• lugn ro

    Missnöjd pga bristen på seriösa svar

    Jag vet inte hur man gör för att förklara detta på ett bra sätt, men vad gör man om man skriver något här för att få goda råd med en viss relation och svaren man får säger att det är mig det är fel på och forummedlemmen istället tar dem i försvar som man borde reda ut med? När de hade kunnat svara med en kort och koncis "Rekomenderas ej" istället. Finns det något sätt att anmäla en sådan sak?

  • Svar på tråden Missnöjd pga bristen på seriösa svar
  • BaronenOst

    Kan ju handlar om att personer helt enkelt inte håller med dig och har en annan åsikt, jag tycker sånt är okej och inte borde anmälas.

  • Aniiee

    Du fick helt adekvata svar i din tråd om folk som inte ens stör. Att du inte kan ta dem är liksom ditt problem.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • lugn ro

    Ja men jag tycker att svaren var rent av oförskämda. De vet inte vad jag varit igenom och sen kategoriskt säga "folk som inte ens stör", när det rör sig om ljudnivåer på 100 decibel i min lägenhet.

  • Tow2Mater
    lugn ro skrev 2018-06-01 20:47:04 följande:

    Ja men jag tycker att svaren var rent av oförskämda. De vet inte vad jag varit igenom och sen kategoriskt säga "folk som inte ens stör", när det rör sig om ljudnivåer på 100 decibel i min lägenhet.


    100 decibel är en motorcykel. Vad låter så i din lght??
  • lugn ro

    De som först bodde i lägenheten var en persom som ägde en byggfirma. Han använde en maskin för utomhusbruk/Grovarbetarbruk till att borra hål för lister som skulle skruvas, istället för en sådan manskin man kan köpa på Coop som fungerar bra men det är inte samma "Kraft" i det. Jag hade mätt upp ljudstyrkan. Jag var dessutom mitt uppe i ett gräl med en make som jag nu för ett år sen gjort slut med.

  • BeautifulLiz
    lugn ro skrev 2018-06-01 20:54:09 följande:

    De som först bodde i lägenheten var en persom som ägde en byggfirma. Han använde en maskin för utomhusbruk/Grovarbetarbruk till att borra hål för lister som skulle skruvas, istället för en sådan manskin man kan köpa på Coop som fungerar bra men det är inte samma "Kraft" i det. Jag hade mätt upp ljudstyrkan. Jag var dessutom mitt uppe i ett gräl med en make som jag nu för ett år sen gjort slut med.


    Vilken tid på dygnet var det?
  • annabellelee

    Eftersom detta är ett diskussionsforum får man räkna med att folk tycker annorlunda i en fråga än man själv tycker, precis som i diskussioner i verkliga livet.

    Om någon uttrycker sig kränkande bör man naturligtvis anmäla det, men i ditt fall rörde det sig bara om att de som svarade i din tråd inte höll med dig, och det får man ta. Du skrev att folk inte känner till dina speciella omständigheter, vilket är sant. De som svarar har bara den information du gett dem, och kan därför bara utgå från just den.

    Det du kan göra är ju att välja att ignorera de råd du inte tycker känns seriösa nog.

  • Bestemor
    lugn ro skrev 2018-06-01 20:32:41 följande:

    Jag vet inte hur man gör för att förklara detta på ett bra sätt, men vad gör man om man skriver något här för att få goda råd med en viss relation och svaren man får säger att det är mig det är fel på och forummedlemmen istället tar dem i försvar som man borde reda ut med? När de hade kunnat svara med en kort och koncis "Rekomenderas ej" istället. Finns det något sätt att anmäla en sådan sak?


    Det är ju inte dina grannar det är fel på.

    Helt seriöst borde du tala med en läkare.

    Det blir ljud när man lever. Ska inte folk få ha ett liv?

    Förut idag trampade mitt barnbarn på tröskel till köket och han märkte att en spik hade åkt upp. Skulle jag då skrivit en lapp och sedan behövt vänta några dygn så att alla grannar läst och först därefter bankat i spiken igen?
  • lindalicious
    Bestemor skrev 2018-06-02 20:30:24 följande:

    Det är ju inte dina grannar det är fel på.

    Helt seriöst borde du tala med en läkare.

    Det blir ljud när man lever. Ska inte folk få ha ett liv?

    Förut idag trampade mitt barnbarn på tröskel till köket och han märkte att en spik hade åkt upp. Skulle jag då skrivit en lapp och sedan behövt vänta några dygn så att alla grannar läst och först därefter bankat i spiken igen?


    Ja det vore väl högst rimligt! Det är ju inte dina grannars fel att ditt barnbarn trampade på spiken liksom

    Ts - skärp till dig!
    Don't get mad, get even.
  • Sandraberg

    Förväntar du dig svar där alla hållet med dig så ska du ju inte ställs frågan i ett diskussion forum. Nu har du fått mängder med svar och alla tycker att det är du som är för känslig.

  • Anonym i Småland

    Det går ju inte att anmäla folk för att de har en annan åsikt än du själv. Vi bor i ett land där vi tack & lov har yttrandefrihet och var och en får tycka och stå för sin åsikt fritt. Sen ska man inte kränka någon när man yttrar sig, det är inte okej. Dock bör man som vuxen vara medveten om de risker man tar när man skriver ett inlägg på ett forum. Det finns och kommer alltid finnas personer som inte kan ?uppgöra sig? och respektera medmänniskor och dessa finns även på nätet. Skriver man ett inlägg där man frågar vad andra tycker, måste man räkna med att man får andras tyckande som svar och att de många gånger inte alls tycker som en själv!!

    TS skriver att vi inte känner till hennes historia och dömer henne på förhand i och med det, vilket absolut stämmer. Men TS dömer ju de inflyttande grannarna på förhand hon med. Vem vet de nyinflyttade kanske inte alls kommer väsnas från lägenheten och då finns ju inget problem.

    Mitt råd till TS är att vänta lite och se hur de nya grannarna verkar, vem vet de kanske är av den tystare sorten och kanske till och med trevliga

    //E

  • Anonym i Småland

    Jag undrar hur det gått med de nya (störande) grannarna??

    Vem/vilka bor kvar?

    //Q

Svar på tråden Missnöjd pga bristen på seriösa svar