• Anonym (Karolina)

    Hjälp!!

    För några månader sen fick jag veta att jag har kondylom . Och har inte mkt vårtor typ 3-4 st men fick kräm från läkaren(wartec) o är på min 3 dag sista behandling ikväll . Men de har bara kommit mer sen jag började med wartec och vårtorna gör ont efter wartec. Är de så under behandlingen med krämen att de kommer upp mer vårtor och att de gör ont sen slutar de? Har panik och vet inte vad jag ska göra ? Har ni tips på nåt för få bort vårtorna förutom äppel cidervinäger .. och kirurgisk vet jag med. Tacksam för svar en ledsen tjej !????

  • Svar på tråden Hjälp!!
  • Karolinaaa
    Anonym (Karolina) skrev 2018-05-27 21:04:53 följande:

    För några månader sen fick jag veta att jag har kondylom . Och har inte mkt vårtor typ 3-4 st men fick kräm från läkaren(wartec) o är på min 3 dag sista behandling ikväll . Men de har bara kommit mer sen jag började med wartec och vårtorna gör ont efter wartec. Är de så under behandlingen med krämen att de kommer upp mer vårtor och att de gör ont sen slutar de? Har panik och vet inte vad jag ska göra ? Har ni tips på nåt för få bort vårtorna förutom äppel cidervinäger .. och kirurgisk vet jag med. Tacksam för svar en ledsen tjej !????


  • Anonym (Fiffi)

    Jag hade kondylom för rätt länge sedan (ca15 år sedan) men då avbröt jag behandlingen efter en gång pga att jag tyckte det sved. Om du får svåra reaktioner av behandlingen ska du nog avbryta den.

    Behandlingen tar bort vårtorna men inte viruset. Och det är vanligt att det kommer tillbaka nya vårtor efter behandling.

    Mina vårtor försvann efter ett tag av sig själv. jag hade nog några återfall under något års tid men sen har viruset antagligen läkt ut för det var minst 10 år sen sist...

Svar på tråden Hjälp!!