• Äldre 1 Jun 06:33
    2374 visningar
    7 svar
    7
    2374

    Vad tror ni? Är det på gång?

    Jag är i v37.

    Jag har haft en hel del sammandragningar under min graviditet... men förvärkar har varit jättelugnt med.

    I förrgår började dock mensvärksliknande smärta i mensmagen i ca 4 timmar. Det gjorde ont men det la sig.

    Igårkväll började menssmärtan både i rygg och mage. Höll i sig k ett par timmar innan läggdags... det var inte så illa att jag inte somnade. Somnade men vaknade 2h senare med smärta i ryggslut. Var uppe och kissade, somnade om efter någon halvtimme.

    När jag vaknade för någon timme sedan så var jag smärtfri... nu börjar mensvärken igen i mensmagen men smärtan i ryggen är bort. (Än så länge).

    Kan det vara så att det är på gång under de närmsta dagarna eller kan jag gå såhär i flera veckor?

    Väntar mitt tredje barn.

  • Svar på tråden Vad tror ni? Är det på gång?
  • Äldre 1 Jun 08:32
    #1

    Läst 231 gånger och inte ett enda svar?

    Någon av alla er borde väl ha någon typ av erfarenhet av det här?

    Trevlig helg.

  • Äldre 1 Jun 08:51
    #2

    Förvärkar kanske? Kan hålla på så ett tag innan det tar fart...

  • Äldre 1 Jun 08:52
    #3
    Jacqueline skrev 2018-06-01 08:51:58 följande:

    Förvärkar kanske? Kan hålla på så ett tag innan det tar fart...


    Tack för svar!
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 1 Jun 08:55
    #4

    Mensmagen? Är det livmodern du menar?

    I så fall så kan det vara förvärkar.

  • Äldre 1 Jun 09:12
    #5

    Jag skulle snarare säga nere vid äggstockarna typ. Svårt att beskriva men är nog mer där och runt blygbenet.

  • Äldre 1 Jun 09:45
    #6

    Jättesvårt att säga ju. En del går med förvärkar i flera veckor medans det drar igång direkt för andra. Hoppas att de är på gång för dig iaf väntar oxå mitt tredje barn och är i vecka 37+5 nu

  • Äldre 1 Jun 11:09
    #7
    Emmy85x3 skrev 2018-06-01 09:45:00 följande:

    Jättesvårt att säga ju. En del går med förvärkar i flera veckor medans det drar igång direkt för andra. Hoppas att de är på gång för dig iaf väntar oxå mitt tredje barn och är i vecka 37+5 nu


    Håller tummarna för oss båda.
Svar på tråden Vad tror ni? Är det på gång?