• Familjeliv

    Tips på uppskattade presenter att ge till barnens pedagoger och lärare

    Tips på uppskattade presenter att ge till barnens pedagoger och lärare
    Snart är dags att börja samla ihop till årets sommarpresenter till barnens fantastiska pedagoger och lärare. Detta är personer som förtjänar alla tack i världen så se till att tack-kortet ni ger ihop med presenten verkligen visar er uppskattning. Men självklart är det roligt att få en härlig present också. Här är 8 tips på uppskattade presenter. 

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden Tips på uppskattade presenter att ge till barnens pedagoger och lärare
  • scanmia

    Personligt brev/kort från dig eller ditt barn. Har du några foton eller särskilda anekdoter så gör det det lite mer speciellt. Tänk på att du kanske kan skriva något särskilt positivt om läraren även till rektorn eller skicka en kopia. 

    Min sons klass organiserade en flash mob för sin lärare förra året och det var oförglömligt.

  • Guldbarb

    Var kommer dessa förslag ifrån? Vad jag hört från förskollärare och barnskötare är det dom uppskattat mest personliga saker, ofta handgjorda av barnen. Jag har aldrig hört någon säga eller sett någon skriva "presentkortet på 1000kr för en upplevelse var bäst!" och personligen hade jag haft väldigt svårt att ta emot en sådan gåva.

  • emmakatta

    Vilken absurt dålig artikel. Presentkort på Svenskt Tenn? Vaser för 1000 Wiskeyprovning? Jag är själv lärare och detta är verkligen inte på min lista, det är för sjutton smaklöst att påstå att detta är något som lärare skulle önska av eleverna. Vi får bara ta emot saker av ringa värde, och jag skulle ändå aldrig vilja ha något så dyrt. Jag får lön för mitt arbete, det är inte ideellt, ni ska inte överdriva med presenter. Vill man ge något så plocka blommor, rita en teckning, köp en chokladask till personalrummet osv. Men inget dyrt!

  • annabellelee

    Håller med övriga. Jag tror få lärare skulle vara bekväma med, och få barn ha råd med presenter för tusentals kronor. En blomma eller liten men personlig present som t.ex. mugg med rolig text ( gärna med internt skämt) brukar vara uppskattade och lämpliga presenter.

  • annabellelee

    Håller med övriga. Jag tror få lärare skulle vara bekväma med, och få barn ha råd med presenter för tusentals kronor. En blomma eller liten men personlig present som t.ex. mugg med rolig text ( gärna med internt skämt) brukar vara uppskattade och lämpliga presenter.

  • annabellelee

    Håller med övriga. Jag tror få lärare skulle vara bekväma med, och få barn ha råd med presenter för tusentals kronor. En blomma eller liten men personlig present som t.ex. mugg med rolig text ( gärna med internt skämt) brukar vara uppskattade och lämpliga presenter.

  • annabellelee

    Håller med övriga. Jag tror få lärare skulle vara bekväma med, och få barn ha råd med presenter för tusentals kronor. En blomma eller liten men personlig present som t.ex. mugg med rolig text ( gärna med internt skämt) brukar vara uppskattade och lämpliga presenter.

  • annabellelee

    Håller med övriga. Jag tror få lärare skulle vara bekväma med, och få barn ha råd med presenter för tusentals kronor. En blomma eller liten men personlig present som t.ex. mugg med rolig text ( gärna med internt skämt) brukar vara uppskattade och lämpliga presenter.

  • Themis

    Jag tänker att ett par biobiljetter är en present som nog ingen blir kränkt av. Och dem kan man ju ge vidare också, i värsta fall.

    Men det är väl alltid nån som klagar ändå, i landet blågul. Drömmer


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Themis
    annabellelee skrev 2018-05-29 21:21:34 följande:

    Håller med övriga. Jag tror få lärare skulle vara bekväma med, och få barn ha råd med presenter för tusentals kronor. En blomma eller liten men personlig present som t.ex. mugg med rolig text ( gärna med internt skämt) brukar vara uppskattade och lämpliga presenter.


    Hur många udda-muggar med rolig text tror du en genomsnittlig lärare har plats med? 

    Jag hade nog tyckt det blev lite jobbigt en tio år senare.
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
Svar på tråden Tips på uppskattade presenter att ge till barnens pedagoger och lärare