• Anonym (Anna)
    Äldre 4 Jun 20:43
    1119 visningar
    12 svar
    12
    1119

    P-piller fråga, gravid?

    Jag tar ALDRIG mina socker piller (de sista på kartan, som ska ge fram mensen) utan jag börjar direkt på en ny karta

    Har inte haft mens nu på två år och jag verkar kunna skjuta upp mensen hur mycket som helst.

    Varför gör jag det? Jo för att jag läste att de egentligen inte gör någon verkan, socker piller

    Men.. nu har jag fått reda på att jag kan få fel på livmodern och infektioner?

    är illamående efter jag ätit :( plus att det bubblar i magen

    Är det så farligt att hoppa över socker pillren

  • Svar på tråden P-piller fråga, gravid?
  • Anonym (a)
    Äldre 4 Jun 20:45
    #1
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-04 20:43:36 följande:

    Jag tar ALDRIG mina socker piller (de sista på kartan, som ska ge fram mensen) utan jag börjar direkt på en ny karta

    Har inte haft mens nu på två år och jag verkar kunna skjuta upp mensen hur mycket som helst.

    Varför gör jag det? Jo för att jag läste att de egentligen inte gör någon verkan, socker piller

    Men.. nu har jag fått reda på att jag kan få fel på livmodern och infektioner?

    är illamående efter jag ätit :( plus att det bubblar i magen

    Är det så farligt att hoppa över socker pillren


    Är inte själv medicinskt utbildad så ska inte uttala mig tvärsäkert om detta. Men har hört från flera (fem stycken) barnmorskor (i "verkligheten", inte någon som påstår sig vara barnmorska här på FL t.ex.) att det inte är någon fara med att köra på som du gör. 
  • Anonym (Lugn)
    Äldre 4 Jun 20:50
    #2
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-04 20:43:36 följande:

    Jag tar ALDRIG mina socker piller (de sista på kartan, som ska ge fram mensen) utan jag börjar direkt på en ny karta

    Har inte haft mens nu på två år och jag verkar kunna skjuta upp mensen hur mycket som helst.

    Varför gör jag det? Jo för att jag läste att de egentligen inte gör någon verkan, socker piller

    Men.. nu har jag fått reda på att jag kan få fel på livmodern och infektioner?

    är illamående efter jag ätit :( plus att det bubblar i magen

    Är det så farligt att hoppa över socker pillren


    Min läkare på gyn sa att jag kunde käka så utan problem. Skrev ut de utan sockerpiller så jag skulle slippa mens :)
  • Äldre 4 Jun 20:50
    #3

    Har aldrig hört någon i stil med det du säger att du fått höra. Vem har sagt det?


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Anna) Trådstartaren
    Äldre 4 Jun 20:56
    #4
    EpicNurse skrev 2018-06-04 20:50:47 följande:

    Har aldrig hört någon i stil med det du säger att du fått höra. Vem har sagt det?


    En på ungdomsmottagningen sa att livmodern kunde bli inflammerad typ och att kroppen behöver tömma liksom

    Men tänker vi alla på samma piller? De sista 7 på kartan
  • Anonym (Anna) Trådstartaren
    Äldre 4 Jun 20:57
    #5
    Anonym (Lugn) skrev 2018-06-04 20:50:01 följande:

    Min läkare på gyn sa att jag kunde käka så utan problem. Skrev ut de utan sockerpiller så jag skulle slippa mens :)


    Bra :) men det leder ju till att recepten tar slut fortare

    Och varför bubblar magen?
  • Äldre 4 Jun 20:58
    #6
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-04 20:56:50 följande:

    En på ungdomsmottagningen sa att livmodern kunde bli inflammerad typ och att kroppen behöver tömma liksom

    Men tänker vi alla på samma piller? De sista 7 på kartan


    Aldrig hört! Om slemhinnan behöver blöda ut så börjar det blöda och då kan man göra et gjort uppehåll en vecka. Inget annat händer.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Anna) Trådstartaren
    Äldre 4 Jun 20:59
    #7
    EpicNurse skrev 2018-06-04 20:58:10 följande:

    Aldrig hört! Om slemhinnan behöver blöda ut så börjar det blöda och då kan man göra et gjort uppehåll en vecka. Inget annat händer.


    Va?!! Så man kan få världens blödning utan dess like
  • Anonym (Anna) Trådstartaren
    Äldre 4 Jun 21:01
    #8

    Sen blev jag behandlad för klamydia och jag fick en jätte stark kur antibiotika och jag åt den i 9 dagar..

    Nu har det gott 2 veckor sen dess och jag har fortfarande mycket flytningar och bubblande mage??

  • Äldre 4 Jun 21:02
    #9
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-04 20:59:38 följande:

    Va?!! Så man kan få världens blödning utan dess like


    Nej det är osannolikt eftersom ppillerna gör att slemhinnan inte byggs upp, men ibland gör den det lite ändå. Då snarare blir det som en vanlig mens eller mindre.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Anna) Trådstartaren
    Äldre 4 Jun 21:05
    #10
    EpicNurse skrev 2018-06-04 21:02:32 följande:

    Nej det är osannolikt eftersom ppillerna gör att slemhinnan inte byggs upp, men ibland gör den det lite ändå. Då snarare blir det som en vanlig mens eller mindre.


    Okej tack

    Läste du mitt inlägg om mitt andra problem? Vad tänker du om det
  • Äldre 4 Jun 21:14
    #11
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-04 21:05:09 följande:

    Okej tack

    Läste du mitt inlägg om mitt andra problem? Vad tänker du om det


    Tror inte det med det att göra. Kan vara att din mage blev körig av antibiotikan om det kom i samband med det?
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (L)
    Äldre 4 Jun 21:35
    #12
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-04 21:01:52 följande:

    Sen blev jag behandlad för klamydia och jag fick en jätte stark kur antibiotika och jag åt den i 9 dagar..

    Nu har det gott 2 veckor sen dess och jag har fortfarande mycket flytningar och bubblande mage??


    Mjölksyretabletter
Svar på tråden P-piller fråga, gravid?