• någonsommbehöverhjälp

    Har blivit dumpad av min bästavän

    Hej, är en tjej på 13 år och behöver hjälp.

    De e så här, har nyss blivit dumpad av min bästavän ( som då var min bästavän, men jag inte hennes). Allt började med att vi var i skolan och jag pratade med henne och hon verkade sur, så jag frågade om hon va de. Hon sa att hon inte var det och drog med mig för att säga att hon tyckte att vi var som klister på varandra och att hon inte gillade det och att hon tyckte att vi borde ta avstånd, men att det sista hon ville var att jag skulle bli ledsen. Jag blev ledsen ändå. Men efter ett tag (samma dag) var hon som vanligt igen och vi skrattade o hade kul.

    När vi var på väg hem efter att vi hade klivit av bussen (vi bor nära varandra) så frågade jag varför hon var trött på mig o sånt o hon svarade liksom med att vi borde ta lite avstånd med varandra men att vi fortfarande BARA skulle vara vänner och då sa jag okej, men efter ett tag när de va tyst en stund så började hon att gå snabbare och snabbare så att det var ca 7 m avstånd mellan oss och jag fortsatte gå hem, men gick lite saktare bara för att.

    När jag kom hem sen så satte jag mig och skrev till henne: ?en äkta vän för mig är ingen som tröttnar på mig? och sen skrev hon okej, men jag ångrade mig sen och skrev förlåt o allt sånt. Så skrev vi att vi bara skulle va vänner o sånt, men som vanligt i skolan och påväg hem.

    Jag skrev till henne också att jag trdde de skulle bli stelt o sånt men hon lovade att hon skulle vara som vanligt.

    Efter helgen så kom jag till skolan, och i början så var hon som vanligt men ju mer dagen började närma sig sitt slut så mer dryg blev hon.

    När vi stod i bussen påväg hem så skulle vi av, så jag sa ?vi ska av nu?, men då sa hon ?jag hoppar av nästa iställlet. jag var påväg ut men då stängde dom dörrarna så jag gick av med henne ändå o så började vi gå hem. jag frågade varför hon gick av där och sa att hon tyckte det var lättare för henne. jag började fråga en massa och då fick jag ur det, hon sa ? jag märker att du är avundsjuk på mig och sånt, och liksom så fort du vågar göra en sak så säger du ?jag är inte feg? bara för att jag vågar göra det? och sen så sa hon att vi funkar inte som vänner och stängde porten.

    när jag kom hem så satte jag mig och skrev till henne att hon var falsk o sånt o hon bara skrattade o skrev saker tillbaka och vi är en grupp tjejer som hänger med varandra så jag skrev och frågade liksom ?vem ska jag va med nu då?? och hon skrev ?inte mitt problem?

    En liten bakgrund av henne:

    Självgod, lätt irriterad, egoistisk, populär, snäll, ( brukade ge mig läxor för livet) ?öppen och ärlig?, modig, perfekt, har hon bestämt sig för något så har hon gjort det.

    så, kan någon snälla hjälpa mig?

    VAD SKA JAG GÖRA!?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-04 20:39
    Har blivit vän med henne nu, så alla vet. Hon kom till mig och sa förlåt, och jag med. Hon sa också att hon var så som person och inte kunde rå för det.

  • Svar på tråden Har blivit dumpad av min bästavän
  • millow

    Åh så höll vi också på när vi var 13. Har du inga andra vänner alls du kan hänga med? Gör det isf. Och hör inte av dig till henne mer. Låt henne höra av sig nästa gång.

  • Qing

    Tack för att du delat din upplevelse med oss i relation till din vänskap med en sådan väninna som du har! Det verkar som en vanlig konflikt mellan vänner i era ålder, och jag är glad att höra att problemet är löst. Men då måste du hålla det här tillfället i minnet, för att, som du sagt, hon har en sådan personlighet, och således kan det upprepas i framtiden. Men då så länge du inte för mycket påverkad av det (genom att vara medveten om hennes personlighet), skulle det vara inget problem att ni fortsätta att vara bra vänner med varandra. Cool

    kram!

Svar på tråden Har blivit dumpad av min bästavän