigt så kan jag inte göra så mycket när mensen fortfarande lyser med sin frånvaro.
  • Äldre 30 May 09:05
    #10
    Emjan skrev 2018-05-30 08:51:59 följande:

    Hej!

    Alltså, så var inte tanken alls i början men jag tror det blev så att när möjligheten fanns att vi kanske ändå vore gravida så vill vi ha det. Så, nej till ett övergående ja. Dock, så kommer vi att vänta om det visar fortfarande nej. För övrigt så kan jag inte göra så mycket när mensen fortfarande lyser med sin frånvaro.


    Det du kan göra är att ta ett blodprov och mäta hcg. Ett hcgblodprov är säkrare än urinstickor. Ett sådant kan man ta på vårdcentralen, eller på egen hand genom att köpa blodprovremisser genom Werlabs.se eller Blodkollen.se Använder du rabattkoden "LCHF" hos Werlabs så blir det billigare. Jag har flera gånger tidigare tagit blodprover via Werlabs. Gå in och kolla under Provtagningsorter så ser du på vilka adresser de finns, om de finns i din närhet.
  • Anonym (Sara)
    Äldre 1 Jun 23:03
    #11

    Har kört avbrutet samlag i två år utan att bli gravid :) tror den metoden är ganska säker om inte killen slarvar med att dra ut den i tid :)

Svar på tråden Gravid av avbrutet samlag? Mens utebliven men ingen gravid symptom!