• Sjusex

    Vet fan ingen rubrik på detta

    Har två barn 14 og 17 på gemensam vårdnad. Får nu reda på att dom åkt med min far på semester utomlands. Jag har inte fått någon vetskap eller fråga om detta överhuvudtaget.

    Tilläggas ska att jag och min far har inte någon kontakt alls pga diverse omständigheter.

    Tycker bara att det är fel att jag inte informeras överhuvudtaget. Varken av mamman eller min far.

  • Svar på tråden Vet fan ingen rubrik på detta
  • äldreochklokare

    Det låter märkligt, har barnen åkt på en hemlig resa med sin morfar? Har barnen inte sagt något? Hur är din relation med barnen, om de inte sagt något? 

  • EmberEyes

    Jag förstår inte heller hur din pappa som du inte har någon kontakt med har lyckats får tag på ungdomarna och farit iväg med dem. Har barnen och morfar en nära relation utan dig? Det känns som att barnen är stora nog att protestera om morfar är en mer eller mindre främling och försöker lura ut dem på resa.

  • Brumma

    Har mamman kontakt med barnens farföräldrar?

    Ja, som vårdnadshavare skall du naturligtvis bli informerad. Till vissa länder behövs även intyg där båda vårdnadshavarna skriver under att barnet får lov att resa med personen.

    Sedan är det så att den andra föräldern får lov att foga över sin egen tid med barnen, sålänge det inte påverkar umgänget med den andra föräldern. Lät mamman dem åka på "sin" tid med barnen eller var det när du skulle ha umgänge med barnen?

    Sedan undrar jag - hade du tillåtit resan? Annats kan jag förstå att de inte sa något, även om det egentligen inte är rätt att göra så.

  • Friger
    Sjusex skrev 2018-06-03 01:01:24 följande:

    Har två barn 14 og 17 på gemensam vårdnad. Får nu reda på att dom åkt med min far på semester utomlands. Jag har inte fått någon vetskap eller fråga om detta överhuvudtaget.

    Tilläggas ska att jag och min far har inte någon kontakt alls pga diverse omständigheter.

    Tycker bara att det är fel att jag inte informeras överhuvudtaget. Varken av mamman eller min far.


    Gemensam vårdnad, men hur ofta är barnen hos dig?

    De här diverse omständigheterna?

    Det är inte så att alla tagit avstånd från dig av någon orsak som du förtjänar och att du nu håller på att jävlas med dom?
Svar på tråden Vet fan ingen rubrik på detta