• Anonym (?)
    Äldre 31 May 18:33
    903 visningar
    5 svar
    5
    903

    Någon som vet vad den nya GDPR lagen innebär?

    jag undrar vad den egentligen innebär, har det något med att göra att inte folks uppgifter som var dom bor m.m ska synas på internet? Jag hade blivit väldigt glad om det vore så , jag vill inte att min adress och personnummer och allting ska komma upp genom en enkel Googlesökning som det ser ut idag. Jag provade att googla på mitt namn och likt förbannat kommer det fortfarande upp info om var man är folkbokförd på hitta.se m.m . Men innebär lagen att all sån information snart försvinner från google?? Går det ens att ta bort saker som redan finns på google

  • Svar på tråden Någon som vet vad den nya GDPR lagen innebär?
  • Anonym (12345­)
    Äldre 31 May 18:36
    #1

    Nej det handlar inte (endast) om det. Du kan höra av dig till google så dom plockar bort dig från sökresultaten. Men i slutändan är det inte google som ser till att dina uppgifter indexeras (det finns ju fler sökmotorer).

    GDPR handlar om sjukt mycket, för mycket för att ta upp här. 

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 31 May 18:45
    #2
    Anonym (12345) skrev 2018-05-31 18:36:58 följande:

    Nej det handlar inte (endast) om det. Du kan höra av dig till google så dom plockar bort dig från sökresultaten. Men i slutändan är det inte google som ser till att dina uppgifter indexeras (det finns ju fler sökmotorer).

    GDPR handlar om sjukt mycket, för mycket för att ta upp här. 


    Kan jag be om att få plockas bort på alla såna sidor, även ratsit??? Alla som är folkbokförda i sverige finns ju med på internet
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 31 May 18:47
    #3
    Anonym (12345) skrev 2018-05-31 18:36:58 följande:

    Nej det handlar inte (endast) om det. Du kan höra av dig till google så dom plockar bort dig från sökresultaten. Men i slutändan är det inte google som ser till att dina uppgifter indexeras (det finns ju fler sökmotorer).

    GDPR handlar om sjukt mycket, för mycket för att ta upp här. 


    Innebär det ändå att det ska bli svårare att kunna söka upp folk genom internet?
  • Äldre 31 May 18:49
    #4

    Innebär bara en jävla massa trassel med funktioner och medlemskap både här och där just nu tycker jag. Trött!

Svar på tråden Någon som vet vad den nya GDPR lagen innebär?