• Anonym (p..ll)

    Tar inte initiativ till något

    Jag och min fru har varit tillsammans i 10 år. Har 2 barn.


    De första åren hade vi det bättre med sex. Då kunde hon fråga om jag ville ha det.


    Nu frågar hon aldrig. Alltid jag som får ta initiativ till det.


    Säger jag att jag vill ha sex brukar svaret vara att hon orkar inte eller får vi väll.


     


    Ibland säger hon att hon känner sig tvingad till det.


    Jag blir nedstämd av att bli avvisad alltid.


    När vi har sex får hon alltid orgasm och säger det är skönt.


    Tror hon är asexuell. Hon gillar inte när jag tar på henne längre.
    Har tigit upp det med henne ett par gånger. Det tycker hon är jobbigt och jag får inget svar på vad det beror på.


     


    Hon säger att hon aldrig tagit på sig själv eller onanerat.


    När vi har sex ligger hon helt still i sängen. Ibland får man fråga om hon somnat.


    Vill bara göra missionären.


     


    Även i hushållet tar hon inte initiativ till att göra något. T.e.x städa, damma, moppa golv.


    Kan bara göra det om jag säger till henne. Samma sak med barnen, Kan inte träna siffror med dem och liknade, om jag inte nämner något om det.


    Jag får sköta det mesta i hushållet. Moppa golv orkar hon inte


     


    Finns det någon lösning?


     


     

  • Svar på tråden Tar inte initiativ till något
  • Anonym (?)

    Hm, kanske en konstig fråga. Men hur mår hon psykiskt? Eftersom du känner att hon inte ens tar intiativ till att sköta om hemmet och annat?

  • Rudbeckius

    Känner så igen. Det är allvarliga varningstecken för er relation. Det gör dig ledsen och ni har antagligen väldigt liten stresstålighet om något svårt händer.

    Hur har ni det med jobben? Stress, övertid?
    Intressen, vänner, beroenden, vikt? Låter som om hon kanske är deprimerad?

  • Anonym (p..ll)

    Hon säger hon mår bra psykisk.
    Kanske har med uppväxten hemma att göra. Har sagt att hon inte hjälpte till med något hemma och hade det rörigt i sitt rum.

  • Anonym (p..ll)
    Rudbeckius skrev 2018-05-29 12:46:29 följande:

    Känner så igen. Det är allvarliga varningstecken för er relation. Det gör dig ledsen och ni har antagligen väldigt liten stresstålighet om något svårt händer.

    Hur har ni det med jobben? Stress, övertid?
    Intressen, vänner, beroenden, vikt? Låter som om hon kanske är deprimerad?


    Har inte så stressigt på jobben. Ingen övertid. Vi har inte så många vänner. inga beroende. min fru är beroende av att kolla i mobilen hela tiden på Facebook. och olika youtubers. Hon är överviktig. 
  • Rudbeckius
    Anonym (p..ll) skrev 2018-05-29 12:51:57 följande:
    Har inte så stressigt på jobben. Ingen övertid. Vi har inte så många vänner. inga beroende. min fru är beroende av att kolla i mobilen hela tiden på Facebook. och olika youtubers. Hon är överviktig. 
    Mitt ex kopierade med tiden alltmer på pricken sin mammas, barnens mormors, livsstil och värderingar. Det gick inte att rubba på något sätt.

    Man brukar ju skoja om att man noga ska kolla in blivande svärmor/svärfar samt även kolla hur de behandlar servitörer på restaurang (eftersom det visar hur de kommer att behandla dig när romansen har lagt sig).

    Skärmberoende har precis klassats av WHO som psykisk sjukdom (impulskontroll), men det är ju som med alkohol, spelande m.m. - en sorts fråga om nivåer. 

    Låter som om du är medberoende och servar henne. Så höll jag också på. Det är inget du kommer att få mycket tack för.

    Det låter som om ni behöver hjälp, nån sorts avvänjning. Vi tog aldrig hjälp och allt kraschade till sist vid ett stressmoment i familjen.
  • KimLinnefeldt

    Jag tycker att det låter som om hon lider av en depression. Ingen lust, initiativlös.

    Men det är inget som du kan bota. Det du kan göra är att förklara allvarligt och noga hur du känner, helst utan att lägga skuld. Berätta vad du önskar av livet och samlivet.

    Jag förklarade tidigt i min nu 20-åriga relation att jag inte ville ha tjat och bråk om sex, och att jag förutsatte att hon ville älska med mig. Och om hon skulle sluta vilja det så vill jag att hon säger till.

    Jag vill inte leva med någon som tar bort en viktig del av förhållandet. Jag vill inte leva med någon som inte vill prata och diskutera, som inte vill äta tillsammans med mig, som inte vill dela planer och äventyr med mig, som inte vill ha semester med mig.

    En deal breaker, som Dr Phil säger.

  • New  Dawn

    Hur i hela världen kan det komma sig att du vill leva med en kvinna som är så extremt passiv?

    Hur i hela världen kan du vilja ha sex när du knappt vet om hon är vaken? Hur kan du tända på något sådant? Hur kan du njuta?

    Helt obegripligt. Jag hade lämnat för länge sedan.


    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Tar inte initiativ till något