• Äldre 4 Jun 23:55
    2372 visningar
    7 svar
    7
    2372

    Ta reda på försäljningspris bostadsrätt

    Hej, sålde för ett tag sedan min lägenhet, utan budgivning, till en snubbe som renoverat och sålt vidare. Nyfiken som jag är har jag haft koll på hemnet för att se vad det fanns för intresse och vad priset skulle landa på efter att den rustats upp. 

    Nu är den borttagen före visning och därmed såld före budgivning. Går det någonstans att kolla upp vad köpeskillingen var?
    Inte för att det spelar så stor roll, men det kunde ju vara kul att veta hur pass lurad man blev.


    Att tro är att inte veta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-05 00:27
    Kompletterar en ofullständig frågeställning:
    Utöver vetskap om huruvida det är möjligt att kolla upp försäljningspriset, vill jag även veta var och hur jag kan göra det.
  • Svar på tråden Ta reda på försäljningspris bostadsrätt
  • Cl4udi­o
    Äldre 5 Jun 00:16
    #1

    ja, det går.

  • Äldre 5 Jun 00:25
    #2
    Cl4udio skrev 2018-06-05 00:16:30 följande:

    ja, det går.


    Ok, får be om ursäkt för ofullständig frågeställning.
    Jag är även intresserad av att veta var/hur man kan kolla upp detsamma, inte bara huruvida det är möjligt.
    Att tro är att inte veta
  • Äldre 5 Jun 00:32
    #3

    Du kanske kan ringa mäklarfirman och fråga?

  • Äldre 5 Jun 06:39
    #4

    Prata med säljare, köpare, förening och mäklare. Inget som de behöver uppge.

    Om inte det funkar blir det bökigare.

  • Äldre 5 Jun 06:49
    #5

    Den infon kan du hitta under slutpriser på hemmet, på booli eller hos mäklaren

    Kan även prov att googla adressen.

  • Äldre 5 Jun 06:55
    #6

    Gå in på Hemnet, man kan välja att titta på sålda objekt. Det kan ta en stund innan lägenheten dyker upp dock, och vissa sålda fastigheter dyker aldrig upp - jag tror mäklarna sållar i vad de rapporterar in för att snygga till statistiken i den riktning de vill.

    Men det mesta syns där!

  • Äldre 5 Jun 18:27
    #7
    Mimmi77 skrev 2018-06-05 06:49:50 följande:

    Den infon kan du hitta under slutpriser på hemmet, på booli eller hos mäklaren

    Kan även prov att googla adressen.


    annabellelee skrev 2018-06-05 06:55:03 följande:

    Gå in på Hemnet, man kan välja att titta på sålda objekt. Det kan ta en stund innan lägenheten dyker upp dock, och vissa sålda fastigheter dyker aldrig upp - jag tror mäklarna sållar i vad de rapporterar in för att snygga till statistiken i den riktning de vill.

    Men det mesta syns där!



    Jag tror inte att det finns med där när bostaden säljs innan officiell budgivning.
    Iaf har jag inte sett det tidigare. 

    Annars tack för tipset, Ska hålla ett öga på om det dyker upp.
    Att tro är att inte veta
Svar på tråden Ta reda på försäljningspris bostadsrätt