• Äldre 1 Jun 08:15
    884 visningar
    0 svar
    0
    884

    Skaffa ett tredje barn?

    Vi har två barn, en på 2,5 år och en på 5 månader, och är lite sugen på en trea. Men det är mycket tankar kring det, kommer man orka, lätt att resa och hur blir det ekonomiskt samt med barnvakt?!

    För oss hade det passat bra att bli gravida igen till hösten då jag inte vill gå tillbaka till mitt gamla jobb och ett jobb jag har på g är större chans att jag får år 2020 än nästa år, så det hade egentligen passat perfekt att få trean avklarad nu än att vänta några år och sen börja om - det vill jag inte. Känner lite att det är nu eller aldrig, MEN frågan är om man kommer orka med det? Blir tre barn tätt isf och vi reser ganska mycket - är det jobbigt att resa med 3? Nu har vi en husbil så blir ju inte nån större kostnad att resa med tre på så sätt och vi får ju plats med en till i bilen så det är ingen fara. Men blir det jobbigt att hålla reda på 3 st? Och om man flyger utomlands är det jobbigt?

    Jag har själv bara en syster, jag kan tycka är lite tråkigt att jag inte har fler syskon att vända mig till.

    Ni som fått 3 barn tätt hur känner ni? Och finns det någon som ?ångrar? att ni skaffade en 3:a?

Svar på tråden Skaffa ett tredje barn?