• Äldre 30 May 08:28
    1114 visningar
    1 svar
    1
    1114

    Är det tecken på att förlossningen är nära? Vecka 38.

    Jag är lagom sugen på att föda barn snart så letar minsta tecken samtidigt som jag blir galen på att inget händer.

    I lördag hade jag sammandragningar var tionde minut ungefär, de slutade ganska snabbt. Men jag trodde de skulle börja igen då de var så regelbundna.

    Men har bara haft lite mensvärkskänsla sedan dess. Har de senaste mornarna vaknat och varit dålig i magen och måste bajsa (varit förstoppad typ hela graviditeten). Har även börjat få mer värk i höfterna om nätterna så jag måste byta sida hela tiden. Har svettats varje natt utom i natt då jag har frusit och vaknade med förkylning. Magen känns skum, det är inga direkt krämpor men en trötthetskänsla och dragning. Bebisen känns lugnare än vanligt..

    Är detta helt normalt för vecka 38? Är det bara jag som är galen och letar tecken? ????

  • Svar på tråden Är det tecken på att förlossningen är nära? Vecka 38.
  • Äldre 30 May 09:23
    #1

    Vill verkligen tipsa dig om en tråd här på FL som heter ?bf juni 2018? om du inte redan följer den tråden. Där är vi flera som ska ha barn i juni och där delar vi allt som sker och vad vi upplever :) jag är i v.38+1 och upplever samma som du. Vaknade inatt och hade jätteont i magen och tänkte att NU... men så försvann det :) har också varit förstoppad hela graviditeten men nu är jag verkligen inte det sedan en vecka tillbaka. Hoppas hoppas. Men som sagt, välkommen in i tråden :)

Svar på tråden Är det tecken på att förlossningen är nära? Vecka 38.