• Anonym (Anonym)

    Dumt gjort av mig?

    Vi är bjudna på bröllop i sommar där goda vänner ska gifta sig. På inbjudningskortet stod meny, men min 1,5 åring samt 3-åring äter inte sån mat. Jag frågade om de kunde ha en barnmeny med typ hamburgare och bröd med ketchup eller liknande. Paret som ska gifta sig svarade att barn inte är bjudna. Då sa jag att om barn inte ingår i eran värld är ni inga roliga människor. Jag blev lite sur faktiskt för de vet ju att vi har barn, och nej det går inte att fixa barnvakt den dagen av olika skäl. Vi vill jättegärna vara med på bröllopet men då följer barnen med. Hur svårt kan det vara att fixa ett lite mer barnvänligt alternativ liksom? Hur kan man ens bli sur för en sån fråga?

  • Svar på tråden Dumt gjort av mig?
  • Anonym (Fia)

    Enkelt, det är ett barnfritt bröllop.
    Dina ungar är inte välkomna helt enkelt.

  • sextiotalist
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-31 10:39:52 följande:

    Vi är bjudna på bröllop i sommar där goda vänner ska gifta sig. På inbjudningskortet stod meny, men min 1,5 åring samt 3-åring äter inte sån mat. Jag frågade om de kunde ha en barnmeny med typ hamburgare och bröd med ketchup eller liknande. Paret som ska gifta sig svarade att barn inte är bjudna. Då sa jag att om barn inte ingår i eran värld är ni inga roliga människor. Jag blev lite sur faktiskt för de vet ju att vi har barn, och nej det går inte att fixa barnvakt den dagen av olika skäl. Vi vill jättegärna vara med på bröllopet men då följer barnen med. Hur svårt kan det vara att fixa ett lite mer barnvänligt alternativ liksom? Hur kan man ens bli sur för en sån fråga?


    Det är värdparet som bestämmer vilken typ av bröllop de vill ha. Det är deras dag och den får de utforma precis som de vill.
    Barnfria bröllop är inte alls ovanliga och du gjorde väldigt mycket fel genom att ifrågasätta deras (inte ovanligt) upplägg.
  • Anonym (men snälla!)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-31 10:39:52 följande:
    Vi är bjudna på bröllop i sommar där goda vänner ska gifta sig. På inbjudningskortet stod meny, men min 1,5 åring samt 3-åring äter inte sån mat. Jag frågade om de kunde ha en barnmeny med typ hamburgare och bröd med ketchup eller liknande. Paret som ska gifta sig svarade att barn inte är bjudna. Då sa jag att om barn inte ingår i eran värld är ni inga roliga människor. Jag blev lite sur faktiskt för de vet ju att vi har barn, och nej det går inte att fixa barnvakt den dagen av olika skäl. Vi vill jättegärna vara med på bröllopet men då följer barnen med. Hur svårt kan det vara att fixa ett lite mer barnvänligt alternativ liksom? Hur kan man ens bli sur för en sån fråga?
    Det handlar inte om att de inte kan fixa barnvänliga alternativ. De vill inte ha ett barnkalas. Ska ni ta med era två barn, så skall alla andra ta med sina barn också. Eller hur? Säg att det blir 50 gäster. hälften av dessa har barn. och dessa skall då vara med både i kyrka och på mottagning och fest. Hur kul blir det med ungar som rusar omkring överallt? Det handlar inte om att de inte gillar dina barn, det handlar om DERAS stora dag, som de kommer ha en enda gång i livet. Så svälj förtreten. Antingen fixar ni barnvakt eller så skippar ni att gå.
  • Rödtjärnens Anna

    De vill ju inte ha barn med öht, det är deras fest. Varför ska de anpassa sina önskningar efter dina barn? Hade du gjort samma sak om du hade fest och nån krävde att dina barn skulle vara hos barnvakt?

    Antingen så skaffar du barnvakt eller så går ni inte. Så enkelt är det.

  • Rödtjärnens Anna

    De vill ju inte ha barn med öht, det är deras fest. Varför ska de anpassa sina önskningar efter dina barn? Hade du gjort samma sak om du hade fest och nån krävde att dina barn skulle vara hos barnvakt?

    Antingen så skaffar du barnvakt eller så går ni inte. Så enkelt är det.

  • Duckan

    Barnen är inte bjudna så tacka nej om ni inte kan lösa barnvaktsfrågan.
    (Är den här tråden ens på riktigt?)

  • Anonym (men snälla!)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-31 10:39:52 följande:
    Vi är bjudna på bröllop i sommar där goda vänner ska gifta sig. På inbjudningskortet stod meny, men min 1,5 åring samt 3-åring äter inte sån mat. Jag frågade om de kunde ha en barnmeny med typ hamburgare och bröd med ketchup eller liknande. Paret som ska gifta sig svarade att barn inte är bjudna. Då sa jag att om barn inte ingår i eran värld är ni inga roliga människor. Jag blev lite sur faktiskt för de vet ju att vi har barn, och nej det går inte att fixa barnvakt den dagen av olika skäl. Vi vill jättegärna vara med på bröllopet men då följer barnen med. Hur svårt kan det vara att fixa ett lite mer barnvänligt alternativ liksom? Hur kan man ens bli sur för en sån fråga?
    "De vet ju att vi har barn". Och du blir sur. Och du sa att "om barn inte ingår i eran värld är ni inga roliga människor". Vem ÄR du att döma dom bara för att de inte bjuder småbarnen i bekantskapskretsen på sitt bröllop? Tror alla vinner på att du och dina barn stannar hemma. Faktiskt. 
  • Alvina

    Det verkar ju snarare som att det är du som blev sur och inte blivande brudparet. Självklart är det de som bestämmer hur de vill fira sitt bröllop. Men jag gissar på att detta är en trolltråd då ingen kan vara så egocentrerad och korkad.

Svar på tråden Dumt gjort av mig?