• Anonym (Ts)

    Jag kan bara bli attraherad om jag är förälskad

    Om jag tycker personen är fin men inte är förälskad känner jag ingen upphetsning, om förälskelsen gått över till kärlek/älska så känner jag inte det heller.

    Hjälp vad ska jag göra? Vill ju ha ett långvarigt förhållande med sex...

  • Svar på tråden Jag kan bara bli attraherad om jag är förälskad
  • Jontemyra

    Jag kan bli attraherad, och de som känner mig vet vad jag attraheras av, men jag skulle aldrig kunna ha sex om jag inte har känslor.

    Kärlek och sex hör ihop!!!

  • Maac

    Det kan kanske ändra sig, det har det gjort för mig nämligen! Inte riktigt så som du tänker dig, men numera kan det hända att jag blir attraherad och har grym sex utan att vara förälskad!

  • Anonym (förgängligt)

    Jag fungerar precis som du där. Måste känna gnistan, den som ofta finns i början av nyförälskelsen. Jag kan numera ha sex om jag känner stark sexkemi, något som ändrat sig med åldern. även om jag inte är så där rasande kär men det är sällan man får ihop det med nån som man känner den där akuta grejen med med en snygging på stan eller en tillfällig och sugande blick av begär---fast hade nog kunnat ligga med rätt många om jag väl fått;)

    Men när det blir för mycket vardag och känslor blir det för mig helt osexuellt eftersom det blir för nära..nästan som syskon! Har funderat mycket på vad detta beror på och har svårt med långa relationer. Tappar alltid lusten så småningom.

Svar på tråden Jag kan bara bli attraherad om jag är förälskad