• Anonym (.)
    Äldre 4 Jun 21:05
    3846 visningar
    16 svar
    16
    3846

    Svårt att få vara med på uppdrag granskning/kalla fakta?

    Jag har blivit fruktansvärt illa behandlad av myndigheter i mitt liv och de har även begått en hel del stora tjänstefel. Mycket ljug och att dom undanröjit mycket bevismatrial på olika sätt som skulle ställt dom inför rätta men kunde inte bli så pga att dom undanröjit det "snyggt" på olika sätt och därmed kommit undan bevisen så ivo anmälningarna gick inte igenom. Men är det svårt att bli med på uppdrag granskning eller kalla fakta med detta? Vill att hela sverige ska se hur lätt det är för en enda tjänsteman inom en myndighet med skrämmande mycket makt att komma undan tjänstefel och annan särbehandling av klienter.

  • Svar på tråden Svårt att få vara med på uppdrag granskning/kalla fakta?
  • Anonym (....)
    Äldre 5 Jun 20:49
    #1

    Undrar jag med!!

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Äldre 5 Jun 20:58
    #2
    Anonym (....) skrev 2018-06-05 20:49:06 följande:

    Undrar jag med!!


    :(
  • Anonym (..)
    Äldre 5 Jun 21:06
    #3

    Vad svarade de när du mailade din berättelse?

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Äldre 5 Jun 21:15
    #4
    Anonym (..) skrev 2018-06-05 21:06:43 följande:

    Vad svarade de när du mailade din berättelse?


    Har inte gjort det än. Det är så mycket att skriva o har inte haft ork till det . Det är alldeles för mycket vet inte var jag ska börja
  • Anonym (..)
    Äldre 5 Jun 21:38
    #5
    Anonym (.) skrev 2018-06-05 21:15:19 följande:
    Har inte gjort det än. Det är så mycket att skriva o har inte haft ork till det . Det är alldeles för mycket vet inte var jag ska börja
    Men om det är för mycket att skriva så att du inte vet var du ska börja lär de inte vara intresserade alls. Det är få som är intresserade av något de inte känner till än.
  • Anonym (..)
    Äldre 5 Jun 21:43
    #6

    Men generellt för alla samhällsgranskande journalism är att de är intresserade av strukturella samhällsfel som påverkar många, tex kommunal korruption, systematisk slöseri med skatt av myndigheter osv.

    Du lär med andra ord ha större chans att få en journalist intresserad av din personliga historia om du vänder dig till någon som håller på med snyftreportage på aftonbladet om du inte kan bevisa att du råkat ut för ett systematiskt fel som även drabbat väldigt många andra.

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Äldre 5 Jun 21:47
    #7
    Anonym (..) skrev 2018-06-05 21:38:40 följande:

    Men om det är för mycket att skriva så att du inte vet var du ska börja lär de inte vara intresserade alls. Det är få som är intresserade av något de inte känner till än.


    Jag ska ta tag i det när jag orkar ok? Har lite mycket i mitt liv just nu och mycket att göra
  • Anonym (..)
    Äldre 5 Jun 21:49
    #8
    Anonym (.) skrev 2018-06-05 21:47:55 följande:
    Jag ska ta tag i det när jag orkar ok? Har lite mycket i mitt liv just nu och mycket att göra
    Förstår absolut det.
    Lycka till. Glad
  • Anonym (.) Trådstartaren
    Äldre 5 Jun 21:50
    #9
    Anonym (..) skrev 2018-06-05 21:43:43 följande:

    Men generellt för alla samhällsgranskande journalism är att de är intresserade av strukturella samhällsfel som påverkar många, tex kommunal korruption, systematisk slöseri med skatt av myndigheter osv.

    Du lär med andra ord ha större chans att få en journalist intresserad av din personliga historia om du vänder dig till någon som håller på med snyftreportage på aftonbladet om du inte kan bevisa att du råkat ut för ett systematiskt fel som även drabbat väldigt många andra.


    Det lär ju finnas flera som blivit och kommer bli drabbade av de här personerna eftersom dom jobbar med människor varje dag
  • Anonym (..)
    Äldre 5 Jun 21:54
    #10
    Anonym (.) skrev 2018-06-05 21:50:10 följande:
    Det lär ju finnas flera som blivit och kommer bli drabbade av de här personerna eftersom dom jobbar med människor varje dag
    Det betyder dock inte att det blir fel per automatik. Varje enskilt fall är att betrakta som enskilt fall till du kan bevisa motsatsen.
  • Anonym (Kråka­n Krax)
    Äldre 5 Jun 21:54
    #11
    Anonym (.) skrev 2018-06-05 21:15:19 följande:

    Har inte gjort det än. Det är så mycket att skriva o har inte haft ork till det . Det är alldeles för mycket vet inte var jag ska börja


    Försök korta ner och inte skriva för mycket eftersom de inte har tid att läsa noveller. Skriv ner det väsentliga som väcker deras intresse. Resterande berättar du om de hör av sig.
  • Äldre 5 Jun 22:04
    #12

    Vad har hänt dig i korthet - i vilket sammanhang har du blivit felbehandlad ?

  • Äldre 5 Jun 22:31
    #13

    Pröva med Uppdrag Granskning, de verkar inte vara så nogräknade.


  • Anonym (A thing orbiti­ng the sun)
    Äldre 6 Jun 00:33
    #14

    Lägg inte energi på sådant. Se till att ordna upp livet istället, så att du slipper ha med dessa institutioner att göra i framtiden. 

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Äldre 6 Jun 08:41
    #15
    Anonym (A thing orbiting the sun) skrev 2018-06-06 00:33:39 följande:

    Lägg inte energi på sådant. Se till att ordna upp livet istället, så att du slipper ha med dessa institutioner att göra i framtiden. 


    Aa men jag tänker mest på andra som kommer få lida i framtiden om det får fortsätta på samma sätt. Jag har inget med dom att göra mer men det kommer ju finnas andra som får med dom att göra
  • Anonym (A thing orbiti­ng the sun)
    Äldre 6 Jun 08:51
    #16
    Anonym (.) skrev 2018-06-06 08:41:52 följande:
    Aa men jag tänker mest på andra som kommer få lida i framtiden om det får fortsätta på samma sätt. Jag har inget med dom att göra mer men det kommer ju finnas andra som får med dom att göra
    Jag förstår helt och fullt (ibland har jag känt på samma sätt). Men låt andra göra det jobbet.
Svar på tråden Svårt att få vara med på uppdrag granskning/kalla fakta?