• Kakmonsterarg

    Tellus 1 Geologi

    Hejhej!

    Någon som läst Tellus 1 Geologi 15hp på helfart som kan berätta hur krävande den är? Står att det är inlämningsuppgift var tredje dag och är rädd jag inte orkar med :)

  • Svar på tråden Tellus 1 Geologi
  • Limamic

    Hej. Jag går den nu och är lite chockad över vilket fokus kursen har. Själva upplägget är ok men frågorna med beräkningar är sanslös korvstoppning.kursen krävde grundläggande matte men informellt skriver läraren att nivån är högre. Vet inte om de vill att man ska flinka. Undrar om det blir bättre eller värre. Nån annan som går nu?

  • annaella

    Jag går den också nu. Var rätt mycket svårare än vad jag trott men hänger med ett tag till iallafall!

  • Jamesdio

    Läste den för ett år sedan och vad jag kan komma ihåg var det inte så mycket matte förutom några uppgifter i början. Gjorde den på halvtid samtidigt som jag jobbade heltid, så tyckte inte den var särskilt krävande. Fortsatte sedan med Tellus 1 Naturgeografi. Materialet var intressant, men upplägget läs ett kapitel, gör övningar på nätet och tenta av på nätet ger inga djupare kunskaper. Men ett kul tidsfördriv. Skrev in mig på Tellus 2, där är det betydligt mer matte, men gick den aldrig eftersom jag bytte jobb och tycker inte jag har tid längre.

  • Limamic

    Hej.
    Jag bollar gärna.Känns svårt att veta hur en ska plugga då tentafrågorna ibland varit lite "kuggartade" eller ställs på ett onödigt krångligt sätt. Tycker jag.
    Jag har haft svårt att läsa av google Earth exv, hur man ska se vilken typ tripple junktion som visas. Läste att man skriver online-tenta samt får en praktisk uppgift.
    På guldforum stod att man ska skriva en uppsats men jag är inte medlem där. Vet du nåt?

  • annaella

    Jag bollar också gärna funderingar ang kursen med er! Kanske lättare att göra det via epost eller vad tycker ni?

Svar på tråden Tellus 1 Geologi