• Viickaan

    Blöder efter att tagit ut spiralen?

    Hej! Jag behöver stilla min stigande oro då man läser olika svar överallt. Jag tog ut min hormonspiral för 4a dagar sedan då jag och min sambo planerar skaffa barn. Otålig som man är satte vi igång med barnagörandet på en gång men igår så började jag blöda! Blöder ganska mycket för att vara jag, har varken haft mycket mens innan eller under spiral. Är det någon som varit med om att de börjat blöda efter att tagit ut en spiral? Eller kan de ha med något annat att göra? Å går det fortfarande bli gravid trots att man blöder?

  • Svar på tråden Blöder efter att tagit ut spiralen?
  • Bibbidi

    På fyra dagar hinner du nog inte bli gravid

    Jag blödde också väldigt mycket efteråt. Var som en mens på flera månader som samlat ihop sig och sen FLOSH!!! Allt ut på en gång!

    Om du är orolig så ta kontakt med Bm :)

  • Viickaan
    Bibbidi skrev 2018-06-04 20:06:07 följande:

    På fyra dagar hinner du nog inte bli gravid

    Jag blödde också väldigt mycket efteråt. Var som en mens på flera månader som samlat ihop sig och sen FLOSH!!! Allt ut på en gång!

    Om du är orolig så ta kontakt med Bm :)


    Haha nä att jag faktiskt skulle va gravid är nog mer ett höpplöst önsketänkande att de skulle kunna gå så fort x) Men skönt höra någon haft ungefär samma :)
  • Viickaan
    Mrshedgehog skrev 2018-06-04 20:10:45 följande:

    Vänd dig till en barnmorska istället.


    Får göra de om de fortsätter, är nog bara onödigt nojig just nu då allt är nytt och informationen är olika :)
  • joannaq

    Jag började oxå blöda några dagar efter att jag tog ut spiralen, hormonet går ur kroppen och du får som en första mens. Men råder dig till att köra cb digital med dubbel hormonundikator för att få koll på när du har äl.

    Lycka till

  • EpicNurse

    Det är ganska standard att få en blödning nör man tagit ut en spiral. Vissa får det dagen efter, andra får det efter någon vecka.

    Nej man kan inte bli gravid när man blöder eftersom slemhinnan som ägget ska fästa i stöts ut när man blöder.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Viickaan
    EpicNurse skrev 2018-06-04 21:17:23 följande:

    Det är ganska standard att få en blödning nör man tagit ut en spiral. Vissa får det dagen efter, andra får det efter någon vecka.

    Nej man kan inte bli gravid när man blöder eftersom slemhinnan som ägget ska fästa i stöts ut när man blöder.


    Okej, tack för bra svar! :) Men tråkigt, jagvill ju ha en bebis nuuuuu :/ Får vänta på nästa Äl :)
  • Viickaan
    joannaq skrev 2018-06-04 20:59:50 följande:

    Jag började oxå blöda några dagar efter att jag tog ut spiralen, hormonet går ur kroppen och du får som en första mens. Men råder dig till att köra cb digital med dubbel hormonundikator för att få koll på när du har äl.

    Lycka till


    Jag får göra det :) cb verkar vara det mest pålitliga!
Svar på tråden Blöder efter att tagit ut spiralen?