• 12charr

    Kan jag bli polis?

    Hejsan, jag har sökt till polisutbildning och jag har precis skickat in min ansökan del 2. Det är nämligen såhär att jag Har i mitt tycke dålig syn. Kommer inte ihåg hur dålig den var men jag behöver inte gå ut utan glasögon utan jag klarar mig utan. Ser fullgott med linser, är det okay?

    Sedan nämnde jag i ansökan ifall jag haft sömnsvårigheter eller ej, men det har väl alla haft? hur ser de på det? Fick tabletter utskrivna några år sedan, tror ni de går in och kollar på min läkjarjournal ifall jag sagt att jag ej fått tabletter utskrivna? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-28 23:02
    Behöver inte gå ut med glasögon/linser. Klarar mig utan, dock ifall jag kör bil kan jag behöva ha på mig mina linser*

  • Svar på tråden Kan jag bli polis?
  • 12charr
    arcelence skrev 2018-05-28 23:28:12 följande:

    Tveksamt, men satsa!


    Tveksamt till att jag kan bli polis eller tveksamt till att de går igenom journaler? 
  • Kjell2
    12charr skrev 2018-05-28 23:01:53 följande:

    Hejsan, jag har sökt till polisutbildning och jag har precis skickat in min ansökan del 2. Det är nämligen såhär att jag Har i mitt tycke dålig syn. Kommer inte ihåg hur dålig den var men jag behöver inte gå ut utan glasögon utan jag klarar mig utan. Ser fullgott med linser, är det okay?

    Sedan nämnde jag i ansökan ifall jag haft sömnsvårigheter eller ej, men det har väl alla haft? hur ser de på det? Fick tabletter utskrivna några år sedan, tror ni de går in och kollar på min läkjarjournal ifall jag sagt att jag ej fått tabletter utskrivna? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-28 23:02
    Behöver inte gå ut med glasögon/linser. Klarar mig utan, dock ifall jag kör bil kan jag behöva ha på mig mina linser*


    "Synkrav är lägst 0,1 utan korrektion respektive 0,8 med korrektion på varje öga och normalt färgseende."
  • arcelence
    12charr skrev 2018-05-28 23:52:20 följande:

    Tveksamt till att jag kan bli polis eller tveksamt till att de går igenom journaler? 


    Har fått höra och sett att kraven är väldigt hårda. Vet ej om de går igenom journaler, men skulle rekommendera att bara vara så ärlig och lugn som möjligt på testerna. Nämn helst ej sömnmedicin. Synens krav skrev personen ovan
  • Texmex211

    Hej! Mitt tips till dig, det är att ställa din fråga i denna tråd på flashback: www.flashback.org/t654175p542

    Finns otroligt många hjälpsamma som svarar där, även många som verkar ha lite kunskap om detta. Vissa som sökt flera gånger och vissa som har blivit antagna osv.

    Mvh

  • 12charr

    Och sedan hade jag en fråga till, hur blir det om man har kriminella syskon? Även fast jag ej har något samröre med vad de gör? Kollektiv bestraffning? Är de kriminella så får inte jag bli polis? Tänkte just på säkerhetsprövningen. Bor I sthlm.

  • AvdNurse
    12charr skrev 2018-05-31 16:39:32 följande:

    Och sedan hade jag en fråga till, hur blir det om man har kriminella syskon? Även fast jag ej har något samröre med vad de gör? Kollektiv bestraffning? Är de kriminella så får inte jag bli polis? Tänkte just på säkerhetsprövningen. Bor I sthlm.


    12charr skrev 2018-05-31 16:39:32 följande:

    Och sedan hade jag en fråga till, hur blir det om man har kriminella syskon? Även fast jag ej har något samröre med vad de gör? Kollektiv bestraffning? Är de kriminella så får inte jag bli polis? Tänkte just på säkerhetsprövningen. Bor I sthlm.


    Det kan böi problematiskt i själva yrket men tvivlar på att det hindrar dig från att söka och komma in.
Svar på tråden Kan jag bli polis?