• Anonym (Tjabbah)

    Arabiska nu andra vanligaste språket i Sverige. Vad tänker ni om det?

    Nu är arabiska Sveriges näst största modersmal, efter svenska. Finskan som varit näst störst sedan Sveriges barndom av naturliga skäl (Finland har tillhört Sverige och är ett grannland) petas ner till plats 3. Vad tänker ni om det?

  • Svar på tråden Arabiska nu andra vanligaste språket i Sverige. Vad tänker ni om det?
  • Anonym (123)

    Ja det är ju en effekt av de tråkigheter som händer i det här landet.

  • Anonym (V)

    Tja, något språk skall ju det andra vanligaste språket. Vad har det för betydelse om det är arabiska, finska, tyska, hindi, mandarin etc etc?

  • fornminne

    Är arabiska verkligen det vanligaste modersmålet efter svenskan? Alla som talar arabiska, har det inte som modersmål. Det är ju islams huvudspråk.

  • Anonym (Carolus)

    Tänker inget speciellt. Arabiska är ett intressant språk.

  • klyban

    Inte ett skit, i Sverige pratar vi Svenska och försöker någon ändra detta så kan jag tänka mig vi har lite våld att förvänta oss runt hörnet.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Häpp)
    klyban skrev 2018-06-01 14:19:17 följande:

    Inte ett skit, i Sverige pratar vi Svenska och försöker någon ändra detta så kan jag tänka mig vi har lite våld att förvänta oss runt hörnet.


    Japp jag kan tänka mig att döda människor och göra barn faderslösa för att de pratar ett annat språk, så fort jag kommer ut ur fängelset för att ha dödat tre finnar för att de vägrade prata svensk - så det så....
  • Anonym (Hjälp!)
    klyban skrev 2018-06-01 14:19:17 följande:

    Inte ett skit, i Sverige pratar vi Svenska och försöker någon ändra detta så kan jag tänka mig vi har lite våld att förvänta oss runt hörnet.


    På jobbet pratar vi mycket engelska pga alla kollegor från runt om i världen. Behöver vi vara rädda nu?


Svar på tråden Arabiska nu andra vanligaste språket i Sverige. Vad tänker ni om det?