• Anonym (twenties)

    Analsex utan samtycke

    Jag hade typ ett one night stand för cirka en månad sen och har pratat med honom lite då och då sen dess. I helgen skulle jag gå ut på krogen med mina kompisar i staden som han bor i och då han hade hört av sig tidigare på kvällen skrev jag att jag skulle dit. Vi träffades och jag följde med honom hem. Väl hemma hos honom så låg vi, och under sexet stoppade han in snoppen i min anal. Han "kastade" runt mig så att jag liksom hamnade på alla fyra, och jag tänkte att vi skulle köra doggy. Men han stoppade in den i fel hål och började sakta men säkert köra på. Jag kände inte direkt när han stoppade in den att det var fel, utan kände det när han började jucka, det gjorde ont och kändes typ som att man blev bajsnödig. Osäker och feg som jag är sa jag ingenting heller, fick bara fram ett tyst "aj". Analsex är något jag aldrig har velat testa men jag kunde ändå inte säga någonting. Vet inte heller hur länge han höll på, jag var full så kommer inte riktigt ihåg. 
    Senare på natten låg vi igen och jag var överst. Han var då påväg att stoppa in den i analen igen, men den här gången sa jag "är inte det där fel hål?" varpå han svarade något i stil med "ja, jo".

    Det jag funderar över är väl om han råkade stoppa in den i fel hål eller om han gjorde det med flit? Vi hade pratat om sex och sånt innan vi låg, och då sa jag att jag gillar lite hårdhänta killar. Kan han ha tolkat det som att det då var okej att ha analsex med mig utan att fråga (om han nu gjorde det med flit)?

  • Svar på tråden Analsex utan samtycke
  • Anonym (C)

    Ja det verkar ju lite svårtytt att både föredra hårdhänta killar och samtidigt vilja ha en tydlig fråga att svara ja eller nej på inför varje moment. Som svar så tror jag absolut man kan komma in i fel hål av misstag, det har hänt mej och min man som inte vill ha analsex någon av oss men då sa jag till " nä, inte där" varpå han tvärstoppade. Däremot låter det otroligt att den

    här killen kunde köra på ett tag utan att märka skillnaden. Han kände nog var han var men hur skulle han veta att du inte gillade det? Han trodde att du ville ha en hårdhänt kille eftersom du sagt det så han slängde runt dej och tog initiativ efter bästa förmåga och eftersom du inte sa något så trodde han att du gillade det. Säj ifrån nästa gång när någon gör något du inte gillar! Ingen är tankeläsare. Samtyckeslagen kommer inte att friskriva någon från ALLT personligt ansvar för kommunikation.

    Vid andra tillfället sa du " är inte det där fel hål? " varför ställa en fråga? Det är fel hål om DU tycker det är fel hål, för andra är det rätt hål eller att alternativt hål. " nä, inte så, jag gillar inte analsex" är mycket tydligare. Han kanske inte föredrar A6 heller men ville leva upp till dina drömmar om hårdhänta dominantkillen? Vem vet, om ingen säjer något.

  • Anonym (Samtycke)

    Man kör inte analt utan att fråga först. Man slutar när tjejen säger Aj, och frågar om det är ok att fortsätta. I enlighet med kommande samtyckeslagen är det att betraktas som våldtäkt. Det går ju inte att bevisa med det är vad det handlar om.

  • Friger
    Anonym (twenties) skrev 2018-06-03 13:42:30 följande:

    Jag hade typ ett one night stand för cirka en månad sen och har pratat med honom lite då och då sen dess. I helgen skulle jag gå ut på krogen med mina kompisar i staden som han bor i och då han hade hört av sig tidigare på kvällen skrev jag att jag skulle dit. Vi träffades och jag följde med honom hem. Väl hemma hos honom så låg vi, och under sexet stoppade han in snoppen i min anal. Han "kastade" runt mig så att jag liksom hamnade på alla fyra, och jag tänkte att vi skulle köra doggy. Men han stoppade in den i fel hål och började sakta men säkert köra på. Jag kände inte direkt när han stoppade in den att det var fel, utan kände det när han började jucka, det gjorde ont och kändes typ som att man blev bajsnödig. Osäker och feg som jag är sa jag ingenting heller, fick bara fram ett tyst "aj". Analsex är något jag aldrig har velat testa men jag kunde ändå inte säga någonting. Vet inte heller hur länge han höll på, jag var full så kommer inte riktigt ihåg. 
    Senare på natten låg vi igen och jag var överst. Han var då påväg att stoppa in den i analen igen, men den här gången sa jag "är inte det där fel hål?" varpå han svarade något i stil med "ja, jo".

    Det jag funderar över är väl om han råkade stoppa in den i fel hål eller om han gjorde det med flit? Vi hade pratat om sex och sånt innan vi låg, och då sa jag att jag gillar lite hårdhänta killar. Kan han ha tolkat det som att det då var okej att ha analsex med mig utan att fråga (om han nu gjorde det med flit)?


    Hehe, näe... bakifrån trycker du inte in den i fel hål utan att märka det. Från andra ställningar är det fullt möjligt om du tänkt dig att jucka in den utan att styra med handen. De flesta tjejer brukar rycka till om man börjar trycka in den fel så får man flytta den en aning.
  • Anonym (Dumma Sosserier)

    Frågade han inte "får jag ha sex med dig" och svarade du inte "ja, jag vill ha sex med dig" innan så betraktas sexet som en våldtäkt enligt lagen.

  • Anonym (Mickan)

    Vill tydligen inte ha en graviditet på halsen..

  • Friger
    Anonym (Dumma Sosserier) skrev 2018-06-03 15:10:19 följande:

    Frågade han inte "får jag ha sex med dig" och svarade du inte "ja, jag vill ha sex med dig" innan så betraktas sexet som en våldtäkt enligt lagen.


    Trodde lagen var könsneutral. Om ingen sa något utan dom bara hade sex så borde väl båda dömas för våldtäkt på den andre?
  • Anonym (Lika inför lagen)
    Anonym (Dumma Sosserier) skrev 2018-06-03 15:10:19 följande:

    Frågade han inte "får jag ha sex med dig" och svarade du inte "ja, jag vill ha sex med dig" innan så betraktas sexet som en våldtäkt enligt lagen.


    Fast lagen är väl åt båda hållen i sådana fall? Att även tjejen måste fråga, vore ju lite skevt annars.
  • Anonym (C)

    Nej i min värld kör man heller inte analt utan att fråga först. Men när man nu som i ts fall "hade pratat om sex och sånt" innan så kanske man ska passa på att göra klart vad man inte vill också.

    Jag blir lite chockad ibland här på fl hur många tjejer som vill bli tagna med storm, upptryckta mot väggen, tagna hårt, att han ska ta för sej osv osv, så det kan inte vara lätt att balansera på kanten mellan hårdhänt och att fråga om varje steg för sej. Absolut ska man sluta om nån säjer aj eller stopp eller sluta eller nej men nu skriver ts att det var ett "tyst aj" som kan tolkas som ett njutningsfylld smärta. Det går alltid säja i efterhand när man hör ts version att det var fel att fortsätta. Lyhördhet och samtycke är nödvändigt och bra men jag tror faktiskt också att det måste till en medvetenhet om att sex är ett subtilt spel där frågor om varje enskild ställning och rörelse skulle förta stämningen och om att tjejer måste vara tydliga i sitt nej och inte bara gå med på saker de inte vill. Det blir väldigt mycket enklare om man kommunicerar mer och är tydlig. Sen om en kille skiter i det och kör på ändå så är det våldtäkt men mycket kunde undvikas med tydlighet.

    Dessutom skulle hälften av alla obehagliga upplevelser kunna undvikas om alla, både killar och tjejer, lät bli att ha sex så berusade att lyhördhet vett och sans försvinner . Oavsett vem som bär skulden och oavsett om det är ett åtalbart övergrepp eller bara missförstånd så är det allra bäst om de skrämmande och smärtsamma upplevelserna aldrig inträffar.

  • Friger
    Anonym (C) skrev 2018-06-03 15:24:11 följande:

    Nej i min värld kör man heller inte analt utan att fråga först. Men när man nu som i ts fall "hade pratat om sex och sånt" innan så kanske man ska passa på att göra klart vad man inte vill också.

    Jag blir lite chockad ibland här på fl hur många tjejer som vill bli tagna med storm, upptryckta mot väggen, tagna hårt, att han ska ta för sej osv osv, så det kan inte vara lätt att balansera på kanten mellan hårdhänt och att fråga om varje steg för sej. Absolut ska man sluta om nån säjer aj eller stopp eller sluta eller nej men nu skriver ts att det var ett "tyst aj" som kan tolkas som ett njutningsfylld smärta. Det går alltid säja i efterhand när man hör ts version att det var fel att fortsätta. Lyhördhet och samtycke är nödvändigt och bra men jag tror faktiskt också att det måste till en medvetenhet om att sex är ett subtilt spel där frågor om varje enskild ställning och rörelse skulle förta stämningen och om att tjejer måste vara tydliga i sitt nej och inte bara gå med på saker de inte vill. Det blir väldigt mycket enklare om man kommunicerar mer och är tydlig. Sen om en kille skiter i det och kör på ändå så är det våldtäkt men mycket kunde undvikas med tydlighet.

    Dessutom skulle hälften av alla obehagliga upplevelser kunna undvikas om alla, både killar och tjejer, lät bli att ha sex så berusade att lyhördhet vett och sans försvinner . Oavsett vem som bär skulden och oavsett om det är ett åtalbart övergrepp eller bara missförstånd så är det allra bäst om de skrämmande och smärtsamma upplevelserna aldrig inträffar.


    Glädjeseriemördare....
  • Tom Araya

    Jag är lite kluven i detta. Samtidigt som jag tycker att samtycke skall finnas till all sex och i synnerhet till analsex och därmed kan tycka detta är ett övergrepp, så anser jag samtidigt att folk måste kunna säga ifrån.

    Vi riskerar alla att bli utnyttjade på olika sätt när vi inte klarar av att säga ifrån, så det måste man lära sig.

    Samtidigt måste alla vara medvetna om att alla inte har lätt för att säga ifrån och uttrycka sin vilja och det måste man till viss del anpassa sig till. Man kan uttrycka sin vilja, men vänta med att ta initiativet tills man får ett tydligt uttryckt klartecken.

  • Anonym (Vet inte)

    Du skulle nog sagt att du inte vill analt. Att tänka att vaginalt är norm håller inte. Han kan väl inte veta vad som ingår i din repertoar och inte. Han kanske inte vill bli avsugen. Blir det våldtäkt om du börjar suga av honom och han inte vågar säga ifrån mer än att försiktigt säga ?aj?? (Exakt det har faktiskt hänt mig).

  • Anonym (...)

    Ibland kan det ju bli fel hål, men det märker man ju i regel inom 5 till 15 sek skulle jag säga. Dessutom bör man ju (om man är lite van vid analsex) förbereda med fingrar eller liknande, och glidmedel.

    Känns som han var extremt ego som skippade det och bara körde på skulle jag säga, men samtidigt så borde du ha varit tydligare i kommunikationen också kan man tycka.

  • Anonym (M)

    Man kollar innan om den andra partern vill köra analsex. Speciellt om man inte gjort det tillsammans tidigare, då kollar man med den andra om den vill det. Jag och min sambo har väldigt väldigt hårdhänt sex där han är dominant, men första gången vi hade analsex så var han väldigt noga och tydlig med att kolla om jag ville det först. Vidare, nu när analsex är rätt givet i vår relation så brukar han ändå halvt "kolla" med mig, trots att han är dominant och hårdhänt, för är ju inte alltid det är läge att köra analsex (om man är lite risig i magen t.ex.), så han gör det på ett sätt så jag kan visa om jag faktiskt är okej med att köra på analt den gången eller ej. Bara idioter som kör på - första gången dessutom - utan att kolla med den andra. Och nej, man tar inte "fel" hål. Är väldigt tydligt att det inte är samma hål. Sen kan det hända ibland i vissa positioner och om man kör på snabbt och han drar ut hela att den åker in i "fel" hål - men det märker båda omgående. Skitsnack att man inte märker, är bara killar som försöker få till analsex utan att behöva kolla med sin partner som hävdar det. 

Svar på tråden Analsex utan samtycke