• levandecharader1

    Svaga streck & veckoindikatorn Clearblue - jag behöver solskenshistorier

    Hej alla fina, jag behöver er hjälp <3

    Jag tror att jag har läst varenda tråd här inne som rör teststickor, plussymboler och veckoindikation så man skulle kunna tycka att jag borde veta allt och vara nöjd med det. Men jag har läst så MYCKET tråkigheter som får mig att deppa ihop fullständigt och jag vill bara få känna lite hopp nu... 

    Den 23/5 plussade jag för första gången, efter 1,5 års försök. Svagt på teststickor från Apoteket samt ett tydligt plus på Clearblue. Jag blev glad men bara måttligt då jag samtidigt började blöda (precis på BIM). Jag tog test varje dag i 6 dagar då blödningen inte gav med sig. Men det var alltid fortfarande positivt. Den 24/5 tog jag även ett digitalt test som visade 1-2 veckor. 

    När jag testade på morgonen den 28/5 så var det ett starkt plus på Clearblue MEN mkt svagare än innan på stickorna (2 st av olika märke). Oron blev total och jag bröt ihop. Jag tänkte att nu är det kört. Blödningen i sig var såklart ett orostecken men jag vet samtidigt att genombrottsblödningar är vanliga. Oron som kom nu pga. stickorna var för mig tusen ggr värre.

    Blödningen höll i sig i 7 dagar och var klart, lite slemmigt, blod utan klumpar. Jag hade mensvärk de första 4 dagarna. 

    Jag avvaktade ett par dagar med att testa och testade först idag igen, 1/6, och då stod det fortfarande 1-2 veckor på det digitala. Strecket på stickan var lika svagt som för några dagar sen. Det borde ha stått 3+ då jag idag går in i vecka 6 (jag vet exakt när jag hade ÄL) men jag hade även blivit glad för 2-3. Nu känns det som om något är väldigt fel... 

    Det jag vill höra nu är SOLSKENSHISTORIER som kan få mig att känna lite hopp och att faktiskt njuta ett tag. Om 1,5 vecka är VUL inbokat men väntan dit är som terror. Jag vet att det kan vara ett missfall och att det fortfarande kan ge positivt ett tag efteråt så jag ber er att undvika svar i stil med att det låter som ett missfall. Den oron och misstanken har jag redan så att det räcker och blir över. 

    Jag har aldrig haft jättemkt symptom förutom halsbränna, något tröttare (men kan också vara av utmattning pga. allt det här), mkt gaser under en vecka, lite känningar i magen. Nu är det endast halsbrännan som gör sig påmind och möjligen lite lite hårdare bröst.

    Finns det fler här inne som har varit med om samma sak men som det sedan gått bra för? Du måste nödvändigtvis inte haft en blödning utan jag syftar mer på oroväckande signaler från graviditetstesten. 

    Oj vad långt det blev nu. Men jag hoppas att någon orkar läsa och samtidigt kan ge mig lite hopp <3

    Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-11 19:50
    Vi var på VUL idag i vecka 6+3 men vi såg tyvärr ingenting. Ingen säck, ingen kropp och inget hjärta :( Läkaren sa att han eventuellt ser att det ligger något i äggledaren, det kan då vara förklaring till att jag fortfarande har symptom och plussar på stickan fast utan någon ökning av hcg eller att något syns på ultraljudet.

    Jag ska ta blodprov imorgon och i övermorgon för att mäta hormonet och sedan ska vi tillbaka om en vecka för att göra ytterligare ett ultraljud. Det finns inga tecken på att det finns en normal graviditet utan återbesöket måste göras för att se hur äggledaren ser ut.

    Det är en väldig sorg här hemma nu. Tack för alla svar på vägen.
  • Svar på tråden Svaga streck & veckoindikatorn Clearblue - jag behöver solskenshistorier
  • Anonym (.)

    Jag har inte så mycket erfarenhet om just detta så allt jag kan göra är att önska dig lycka till <3

  • Anonym (Ta de lugnt)

    Du plussar fortfarande efter blödningen. Det är bra! Det hade du inte gjort om du fått mf. Har fått 3 mf och jag har aldrig plussat efter det sen. Håller tummarna för dig. Kram

  • Anonym (Nini)

    Jag plussade 7/5 , och fick 1-2 på veckoindikatorn.

    En vecka senare blödde jag lite, och testade igen; fortfarande 1-2.

    Testet visade 1-2 i nästan 2 veckor innan det hoppade upp till 2-3. Sedan fem dagar senare visade det 3+.

    Nu vet jag inte säkert om det är en normal graviditet, är i vecka 8 nu, och väntar på tidigt ultraljud på tisdag.

    Men jag blöder inte mer, och har graviditetssymptom.

  • levandecharader1
    Anonym (.) skrev 2018-06-01 10:56:15 följande:

    Jag har inte så mycket erfarenhet om just detta så allt jag kan göra är att önska dig lycka till <3


    Tack ändå för omtanken! <3
  • levandecharader1
    Anonym (Ta de lugnt) skrev 2018-06-01 11:07:58 följande:

    Du plussar fortfarande efter blödningen. Det är bra! Det hade du inte gjort om du fått mf. Har fått 3 mf och jag har aldrig plussat efter det sen. Håller tummarna för dig. Kram


    Jag hoppas att det kan betyda att det fortfarande finns något därinne... Tråkigt att höra om dina missfall, jag hoppas verkligen att du har fått eller snart får ett plus och en bebis!
  • levandecharader1
    Anonym (Nini) skrev 2018-06-01 14:46:50 följande:

    Jag plussade 7/5 , och fick 1-2 på veckoindikatorn.

    En vecka senare blödde jag lite, och testade igen; fortfarande 1-2.

    Testet visade 1-2 i nästan 2 veckor innan det hoppade upp till 2-3. Sedan fem dagar senare visade det 3+.

    Nu vet jag inte säkert om det är en normal graviditet, är i vecka 8 nu, och väntar på tidigt ultraljud på tisdag.

    Men jag blöder inte mer, och har graviditetssymptom.


    Detta gjorde mig lite lugnare så tack för ditt svar. Om jag hade känt mer symptom tror jag att jag hade varit lugnare. Nu blir jag glad för varje liten "pust" av halsbränna.

    Jag hoppas att det kommer att gå vägen för oss båda. Snart är det tisdag och då vet du, jag håller tummarna!
  • Anonym (Nini)
    levandecharader1 skrev 2018-06-01 15:12:51 följande:

    Detta gjorde mig lite lugnare så tack för ditt svar. Om jag hade känt mer symptom tror jag att jag hade varit lugnare. Nu blir jag glad för varje liten "pust" av halsbränna.

    Jag hoppas att det kommer att gå vägen för oss båda. Snart är det tisdag och då vet du, jag håller tummarna!


    Håller tummarna för oss!

    Kan uppdatera på tisdag hur det gick för mig...
  • Anonym (Ta de lugnt)
    levandecharader1 skrev 2018-06-01 15:10:15 följande:

    Jag hoppas att det kan betyda att det fortfarande finns något därinne... Tråkigt att höra om dina missfall, jag hoppas verkligen att du har fått eller snart får ett plus och en bebis!


    Ja missfall är inget roligt att uppleva, men nu är jag snart 3barnsmamma då jag är beräknad i juni önskar dig lycka till och att drömmen om plus är sann <3
  • levandecharader1
    Anonym (Nini) skrev 2018-06-01 21:15:18 följande:
    Håller tummarna för oss!

    Kan uppdatera på tisdag hur det gick för mig...
    Jag håller också tummarna! Uppdatera gärna hur det gick, jag hejar på dig och bebisen :) 
  • levandecharader1
    Anonym (Ta de lugnt) skrev 2018-06-01 21:42:02 följande:
    Ja missfall är inget roligt att uppleva, men nu är jag snart 3barnsmamma då jag är beräknad i juni önskar dig lycka till och att drömmen om plus är sann <3
    Haha då har du fullt upp med andra ord! :) Lycka till med bebisen, inte långt kvar nu!
  • Anonym (Ta de lugnt)
    levandecharader1 skrev 2018-06-03 19:08:46 följande:

    Haha då har du fullt upp med andra ord! :) Lycka till med bebisen, inte långt kvar nu!


    Ja har man inte jobb så skaffar man sig ju heter det Tack för det, nej gud va skönt :-P
  • Anonym (Nini)

    Allt såg bra ut på ultraljudet! Var inte lika långt gången som jag trodde, men foster med hjärta fanns där!

  • levandecharader1
    Anonym (Nini) skrev 2018-06-05 20:29:35 följande:

    Allt såg bra ut på ultraljudet! Var inte lika långt gången som jag trodde, men foster med hjärta fanns där!


    Ååå vad roligt att höra, och det gör mig lite lugnare! Hur långt gången är du? Glad
  • Anonym (Nini)
    levandecharader1 skrev 2018-06-06 15:10:31 följande:

    Ååå vad roligt att höra, och det gör mig lite lugnare! Hur långt gången är du? 


    Jag var i vecka 7+2 istället för 7+6!

    Hur går det för dig?
  • levandecharader1
    Anonym (Nini) skrev 2018-06-07 14:15:42 följande:
    Jag var i vecka 7+2 istället för 7+6!

    Hur går det för dig?
    Ah men då var du ju ändå hyfsat nära i din uppskattning! :) Vad roligt för dig och vad häftigt det måste ha varit att se att det fanns något där inne.

    Det går sådär, idag känns allt väldigt jobbigt. Vi har VUL imorgon och jag har velat förbereda mig så mkt som möjligt så att jag är inställd på tråkiga besked, därför har jag testat både igår och idag. Igår med ett vanligt plus-CB och det var ett tydligt plus under en minut. Idag med CB veckoindikator och det står FORTFARANDE 1-2 veckor. Så vi ställer in oss på det värsta, att det inte finns något där eller att det som finns inte utvecklar sig som det ska... Jag vet som sagt när jag hade ÄL så jag är inte vara fel ute med veckorna. 

    Jag har fått väldigt ont i brösten och bröstvårtorna med synliga blodådror, halsbrännan är kvar och jag känner mig lite tröttare. Tröttheten kan dock fortfarande vara pga. utmattning då de senaste 2,5 veckorna har varit en riktigt berg-och-dal-bana rent psykiskt. Om det inte finns något där kommer det kännas otroligt meningslöst allting :(
  • Anonym (Nini)
    levandecharader1 skrev 2018-06-10 12:39:26 följande:

    Ah men då var du ju ändå hyfsat nära i din uppskattning! :) Vad roligt för dig och vad häftigt det måste ha varit att se att det fanns något där inne.

    Det går sådär, idag känns allt väldigt jobbigt. Vi har VUL imorgon och jag har velat förbereda mig så mkt som möjligt så att jag är inställd på tråkiga besked, därför har jag testat både igår och idag. Igår med ett vanligt plus-CB och det var ett tydligt plus under en minut. Idag med CB veckoindikator och det står FORTFARANDE 1-2 veckor. Så vi ställer in oss på det värsta, att det inte finns något där eller att det som finns inte utvecklar sig som det ska... Jag vet som sagt när jag hade ÄL så jag är inte vara fel ute med veckorna. 

    Jag har fått väldigt ont i brösten och bröstvårtorna med synliga blodådror, halsbrännan är kvar och jag känner mig lite tröttare. Tröttheten kan dock fortfarande vara pga. utmattning då de senaste 2,5 veckorna har varit en riktigt berg-och-dal-bana rent psykiskt. Om det inte finns något där kommer det kännas otroligt meningslöst allting :(


    Håller verkligen tummarna för att du får ett positivt besked i morgon!
  • Anonym (Håller tummarna)

    Håller tummarna för att det har gått bra idag.

  • levandecharader1
    Anonym (Nini) skrev 2018-06-10 22:56:10 följande:
    Håller verkligen tummarna för att du får ett positivt besked i morgon!
    Hej och tack för pepp. Du kan se min tilläggskommentar ovan, det gick tyvärr inte bra alls :( 
  • levandecharader1
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2018-06-11 13:35:13 följande:

    Håller tummarna för att det har gått bra idag.


    Hej och tack för pepp. Du kan se min tilläggskommentar ovan, det gick tyvärr inte bra alls :( 
  • Anonym (Nini)

    Vad ledsamt att läsa! Beklagar verkligen!

    Hoppas att det inte är ett utomkveds, men bra att de håller koll nu.

    Var med om liknande för några år sen, blödde rätt mycket, men testen var fortfarande positiva.

    På gynakuten syntes inget i livmodern, och läkaren hade svårigheter att se ena äggstocken. Och kunde därmed inte utesluta att det var ett utomkveds.

    Fick också åka dit och mäta hcg varannan dag, men det sjönk snabbt.

    Två veckor senare blev jag gravid igen!

    Hoppas att du snart kommer på fötter igen, och blir gravid på nytt inom kort (eller när du är redo för det)!

    Kram!

Svar på tråden Svaga streck & veckoindikatorn Clearblue - jag behöver solskenshistorier