• Destinybluee

    Kan inte läsa av vad min dejt vill med oss

    Som rubriken lyder: har svårt att veta vad min dejt vill.

    Bakgrund:

    Jag började dejta en kille från Badoo för cirka 2 månader sedan nu och har endast träffat människan två gånger varav han, bägge gångerna, tagit initiativ till att ses och dessutom ville sova natten ihop på andra träffen. Jag tror att vi klickar då vi pratar om allt mellan himmel och jord, skrattar och stundvis pratar om våra tidigare relationer och med "tror att vi klickar" menar jag att jag kan omöjligt veta om vi matchar som par bara efter andra träffen men vi har i alla fall väldigt trevligt när vid väl ses.

    Han skrev väldigt mycket och visade intresse via messenger innan vi bestämde oss för att ses och vi hade sex på andra träffen im det möjligen är relevant men nu känns det son han svalnat kopiöst. Nu får nästan jag ta mest iniativ till att skriva på messenger och vill heller inte riktigt göra det för att jag känner mig för "på" då vilket han tydligt berättade på första träffen att tjejer som är på och desperata kan han minsann inte med.

    Efter 3 veckors tystnad från bägges håll (han tackade för andra träffen och skrev att vi får fixa en ny träff) tog jag steget att visa mig vuxen och frågade vart vi står varpå han svarade att han haft mycket att göra (yeah, för det har man inte hört förut) men att vi kommer till det senare (vad han nu ens menade med det). Han har absolut tid att gilla bilder på Facebook OCH vara relativt ofta aktiv på messenger men att fortsätta skriva med mig är tydligen inte längre prioriterat.

    Nu till mina frågor.

    Han skriver att han vill fortsätta att ses och att "hela jag lockar" för intresse men så svalnar människan rätt mycket efter (och jag tror då givetvis att det beror på att han fick ligga) andra träffen, där han äventyr låg med mig.

    Jag kan ha väldigt fel nu men min magkänsla är år alla håll och kanter eftersom han vill ses men samtidigt tar fruktansvärt mycket avstånd via messenger.

    Fundersam och behöver väl någon att bolla med så skriv vad Ni tror, tycker och känner. Behöver lite input.

    Utöver så är han väldigt charmig och vänlig och jag vill så mer än gärna fortsätta att träffa han menade får ångest av att hållas på kanten från honom.

    Mvh

  • Svar på tråden Kan inte läsa av vad min dejt vill med oss
  • Freijah

    Låter som att han samlar på erövringar, du gav med dig på andra träffen, då går han vidare till nästa flamma, men behåller dig lite i bakgrunden ifall han blir sugen nån gång och inte hittar någon ny att belägra.

  • lindalicious

    Han ville bara ligga. Nu har han totalt tappat intresset för dig och säger att han vill ses igen enbart för att inte göra dig ledsen. Eller för att han inte orkar med drama.

    Tro mig, om han va intresserad hade han hört av sig.

    Skit i han och hitta nån vettigare som inte är livrädd för att tjejer också tar initiativ.


    Don't get mad, get even.
  • äldreochklokare

    Han är inte superintresserad. Tycker säkert att du är helt ok att vara med men inte så säkert så att han skulle kunna tex säga att han bara vill träffa dig. Han vill säkert att du ska finnas där, om han inte hittar något "bättre" (jag jag vet att det låter hemskt men du förstår säkert hur jag menar). Många som hänger på dejtingsiter samlar på sig "kandidater" och vill inte släppa dem helt, förrän de är säkra på att de vill gå vidare med just en. 

    Han kanske är precis lika trevlig och skrattar och har kul med någon annan också. 

    Om jag var du skulle jag sluta höra av mig. Du har ju frågat var ni står, han har svarat lite "halvt" och det är i min bok ett ganska tydligt svar. 

Svar på tråden Kan inte läsa av vad min dejt vill med oss