• Tigerhonan

    Nidblödning?

    Senaste mensen började 30 april, började då med minipiller men slutade ta dom efter 5 dagar då jag ångrade mig. Sista dagen jag tog var 4/5. Sen fick jag en större blödning 11/5-13/5, dock Mycket mindre än vanlig mens. Inte ens en liten tampong fylldes under en halv dag typ.

    Under förra helgen (18/5-19/5) fick jag rosa flytningar ett par gånger när jag var på toa men inget som syntes mer än på pappret. Enligt förra mensen skulle jag få mens igen i onsdags (30/5) men ingenting har dykt upp än. Om man räknar efter blödningen den 11/5 ska jag få mens 5/6 igen.

    Funderar dock på hur mycket de dagarna med minipiller kan ha ställt till cykeln, om ägglossning rubbats eller vad det kan vara som gjorde att jag fick den blödningen och rosa flytningar.

    Efter lite googlande hittade jag att man kan få ägglossningsblödning som är som en sparsammare mens och 2-3 dagar, och att den rosa flytningen kan vara en nidblödning. Om jag kollar på appen där mensen startade 30/4 så hade jag äl runt den 16/5 och vi hade oskyddat sex dagen efter.

    Så vad tror ni? Kan det vara nidblödning eller bara en rubbning efter minipillrena?

  • Svar på tråden Nidblödning?
  • Tigerhonan

    Kunde inte låta bli och tog ett test jag hade liggandes hemma. Kan ana ett mycket svagt streck, men får vänta några dagar och testa igen. Nu hade jag RFSU och tog mitt på dagen och vad jag förstått är det inte dom bästa testen.

    Dock svårt att få en bild på det.

  • JLES
    Tigerhonan skrev 2018-06-01 12:35:51 följande:

    Kunde inte låta bli och tog ett test jag hade liggandes hemma. Kan ana ett mycket svagt streck, men får vänta några dagar och testa igen. Nu hade jag RFSU och tog mitt på dagen och vad jag förstått är det inte dom bästa testen.

    Dock svårt att få en bild på det.


    RFSU?s är ju jättebra. Det är de som används på alla professionella vårdmottagningar osv.

    Ja, precis, vänta några dagar men det låter positivt! Jag plussade också väldigt, väldigt svagt först i denna grav. :)
  • Tigerhonan

    Idag mår jag riktigt illa, fysiskt illamående. Kaffet smakar inte alls bra idag. Inte vatten heller.

    Min man tycker jag är annorlunda överlag jämfört när jag ska ha mensen, mer känslig nu än vid psm. Så man kan hoppas det är något då. Ska köpa test sen och testa i morgon bitti med morgon urin.

    Clearblue bör väl vara bäst av det apoteket har?

  • JLES
    Tigerhonan skrev 2018-06-02 08:59:52 följande:

    Idag mår jag riktigt illa, fysiskt illamående. Kaffet smakar inte alls bra idag. Inte vatten heller.

    Min man tycker jag är annorlunda överlag jämfört när jag ska ha mensen, mer känslig nu än vid psm. Så man kan hoppas det är något då. Ska köpa test sen och testa i morgon bitti med morgon urin.

    Clearblue bör väl vara bäst av det apoteket har?


    Clearblue ger väldigt ofta spökstreck.. Jag hade testat RFSU?s och sen gjort ett digitalt om jag inte hade nöjt mig med RFSU?s resultat. :)
  • Tigerhonan

    Tog ett clearblue 1 minut test igår morse. Jag vet inte om det var spökstreck men det fanns något där väldigt svagt, lyckades tyvärr inte få det på bild.

    Inne på cykeldag 37 idag. Längsta cykeln jag haft sen jag tog ur spiralen i oktober har varit på 41 dagar, det var då första månaden efter spiralen. Fick mens då några dagar efter jag tog ur den, sen 41 dagar efter. För övrigt har cykeln varit 29-30 dagar förutom en på 37 och en på 33 dagar.

    Så det borde väl vara något nu när det gått så lång tid? Tänkte försöka vänta en vecka innan jag testar igen men vet inte om jag kan vänta så länge. Vad tycker ni?

  • Anonym (Hmm)
    Tigerhonan skrev 2018-06-05 12:59:49 följande:

    Tog ett clearblue 1 minut test igår morse. Jag vet inte om det var spökstreck men det fanns något där väldigt svagt, lyckades tyvärr inte få det på bild.

    Inne på cykeldag 37 idag. Längsta cykeln jag haft sen jag tog ur spiralen i oktober har varit på 41 dagar, det var då första månaden efter spiralen. Fick mens då några dagar efter jag tog ur den, sen 41 dagar efter. För övrigt har cykeln varit 29-30 dagar förutom en på 37 och en på 33 dagar.

    Så det borde väl vara något nu när det gått så lång tid? Tänkte försöka vänta en vecka innan jag testar igen men vet inte om jag kan vänta så länge. Vad tycker ni?


    Det är märkligt att du inte verkar stegra i HcG. Utomkveds eller begynnande missfall, kanske?
  • Tigerhonan
    Anonym (Hmm) skrev 2018-06-05 13:55:30 följande:

    Det är märkligt att du inte verkar stegra i HcG. Utomkveds eller begynnande missfall, kanske?


    Om det inte är så att ägglossningen inträffat senare än vad jag trott.

    Märkte igår och idag när jag försökt känna på tappen att jag är så svullen så jag knappt får in ett finger där nere. Googlade och så har det varit för många innan de plussat. Aldrig varit svullen innan mens alls, utan det har känts som vanligt då.
  • Anonym (Hmm)
    Tigerhonan skrev 2018-06-05 14:40:58 följande:

    Om det inte är så att ägglossningen inträffat senare än vad jag trott.

    Märkte igår och idag när jag försökt känna på tappen att jag är så svullen så jag knappt får in ett finger där nere. Googlade och så har det varit för många innan de plussat. Aldrig varit svullen innan mens alls, utan det har känts som vanligt då.


    Absolut men om du visat positivt bör du stegra i HcG från och med då.. Hade varit annorlunda om du neggat tills nu. :)

    I början av grav. var min tapp ganska långt ner tror jag.. Och visst blev det svullet runt vecka 6-8 :)
  • Tigerhonan

    Verkligen jätte svårt att få en rättvis bild, men visst är det något? Syns lite mer i verkligheten. Surt med en mobil som inte kan hanter makro så bra.

  • Anonym (Hmm)
    Tigerhonan skrev 2018-06-06 05:39:27 följande:

    Verkligen jätte svårt att få en rättvis bild, men visst är det något? Syns lite mer i verkligheten. Surt med en mobil som inte kan hanter makro så bra.


    Ser VÄLDIGT svagt ut (om jag ens ser ett streck, det gör jag nog inte..) ser ut som ett tidigt BIM-minus en vecka test. Du borde be om ett HcG-test eftersom du testat såhär svagt så länge. Kan vara utomkveds eller något annat. Ledsen för att vara negativ men en frisk graviditet stegrar i HcG per 2-3 dagar. :/
  • Tigerhonan
    Anonym (Hmm) skrev 2018-06-06 20:59:13 följande:

    Ser VÄLDIGT svagt ut (om jag ens ser ett streck, det gör jag nog inte..) ser ut som ett tidigt BIM-minus en vecka test. Du borde be om ett HcG-test eftersom du testat såhär svagt så länge. Kan vara utomkveds eller något annat. Ledsen för att vara negativ men en frisk graviditet stegrar i HcG per 2-3 dagar. :/


    Vet inte om bilden blir dålig kvalite på när man laddar upp här. Flera andra som sagt att det är positivt. Och det syntes väl i verkligheten även om det är svagt. Å andra sidan fick jag aldrig ett starkt plus vid mina tidigare graviditeter. Det idag var iaf starkare än de andra. Ska testa i helgen igen och se om det blivit starkare tills dess. Får ringa vården annars.
  • Anonym (Hmm)
    Tigerhonan skrev 2018-06-06 22:42:12 följande:

    Vet inte om bilden blir dålig kvalite på när man laddar upp här. Flera andra som sagt att det är positivt. Och det syntes väl i verkligheten även om det är svagt. Å andra sidan fick jag aldrig ett starkt plus vid mina tidigare graviditeter. Det idag var iaf starkare än de andra. Ska testa i helgen igen och se om det blivit starkare tills dess. Får ringa vården annars.


    Det har ju inte direkt att göra med ATT det är ett starkt plus utan att man stegrar och det verkar ju tyvärr inte hända eftersom det gått en vecka ungefär. Det där är ju inte bara ett svagt plus utan att knappt-märkbart-plus. Du bör verkligen kolla upp det här då utomkveds ger dig extremt låga HcG nivåer. Lycka till! :)
  • Tigerhonan
    Anonym (Hmm) skrev 2018-06-06 23:05:51 följande:

    Det har ju inte direkt att göra med ATT det är ett starkt plus utan att man stegrar och det verkar ju tyvärr inte hända eftersom det gått en vecka ungefär. Det där är ju inte bara ett svagt plus utan att knappt-märkbart-plus. Du bör verkligen kolla upp det här då utomkveds ger dig extremt låga HcG nivåer. Lycka till! :)


    Mycket möjligt att testet förra fredagen var blankt men att jag så gärna ville se något att jag inbillade mig. Men både i måndags och igår fanns det streck på testen. Extremt svagt i måndags och fick vinkla stickan för att se men igår behövde jag inte vinkla alls. Det syntes klart och tydligt även om det var svagt men starkare än i måndags. Ska ta nytt test på fredag eller lördag.
  • Tigerhonan

    Tog test förra fredagen, svagt positivt då med. Ringde kvinnokliniken som bad mig avvakta en vecka och göra ett nytt test. Kunde inte vänta längre än tills idag. Helt blankt.

    Ingen blödning, inga tecken på blödning är på gång heller. Har fortfarande en del illamående, kissar väldigt ofta och halsbränna flera kvällar i rad. Haft molvärk ett tag nu men absolut inte så mycket som mensvärk, bara lite grann. Men idag har jag börjat få rätt ont i svanken, men bara där. Missfall på gång kanske?

  • Anonym (Hmm)
    Tigerhonan skrev 2018-06-13 11:34:40 följande:

    Tog test förra fredagen, svagt positivt då med. Ringde kvinnokliniken som bad mig avvakta en vecka och göra ett nytt test. Kunde inte vänta längre än tills idag. Helt blankt.

    Ingen blödning, inga tecken på blödning är på gång heller. Har fortfarande en del illamående, kissar väldigt ofta och halsbränna flera kvällar i rad. Haft molvärk ett tag nu men absolut inte så mycket som mensvärk, bara lite grann. Men idag har jag börjat få rätt ont i svanken, men bara där. Missfall på gång kanske?


    Kemiskt graviditet kanske? Hmm.. Eftersom du inte plussar längre är det nog missfall på g, ja.
  • Tigerhonan
    Anonym (Hmm) skrev 2018-06-13 13:01:54 följande:

    Kemiskt graviditet kanske? Hmm.. Eftersom du inte plussar längre är det nog missfall på g, ja.


    Ja mycket möjligt att det är så. Bara vänta på blödning nu då.. tråkigt när det blir så men inget att göra åt.
  • Iowhannah
    Tigerhonan skrev 2018-06-17 09:56:25 följande:

    Ingen mens/blödning än och illamåendet blir bara värre, samma med tröttheten..


    Har du tagit nåt mer test? Köp ett digitalt för att vara säker.
  • Tigerhonan
    Iowhannah skrev 2018-06-17 13:51:38 följande:

    Har du tagit nåt mer test? Köp ett digitalt för att vara säker.


    Nej jag hade tänkt ta ett i slutet av veckan men började blöda igår kväll :( dock väldigt sparsamt än så länge än vad det brukar vara första dygnet/två dygnen.
Svar på tråden Nidblödning?