• Anonym (23kvi­nn)
    Äldre 27 May 19:58
    2513 visningar
    11 svar
    11
    2513

    Sexuellt attraktiv inte samma sak som snygg för mig?

    Hej, jag undrar en sak, eller två saker egentligen. 

    Jag är en tjej på 23 år och jag har märkt att jag alltid fungerat som så att bara för en kille är snygg, så är han nödvändigtvis inte sexuellt attraktiv för mig, alltså dragande sådär, och samtidigt kan en kille se helt alldaglig ut, i vissa fall kanske även småful sådär, men nåt händer med mig i hans närvaro som gör så att jag dras till han, å jag kan börja bli sexuellt attraherad, alltså det är liksom en känsla som uppstår bara, man blir attraherad sexuellt utan att personen nödvändigtvis är snygg rent objektivt.

    Är jag ensam om detta eller har några andra kvinnor här inne erfarat samma sak? Alltså att en kille kan vara sexuellt tilldragande för er utan att han är sådär jättesnygg direkt?

    Å sen undrar jag om även ni ibland attraheras av lite äldre killar? Jag finner liksom inte killar i min ålder, 23, sådär attraktiva på samma sätt som män som kan vara runt 30-35 kanske, ofta tycker jag dom har en viss manlighet och mognad som gör att jag blir mer intresserad av dom än "pojkar" i min ålder, dom är liksom fortfarande ung men är också manliga och självsäkra på ett helt annat sätt, å behöver inte hävda sig, är jag ensam om detta eller tycker vissa av er också att det är så ibland?

    Tacktack

  • Svar på tråden Sexuellt attraktiv inte samma sak som snygg för mig?
  • Äldre 27 May 20:16
    #1

    Såklart det är så att attraktion inte nödvändigtvis hänger ihop med hur bildskön man är.

  • Anonym (instä­mmer)
    Äldre 27 May 20:25
    #2

    Jag känner likadant fast jag är kille. Sexighet behöver inte ha med snygghet att göra och jag kan tycka att vissa alldagliga, korpulenta, betydligt äldre kvinnor är bra mycket sexigare än de som är fotomodellsnygga och yngre eller jämngamla. Snygghet är inte intressant för min del, kan rent av vara lite tråkigt.

  • Äldre 27 May 20:26
    #3

    Ja absolut men jag dras mer till yngre. Kan tycka att äldre är snygga men blir inte lika attraherad.

  • Anonym (Wohoo­)
    Äldre 27 May 20:31
    #4

    Absolut är det så, fotomodellsnygg är inte lika med attraktiv. Den mest attraktive killen jag träffat hade acneärr, potatisnäsa och utstående öron, men hans röst var magnetisk, ögonen gnistrade, han hade självförtroende och karisma och inga problem att hitta tjejer.

    Killar verkar titta lite mer på bara utseendet men de tjejer jag känner i alla fall ser mer till hela bilden, attraktionskraften och sexigheten sitter i leendet, ögonen, charmen, intelligensen etc.

  • Anonym (Sedär­ja)
    Äldre 27 May 20:37
    #5

    Är särbo med en kvinna som själv beskriver sig som en fet kossa.
    MEN - i sängen är hon klämvänlig, företagsam, initiativrik och villig på flera sätt.
    Dessutom lirar vi till 110 ändå så valet är ju ganska lätt..
    Hon är inte skitsnygg - men skitbra!!

  • Anonym (Sexig man?)
    Äldre 27 May 20:38
    #6

    Jag har hört det där någon gång.

    Jag är inte snyggare än någon annan egentligen, utan ser ganska alldaglig ut. Däremot har jag aldrig haft några större problem med att få "ragg". (inte för att jag varit intresserad av one night stands sedan tonåren/tidiga 20-årsåldern)
    Tjejer/kvinoor säger att dom blir väldigt "kåta" av att vara nära mig. Jag har mest tänkt att det är i stundens hetta.

    Andra män har frågat mig, hur gör du "tjejer går ju upp i brygga för dig".

    Jag tänkte inte närmare på det förrän en fest för ett tag sedan då en tjej, ca 10 år yngre en mig, sa "du är inte speciellt snygg, men du osar av sex".
    Då slog det mig när jag väl börjat prata med en tjej, har det ofta slutat med att dom vill i säng med mig, även om dom faktiskt varit direkt emot att ens prata med mig från början.

    Så jag tror att det inte är ovanligt.snygg och sexig är två olika saker.

  • Äldre 27 May 20:44
    #7
    Anonym (instämmer) skrev 2018-05-27 20:25:15 följande:

    Jag känner likadant fast jag är kille. Sexighet behöver inte ha med snygghet att göra och jag kan tycka att vissa alldagliga, korpulenta, betydligt äldre kvinnor är bra mycket sexigare än de som är fotomodellsnygga och yngre eller jämngamla. Snygghet är inte intressant för min del, kan rent av vara lite tråkigt.


    Härligt !  Att du gillar oss mogna "tanterna".  Själv  dras jag til (ofta)betydligt yngre män. Sexigheten för mig ligger i utstrålingen, och vissheten om att de kan tillfrëdställa mig seksuelt. 
           De snygga blir ofta för glatta. Jag måste ha lite råskap och mandighet, och det hittar man sällan vid modelltyperna.
  • Anonym (Kvinn­arunt4­0)
    Äldre 27 May 20:59
    #8
    Anonym (Sexig man?) skrev 2018-05-27 20:38:05 följande:

    Jag har hört det där någon gång.

    Jag är inte snyggare än någon annan egentligen, utan ser ganska alldaglig ut. Däremot har jag aldrig haft några större problem med att få "ragg". (inte för att jag varit intresserad av one night stands sedan tonåren/tidiga 20-årsåldern)

    Tjejer/kvinoor säger att dom blir väldigt "kåta" av att vara nära mig. Jag har mest tänkt att det är i stundens hetta.

    Andra män har frågat mig, hur gör du "tjejer går ju upp i brygga för dig".

    Jag tänkte inte närmare på det förrän en fest för ett tag sedan då en tjej, ca 10 år yngre en mig, sa "du är inte speciellt snygg, men du osar av sex".

    Då slog det mig när jag väl börjat prata med en tjej, har det ofta slutat med att dom vill i säng med mig, även om dom faktiskt varit direkt emot att ens prata med mig från början.

    Så jag tror att det inte är ovanligt.snygg och sexig är två olika saker.


    Blir ju himla nyfiken hur du ser ut.

    Och dina egna teorier varför kvinnorna tycker du osar av sex. För något är det ju som du gör, medvetet eller omedvetet.

    Jag är kvinna, skulle inte säga att jag är överdrivet snygg, medelmåttig snarare, men ser yngre ut än vad jag är. Har fått berättat för mig att jag upplevs som flirtig och inbjudande (!).

    Har svårt att sätta fingret på vad det innebär, men tror att jag utstrålar något som män gillar. Att jag är bekräftande och nyfiken kanske, och har glimten i ögat ;)
  • Anonym (Sexig man?)
    Äldre 27 May 21:08
    #9
    Anonym (Kvinnarunt40) skrev 2018-05-27 20:59:11 följande:
    Blir ju himla nyfiken hur du ser ut.
    Och dina egna teorier varför kvinnorna tycker du osar av sex. För något är det ju som du gör, medvetet eller omedvetet.

    Jag är kvinna, skulle inte säga att jag är överdrivet snygg, medelmåttig snarare, men ser yngre ut än vad jag är. Har fått berättat för mig att jag upplevs som flirtig och inbjudande (!).
    Har svårt att sätta fingret på vad det innebär, men tror att jag utstrålar något som män gillar. Att jag är bekräftande och nyfiken kanske, och har glimten i ögat ;)
    Ska jag vara ärlig har jag ingen aning.
    När jag var tonåring var jag helt ratad som pojkvänsmaterial, däremot var jag kompis med många tjejer.
    Så min egentliga gissning är att jag lärde mig att prata med kvinnor/tjejer på ett väldigt bekvämt sätt.
    Annars så tror jag att det är mycket i ögonen.
  • Anonym (Kvinn­arunt4­0)
    Äldre 27 May 21:38
    #10
    Anonym (Sexig man?) skrev 2018-05-27 21:08:21 följande:

    Ska jag vara ärlig har jag ingen aning.

    När jag var tonåring var jag helt ratad som pojkvänsmaterial, däremot var jag kompis med många tjejer.

    Så min egentliga gissning är att jag lärde mig att prata med kvinnor/tjejer på ett väldigt bekvämt sätt.

    Annars så tror jag att det är mycket i ögonen.


    Du kanske har DET?

    Hur som helst, grattis!!!

    Men det är lustig, jag ratades också när jag var yngre. Alltid. Ingen såg mig eller lade märke till mig.

    Det är först på äldre dagar som jag fått min renässans.

    Kanske kommit till min rätt nu äntligen :D
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 28 May 10:04
    #11

    Intressant det där att man uppfattas så olika. Jag (tjej) har typ aldrig varit med om att män vill ha mig bara för sex, flirtar med mig på krogen etc så jag tror inte att jag är sexig. Men däremot blir alla mina killkompisar kära i mig så måste ha någon annan attraktionskraft. De som blir kära blir förstås fysiskt attraherade också. Så ingen vill ha mig som ons, bara som flickvän.

Svar på tråden Sexuellt attraktiv inte samma sak som snygg för mig?