• Anonym (Sorgsen)

    Jag känner mig deprimerad

    Är jag deprimerad? Jag känner mig deprimerad. Jag fightas emot depression för det är något som jag har bestämt att jag inte ska bli. Jag liksom släpper mig inte ner dit. Men det känns svårt ibland.

    Jag känner mer och mer olust på livet. I en drömvärld vill jag mycket, men jag kommer aldrig kunna uppnå dessa drömmar känns det som.

    Vad är det för fel då? Jag vet inte... om jag skriver ut vad jag har så är det nog inget fel enligt pappren. Jag har en bra familj och alla är vid liv. Jag har en pojkvän, en bil, en lägenhet med lyxen att ha typ 0 boendekostnader, jag har ett jobb som jag älskar osv.

    Det jag inte har dock, det är vänner. Och det tar ganska hårt på mig, visst jag har ett par stycken men ingen som bor nära, såna vänner som man håller kontakten med men inte umgås med vardagligt. Så jag räknar det som att jag har inga vänner för jag har ingen att åka till en vanlig dag. Sen har jag också problem i förhållandet, jag vet inte om vi borde vara tillsammans ens... :(

    Jag vet inte egentligen varför jag känner mig deprimerad. Och ingen bryr ju sig heller om EN människa. Inte du heller som läser detta, du klickar bort utan att ge en kommentar. Precis som jag också gör i de flesta trådar. För ingen bryr sig, egentligen. Alla är upptagna med sitt. Men jag mår dåligt. Och jag har ingen att prata med om det.

    Men jag kan säga NÄR folk bryr sig, det är när man har tagit sitt liv. DÅ börjar folk nysta i hur det kunde hända, varför visste dem inget? Och DÅ blir alla ledsna och tycker det är hemskt. Tillochmed folk som inte pratat med en på flera år kommer skriva där på Facebook *vila i frid*... För när man är död, då bryr man sig. Men då är det för sent.

    Så till dig som läser detta, har du frågat av dina nära och kära hur de mår? Om allt är bra? Eller förmodar du bara att allt är bra....

    Förlåt, menar inte att *läxa upp* någon. Jag känner mig bara själv så osedd. Värdelös, ful och onödig.

  • Svar på tråden Jag känner mig deprimerad
  • Anonym (Sorgsen)
    Rödtjärnens Anna skrev 2018-05-31 10:27:48 följande:

    Är du ung? Det låter som du behöver någon att prata med, kanske prova mental coachning eller mindfulness?


    Jag vet inte om jag är ung längre... Jag är 25 år iallafall. Jag vill prata med någon men har ingen. :( Och jag vågar inte ringa till någon vårdcentral. Bor på liten ort, alla kommer veta vem jag är, mina föräldrar är ganska kända här :(
  • Rödtjärnens Anna
    Anonym (Sorgsen) skrev 2018-05-31 10:33:51 följande:

    Jag vet inte om jag är ung längre... Jag är 25 år iallafall. Jag vill prata med någon men har ingen. :( Och jag vågar inte ringa till någon vårdcentral. Bor på liten ort, alla kommer veta vem jag är, mina föräldrar är ganska kända här :(


    Jag tycker du är en ung vuxen.. :) Jag var vilsen kring 25, och känner igen lite det du skriver.

    Finns det ingen vårdcentral någon annan stans i kommunen? Företagshälsovården? Säg att du är nedstämd och vill prata om någon om det. Jag fann en privat mental coach.

    Sen är livet ju inte en dans på rosor hela tiden. Försök ändra saker i livet som gör dig ledsen. Hitta jobb, hobbys och personer som du trivs med och som ger dig något extra.
  • Anonym (Sorgsen)
    Rödtjärnens Anna skrev 2018-05-31 10:42:48 följande:

    Jag tycker du är en ung vuxen.. :) Jag var vilsen kring 25, och känner igen lite det du skriver.

    Finns det ingen vårdcentral någon annan stans i kommunen? Företagshälsovården? Säg att du är nedstämd och vill prata om någon om det. Jag fann en privat mental coach.

    Sen är livet ju inte en dans på rosor hela tiden. Försök ändra saker i livet som gör dig ledsen. Hitta jobb, hobbys och personer som du trivs med och som ger dig något extra.


    Tack råd och tips :) Det känns inte som att jag kommer mig för något då jag har så mycket problem i förhållandet. Jag förmår liksom inte att börja med något...
  • Rödtjärnens Anna
    Anonym (Sorgsen) skrev 2018-05-31 11:45:43 följande:

    Tack råd och tips :) Det känns inte som att jag kommer mig för något då jag har så mycket problem i förhållandet. Jag förmår liksom inte att börja med något...


    Du kanske behöver hjälp att bryta dig ur förhållandet? Det kan ju påverka hela ens mående

    Det är svårt att ta tag i saker då man är nedstämd, finns ingen i din närhet som kan hjälpa till och som du litar på? Att ha problem i livet har många, framför allt i förhållanden.. Jag är själv skild så jag vet precis hur jobbigt man kan må.
  • Anonym (Sorgsen)
    Rödtjärnens Anna skrev 2018-05-31 12:42:51 följande:

    Du kanske behöver hjälp att bryta dig ur förhållandet? Det kan ju påverka hela ens mående

    Det är svårt att ta tag i saker då man är nedstämd, finns ingen i din närhet som kan hjälpa till och som du litar på? Att ha problem i livet har många, framför allt i förhållanden.. Jag är själv skild så jag vet precis hur jobbigt man kan må.


    Tack , grejen är väl den att jag inte vill prata kring förhållandet med någon nära som ska umgås med min pojkvän annars också. Jag tycker att det känns som att man pratar bakom ryggen på partnern då... Sedan då personen träffar pojkvännen så vet den saker som inte partnern vet att personen vet , förstår du hur jag tänker?:)

    Varför skiljdes ni? Om jag får fråga?
  • Anonym (Kakan)

    Hej!

    Jag känner igen mig i det du skriver..är dock 29. Främst det med vänner. Har två bästa vänner men de bor långt bort.

    Hur mår du nu?

  • Anonym (Sorgsen)
    Anonym (Kakan) skrev 2018-06-21 22:56:54 följande:

    Hej!

    Jag känner igen mig i det du skriver..är dock 29. Främst det med vänner. Har två bästa vänner men de bor långt bort.

    Hur mår du nu?


    Hej, kul att du hittade hit.

    Det går i vågor... Ibland när jag är uppe så känns det som att jag har svårt o tänka mig in i hur jag kunde vara så nere. Sedan en dag så kan jag störta igen och då kommer dessa olustiga känslor tillbaka. Ofta känner jag att jag inte gör något med livet, ibland känner jag även att jag slösat tid i mitt förhållande :/

    Hur mår du?
  • Anonym (A)
    Rödtjärnens Anna skrev 2018-05-31 12:42:51 följande:
    Du kanske behöver hjälp att bryta dig ur förhållandet? Det kan ju påverka hela ens mående
    Det är svårt att ta tag i saker då man är nedstämd, finns ingen i din närhet som kan hjälpa till och som du litar på? Att ha problem i livet har många, framför allt i förhållanden.. Jag är själv skild så jag vet precis hur jobbigt man kan må.
    Håller med
Svar på tråden Jag känner mig deprimerad