• Sandralund

    Syskonvagn??

    Väntar barn i december. Min dotter fyller 2 år i augusti och funderar och funderar över en syskonvagn? Det jag vill ha isåfall är en vagn som jag kan göra om till singelvagn. En vagn som är på bredden inte längden! Är de värt att köpa en syskonvagn, tar ju väldigt många långpromenader och tänker då jag har båda barnen hemma :)

  • Svar på tråden Syskonvagn??
  • Iowhannah

    Ska du ha båda barnen hemma och planerar att ta långpromenader så låter en syskonvagn som något väldigt nödvändigt, iaf om äldsta barnet tycker om att åka vagn.

    Vår son kommer vara två år och nio månader när syskonet kommer i juli och jag har också funderat mycket fram och tillbaka men kommit fram till att det får räcka med ståbräda. Han går dessutom på förskola så ev långpromenader kan man ta de dagar han är där.

    Vi köpte däremot en sulky till honom, då blir det lättare att dela upp sig. Om en av oss åker till lekparken med honom så har man alltid en vagn att luta sig mot så man slipper bära honom.

  • Almina

    Använder du vagnen mycket nu? Kommer du gå långpromenader även i vinter? I så fall är det säkert en väldigt bra idé med en dubbelvagn. Sover dottern fortfarande på dagarna, och somnar i vagnen så är det nästan ovärderligt

    Köp en begagnad om du är osäker på hur mycket du kommer använda den. Då kan du säkert sälja den för nästan samma pris om du sen säljer vidare den.

  • Anonym (Mamma till två)

    Vi har 2 år och 9 månader mellan barnen och när barnen var små hade vi inte klarat oss utan syskonvagn. Vår stora sov fortfarande middag och jag ville inte vara bunden hemma.

  • elyse

    Vi har en Mountain Buggy duet. Min fyraåring sover fortfarande gärna middag och jag går promenader på flera timmar flera gånger i veckan. Skulle aldrig klara mig med en enkelvagn.

    Men om du ska ha en vagn man kan göra om från dubbel till enkel är det väl bara Bugaboo som gäller?

  • babydreams

    Vi kommer köra med vår Emmaljunga NXT90, bara att köpa en adapter :) älskar denna just för det kommer vara så smidigt i dörrar osv!

Svar på tråden Syskonvagn??