• Anonym (Ledsen tjej)

    Min brist på sexlust river sönder relationen. Vad kan jag göra?

    Jag älskar honom och han älskar mig. Vi har varit ett par i 20 år, träffades som riktigt unga. Två barn.

    Jag har jättelåg lust till sex och har haft sedan efter första halvåret i princip. Kan både inte slappna av och vara närvarande i sex, flyter som bort bara och har jättesvårt att bli fysiskt upphetsad. Har även haft vestibulit tidigare vilket gör att jag kommer av mig av minsta lilla smärta (tex ngt råkar komma i kläm). Jag kan inte heller ta initiativ till sex. Kan tycka att han ser fin och tilldragande ut men när jag tänker på sex känner jag bara "nej" och vet inte varför :/ Får orgasm när/om vi har sex men är som bara en liten fjutt.

    Onanerar väldigt sällan, kanske en gång i månaden. Även då blir orgasmen fjuttig.

    Jag är en sexuell person annars, kan läsa sexnoveller och bli fysiskt upphetsad av det, har blivit förälskad i andra män under vår relation och då varit väldigt attraherad men det går över efter ett tag. Har gått så långt som till otrohet en gång och då hade jag inga problem med upphetsningen men hade ju dåligt samvete efteråt såklart.

    Tar inga hormonella preventivmedel, äter bra, trivs med jobbet. Har det ganska stressigt med barnen och sover för lite. Ofta lite orkeslös.

    Relationen har varit dålig sen otroheten för många år sen. Det är svårt att komma nära från bådas håll och det gör sexet ännu viktigare. Men jag kan inte. Varför inte? :(

  • Svar på tråden Min brist på sexlust river sönder relationen. Vad kan jag göra?
  • Rudbeckius

    Var rädda om er. Sök hjälp hos doktor eller terapeut. Vad klok du är som uppmärksammar, tar ansvar för och vill fixa till er intimitet. Hoppas att mannen kan vara delaktig och stöd. Er kärlek klarar detta!

    Varmt lycka till!

  • Anonym (Ledsen tjej)
    Rudbeckius skrev 2018-05-28 13:31:14 följande:

    Var rädda om er. Sök hjälp hos doktor eller terapeut. Vad klok du är som uppmärksammar, tar ansvar för och vill fixa till er intimitet. Hoppas att mannen kan vara delaktig och stöd. Er kärlek klarar detta!

    Varmt lycka till!


    Vi har pratat ett par ggr med en parterapeut efter otroheten men min man tyckte inte att det gav något och ville inte fortsätta. Jag tror inte han vill sitta hos någon okänd och prata om att jag inte kan tända på honom. Och det förstår jag också, måste vara jättejobbigt. Vet inte vad en doktor kan göra? Har kollat upp mina värden och fixat det jag haft brist på och enda konstiga nu är att jag har lite överskott på östrogen. Men det borde inte påverka så här.

    Han ställer upp på allt jag vill testa men jag vet inte vad det skulle vara :/ Det känns som att vi glider längre och längre ifrån varandra.
  • Rudbeckius

    Förstår att ni agerat. Bra och initiativrikt. Kan du gå ensam till KBT-terapeut för sådana grejer?

    Lite personligt - men vi har återkommande bokade vardagkvällar ihop, bara vi två, med lite romantisk middag, drink och samtal, gemensam dusch, tidig sänggång osv. Inga krav på sex men det har nästan alltid hänt. Min kärlek har ibland stressigt på jobbet och ibland bekymmer med sina ungdomar. En vacker dag händer det mig med.

    Jag får tygla min lust lite och ibland tror jag nog hon ställt upp... inte lätt att allti känna av som man..

    Men med detta vi har egen tid avsatt och med det betonar vi vår par-relation, samtal, ömhet och viljan till intimitet.

    Ät och drick bara inte för mycket.. jag funkar dåligt om jag har magen full med räkor och skumpa..

  • Anonym (A)
    Rudbeckius skrev 2018-05-28 13:31:14 följande:
    Var rädda om er. Sök hjälp hos doktor eller terapeut. Vad klok du är som uppmärksammar, tar ansvar för och vill fixa till er intimitet. Hoppas att mannen kan vara delaktig och stöd. Er kärlek klarar detta!

    Varmt lycka till!
    Håller med
  • Anonym (Emmi)
    Rudbeckius skrev 2018-05-28 13:48:37 följande:

    Förstår att ni agerat. Bra och initiativrikt. Kan du gå ensam till KBT-terapeut för sådana grejer?

    Lite personligt - men vi har återkommande bokade vardagkvällar ihop, bara vi två, med lite romantisk middag, drink och samtal, gemensam dusch, tidig sänggång osv. Inga krav på sex men det har nästan alltid hänt. Min kärlek har ibland stressigt på jobbet och ibland bekymmer med sina ungdomar. En vacker dag händer det mig med.

    Jag får tygla min lust lite och ibland tror jag nog hon ställt upp... inte lätt att allti känna av som man..

    Men med detta vi har egen tid avsatt och med det betonar vi vår par-relation, samtal, ömhet och viljan till intimitet.

    Ät och drick bara inte för mycket.. jag funkar dåligt om jag har magen full med räkor och skumpa..


    Komiskt eller tragiskt? Jag såg dig nyss i en annan tråd där du berättar att du är notoriskt otrogen mot din särbo när hon till exempel är sjuk/jobbar, att du ser det som en sport. Och här försöker du ge råd kring förhållanden!?
  • Rudbeckius
    Anonym (Emmi) skrev 2018-05-28 14:11:39 följande:

    Komiskt eller tragiskt? Jag såg dig nyss i en annan tråd där du berättar att du är notoriskt otrogen mot din särbo när hon till exempel är sjuk/jobbar, att du ser det som en sport. Och här försöker du ge råd kring förhållanden!?


    Du skojar. Stämmer inte.
  • Rudbeckius
    Anonym (Emmi) skrev 2018-05-28 14:16:33 följande:
    www.familjeliv.se/forum/thread/78622102-knullar-ni-andra-tjejer-an-eran-fru

    Inlägg nr 5. Är det något på tok i ditt huvudkontor, korttidsminnet verkar vara svårt skadat.
    Japp, skäms, sant men äntligen överspelat nu. Det har varit en jobbig tid efter skilsmässan. Jag ser faktiskt sex som sport särskilt efter dejtandet på Match men ska nog vara trogen framöver. Ingen ursäkt men en förklaring.

    Var alldeles för trogen för länge i mitt liv, onödigt lojal. Hade en del att ta igen. 
    Det var inte schysst mot särbon, men vi har inte haft ett utrryckligt exklusivt förhållande förrän nyligen, det är ett klent försvar men ändå. Jag hade kvar mitt konto på Match, avslutat nu. Har alltid använt skydd vid tillfälliga kontakterna.

    Jag håller med om att det är tragiskt. Men jag är bara människa. Och har landat och håller på att få ordning på livet.
  • Tecum

    Som du beskriver det TS kan du nog inte göra så mycket. Du attraheras inte sexuellt av din man och har inte gjort på många år. Men samtidigt tittar du på andra män och blir upphetsad av sexnoveller så du är ju inte asexuell.

    Kanske ska ni separera, för bägges skull. Eller öppna upp förhållandet, bägge får ha andra men ni lever ihop som en familj? Kanske värt att prova en period och se om ni hittar tillbaka till varann efter att ni provat era vingar.

  • Anonym (Ledsen tjej)
    Tecum skrev 2018-05-28 14:43:06 följande:

    Som du beskriver det TS kan du nog inte göra så mycket. Du attraheras inte sexuellt av din man och har inte gjort på många år. Men samtidigt tittar du på andra män och blir upphetsad av sexnoveller så du är ju inte asexuell.

    Kanske ska ni separera, för bägges skull. Eller öppna upp förhållandet, bägge får ha andra men ni lever ihop som en familj? Kanske värt att prova en period och se om ni hittar tillbaka till varann efter att ni provat era vingar.


    Han vill inte öppna upp, separera eller ta paus utan gör vi slut är det för alltid. Han säger att med det sättet han älskar mig på så är det allt (riktigt förhållande) som gäller eller ingenting alls... 


    Han har inte heller varit intresserad av någon annan än mig under hela vår relation så det kan inte bli på lika villkor. 


    Vi går ofta ut och äter ihop och dricker vin, drinkar etc utan barn... och vi kan ha trevligt då, prata om något allmänt... typ filosofi etc... eller så pratar vi om våra problem och då är det inte så trevligt. Han säger att bara jag kan ju veta varför jag inte har lust och jag vet inte... och så kommer vi inte vidare :/ 


    Det är inte heller att jag vill fast sällan. Jag har liksom velat en gång på flera år och även då var det tveksamt. Har ställt upp ändå ibland dvs fast jag inte ville och det var inte alls bra. Då sade jag inte till honom att jag inte ville för ville inte göra honom ledsen, men långsiktigt funkar det inte alls. Så det ångrar jag. 


    Han vill inte att jag tex gör det skönt för honom om jag inte är/blir upphetsad själv och det förstår jag, hade jag inte heller velat i hans sits. 

  • Anonym (Ledsen tjej)

    Kan också säga att de män jag har varit attraherad av har inte varit lika vackra/snygga som han är i mina ögon. Jag tycker att han ser jättebra ut, men det är som en tavla ungefär... dvs jag blir inte påverkad. 


    Men sedan kan det vara en bekant med små ögon och grisnäsa och jobbig personlighet som attraherar mig massor fast jag inte ens tycker att han ser bra ut. Det är någon detalj jag gillar som gör att hela personen blir attraktiv. Men inte min man fast han har många sådana detaljer. Så jobbigt :/ 

  • Studentpappa

    Din partner måste ju vara en självplågare av rang, han har en partner som inte vill ligga och saknar sexlust men som ändå är otrogen och han stannar.

    Snacka om käftsmäll, jag är ledsen TS men det där kan inte vara reparerbart. Det bästa för er båda måste ju vara att bryta.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Tecum
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2018-05-28 14:51:18 följande:

    Kan också säga att de män jag har varit attraherad av har inte varit lika vackra/snygga som han är i mina ögon. Jag tycker att han ser jättebra ut, men det är som en tavla ungefär... dvs jag blir inte påverkad. 


    Men sedan kan det vara en bekant med små ögon och grisnäsa och jobbig personlighet som attraherar mig massor fast jag inte ens tycker att han ser bra ut. Det är någon detalj jag gillar som gör att hela personen blir attraktiv. Men inte min man fast han har många sådana detaljer. Så jobbigt :/ 


    Förstår att det är jobbigt. Men det är en klassiker, kvinna tänder på "fel" män men inte på sin egen fast han är trevlig och snygg. Och det faktum att han är den som älskar mest gör honom svag i dina ögon.
    Tyvärr, separation är det som gäller för er.
Svar på tråden Min brist på sexlust river sönder relationen. Vad kan jag göra?