• Äldre 27 May 18:48
    2800 visningar
    8 svar
    8
    2800

    Succerecept på modersmjölksersättning

    Wow!

    Jag vill dela med mig av min glädje och avslöja nästa veckas stora nyhet för föräldrar till de allra minsta! Har precis kommit hem från karolinska institutet där jag delgets den glada nyheten att mitt recept på modersmjölksersättning har godkänts för försäljning på den europeiska marknaden!

    Det rör sig inte om någon vanlig kopia på Nan/semper/hipps eller liknande. Detta är TUNGA grejer som boostar barnet och som på sikt kan stärka hela den mänskliga rasen. Ni kommer snart förstå detta - även om de flesta kommer tvivla och kalla mig lögnare. På fredag blir det dock presskonferensis på karolinska med representanter från WHO och svenska socialstyrelsen. Den senare kommer fimpa rekommendationen om amning till förmån för min produkt som kallas Baby iPower.

    Det hela började när jag tröttnade på sempers höga priser och testade att blanda en egen ersättning. Detta var ganska exakt 5 år sedan, så ni förstår att det gått fort då man vanligtvis inte godkänner nya preparat och CE-märker dem i en handvändning.

    Blandningen består än idag av samma grundrecept som originalet som alltså tillkom genom höftning för 5 år sedan: pulvermos, proteinpulver, d-vitamindroppar och brustabletter av olika slag. Självklart finns också några hemliga tillsatser som jag inte kan avslöja av patentmässiga skäl.

    Ni får Inte mata barnet med detta förrän produkten är ute då hemmablandning är farligt om man inte, som undertecknad, är kemist och väl bevandrad bland muskelbyggande proteinpulver. Så vänta tills på fredag plz????

    Så vad för resultat uppnåddes? Detta är saxat från resultaten av barnen som ingått i WHOs studie (medel för 136 barn med varierade födelsevikt, kön, etnicitet osv.) Antal dagar innan barnet bedöms vara förtroget olika skills. Ettåringarna klarade alltså saker som inte är aktuellt för många 5 åringar!

    Reser sig och går: 93 dagar

    Går med säkerhet: 102 dagar

    Pratar: 130 dagar

    Lyfter sin dubbla kroppsvikt: 130 dagar

    Cyklar: 200 dagar

    Tar ställning i komplex samhällsfråga: 251 dagar

    Cyklar utan stödhjul eller hjälm: 320 dagar

    Läser flytande; 322 dagar

    Sköter sin egen hygien helt självständigt: 340 dagar

    Utmanar vuxna i schack: 362 dagar

    Nytt språk på grundläggande nivå efter självstudier: 400 dagar

    Vi kommer få vänja oss med en annan värld där barn från 3-4års ålder är helt självständiga.

    Och starka! Det är TUNGA grejer med mycket vasselproteiner.

    Vi går en fantastisk framtid till mötes.

    Min 5 åring har idag 196 i IQ och tar 125 i bänkpress...just sayin ????

  • Svar på tråden Succerecept på modersmjölksersättning
  • Anonym (På riktig­t!)
    Äldre 27 May 19:02
    #1

    Hur? Jag fattar inte riktigt hur det där funkar? Kommer det på riktigt på fredag? Vilken kanal kommer konferensen gå på?

  • Äldre 27 May 19:06
    #2

    Grattis! Jag ger min unge en egengjord blandning på havregryn, mjölk, rapsolja och lite tomatpuré - det gör susen. Han kan redan prata italienska vid 8 mån.

  • Äldre 27 May 19:10
    #3

    Svt sänder direkt vid 12.00. Sedan blir det extrainsatt nyhetssändning på kvällen.

    En informationskampanj från socialstyrelsen är planerad att gå av stapeln samtidigt som personal på BVC kommer att få utbildning redan från och med måndag.

    Preparatet kräver speciell dosering och att man kör varannan vatten ????

    Så det är viktigt att informationen finns på plats.

    Själva produkten beräknas säljas genom BVC från och med början av juni. Tar längre tid innan den kommer ut på hyllan på Coop m.m. då man måste säkerställa att infon kommit fram.

    I testet på apor så dog feldoseringsgruppen av suicidalt beteende eftersom de blev hyperintelligenta och hjärnan liksom växte ut ur kroppen på något vis. Så ja, det är TUNGA grejer som inte ska hanteras på måfå.

  • Äldre 27 May 19:12
    #4
    telly skrev 2018-05-27 19:06:12 följande:

    Grattis! Jag ger min unge en egengjord blandning på havregryn, mjölk, rapsolja och lite tomatpuré - det gör susen. Han kan redan prata italienska vid 8 mån.


    Utmärkt! Utan att avslöja för mycket om min egen produkt kan jag ju säga att rapsolja är ett jävla raketbränsle när det binder till rätt proteiner.

    Anar på din dialekt att du kommer från Dalarna?
  • Anonym (Påhit­t)
    Äldre 27 May 19:45
    #5

    Är du i en manisk fas, eller varför postar du hittepå i annat än Sandlådan?

  • Äldre 27 May 20:16
    #6

    Haha bara för att du är arbetslös och kör en onlinekurs i att bli hobbypsykolog så betyder det inte att du borde kliva utanför sandlådan.

  • Anonym (Påhit­t)
    Äldre 27 May 20:48
    #7

    Sedär, nu är tråden flyttad till rätt forumdel, Sandlådan. Skämttrådar är väl kul, men inte bland seriösa forumavdelningar.

  • Äldre 27 May 23:07
    #8

    Haha alltså ditt barn kommer också få baby iPower så sluta sura. SANDLÅDENIVÅ på dig själv din gamla käpphäst.

    Förresten är inte barnforumet seriöst. Det är också sandelisandlådis.

Svar på tråden Succerecept på modersmjölksersättning