• Anonym (Anmäla?)

    Han sa att han skulle döda mig

    För 8 år sedan sa min dåvarande sambo till mig att: ?Nu ska du dö?

    Han slog till mig puttade ner mig i sängen satte sig över mig, jag var fast med mina armar under hans knän.

    Han tog en kudde sa till mig: nu ska du dö!

    Sen ?kvävde? han mig.

    Jag trodde jag skulle dö då han höll kvar kudden så länge.

    Min dotter då 3 år kommer in och skriker

    Döda inte min mamma.

    Vi delade på oss sen.

    Anmälde aldrig, vilket jag djupt ångrar!

    Är det för sent? Modförsök?

  • Svar på tråden Han sa att han skulle döda mig
  • Anonym (Anmäla?)

    Fruktansvärd upplevelse där jag tänkte att, jag kommer dö nu.

    Har även framkommit att han blivit anmäld för våldtäkt av annan kvinna. Hon har dock inga vittnen el liknande.

    Han ströp henne samtidigt

  • OlgaElvira
    Anonym (Anmäla?) skrev 2018-05-28 17:58:52 följande:

    Fruktansvärd upplevelse där jag tänkte att, jag kommer dö nu.

    Har även framkommit att han blivit anmäld för våldtäkt av annan kvinna. Hon har dock inga vittnen el liknande.

    Han ströp henne samtidigt


    Du bör anmäla, du kommer då att stärka andra kvinnors berättelse om hans övergrepp. Anmäl! Det blir troligen nedlagd, men, anmälan finns kvar och nästa gång han gör något så syns din anmälan och polis och åklagare ser mönster.
  • Anonym (Anmäla?)

    Min dotter har även hon blivit utsatt för slag.

    Hon har varit på förhör

  • Akira Öken
    OlgaElvira skrev 2018-05-28 18:08:12 följande:

    Du bör anmäla, du kommer då att stärka andra kvinnors berättelse om hans övergrepp. Anmäl! Det blir troligen nedlagd, men, anmälan finns kvar och nästa gång han gör något så syns din anmälan och polis och åklagare ser mönster.


    Instämmer.
  • Anonym (Pav)

    Anmäla kan en alltid göra, sen är det en annan sak ifall det kan leda till åtal, det vet en kunnig jurist bättre. Jag har också funderat på att anmäla så att någon annan som är med om något kan finna stöd i att han också utsatt någon också, eller så kan det förhoppningsvis varma någon annan som kan skydda sig bättre, men är också orolig att det kan utsätta mig för fara igen. Du är inte rädd för det.? Det kan vara bra att prata igenom det med någon kunnig, du kan ringa 020-505050 och tala med dem där tex. De kan förmodligen tipsa om hur du kan gå till väga också.

Svar på tråden Han sa att han skulle döda mig